Skocz do zawartości

N42 pierscienie? czy uszczelniacze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam problem n42 bierze mi olej i kopci nie na zimnym ale na ciepłym silniku i nie przy starcie, kopci na niebiesko (olejem) ubytek jest około 1l na 1 000km

olej LM 5w40 kompresje mierzyłem wyszło cos około 11,5b jakos tak na kazdym cylku tyle samo,jak sadzicie wina uszczelniaczy czy juz pierscieni? ;/ przegladałem troche fora i widziałem ze n42 lubi wciagac olej przez uszczelniacze ale moga to byc tez pierscionki? niechce sie bawic w remonty silnika za duze koszty,tylko czy jest sens wymieniac uszczelniacze i tracic kolejne 1tys złoty na planowanie glowicy uszczelke uszczelniacze itd zeby sie okazalo ze to nie to?

Opublikowano
Zrób uszczelniacze, przy okazji sprawdź odmę

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano (edytowane)

szukam takiego i nieumiem znalesc,sadzicie ze to wina uszczelniaczy? bo szukam mechaników pytam wszyscy mowia ze to raczej pierscienie a nie uszczelniacze a czytam fora to 9/10 przypadków to uszczelniacze i sam niewiem bo rano niekopci tylko po zagrzaniu i tez niezawsze raz kopci raz nie,najdziwniejsze jak zaczyna mocniej kopcic zgasze go odpale za hmm 5min to znowu przestaje kopcic

 

ps.odma była wymiania na vaico czy jak to sie tam pisze 3miesiace temu

Edytowane przez Ryszardoo
Opublikowano
Zrób uszczelniacze;) skąd jesteś?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano

Uszczelniacze to się wyrabiają czyli zużywają czyli jak nie były wymieniane to i tak powinieneś je wymienić.

Pierścienie to z kolei przeważnie sie zapiekają ale to nie we wszystkich , skrajne przypadki, więc dlatego Ci co znają twój silnik to radzą zacząć od uszczelniaczy a mechanik co ma doświadczenia ze wszystkimi autami to wskazuje na pierścienie bo zresztą i tak nie wie jak się zabrać za uszczelniacze.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
ok dzieki wiele mi wyjasniłes,ale niepokoi mnie fakt ze auto niekopci rano tylko zagrzaniu i niezawsze raz tak a raz nie moze to byc objaw uszczelniaczy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie ma co dywagować tylko działać..jak nie wymieniałeś odmy z przewodami to zacznij od tego i sprawdź czy konsumpcja oleju zmniejszyła się, jak nie to uszczelniacze, następnym krokiem jak nie będzie poprawy jest rozbiórka silnika. Oczywiście jak nie masz wycieków :!:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

Odme sobie daruj, sam wymienilem (byla z 2002 w idealnym stanie). Tez bral mi litr, zostawialem ogromna chmure za soba jak stalem dluzej na swiatlach, wymienilem u LEO we Wrocku uszczelniacze i zero kopcenia...

 

Ten link powie Ci wszystko:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.812217245563192.1073741850.638627759588809&type=3

Edytowane przez technic
Opublikowano
dzieki za link dosyć pomocny i kluczowy dla mnie, odma była wymieniana biorę sie za uszczelniacze dzieki za odp,dam znac czy jest poprawa po wymianie ;)
Opublikowano

Podejrzewam, że wasze odmy są w idealnym stanie bo były właściciel wgl wymian oleju nie robił. Może dlatego :mrgreen: :mrgreen:

Odma to też kluczowy element, radzę sprawdzić.

Opublikowano

Z tego co wiem to bmw zaleca co 3 wymiany oleju, wymianę odmy lub co ok 50 tys km.

 

Jeśli komuś ciągnie olej 1l na 1000km to wymiana oleju mu nie jest potrzebna :mrgreen: Bo ciągle ma nowy :roll:

Według mojej teorii efektem ubocznym takiego ciągnięcia oleju jest wymiana odmy :8)

Opublikowano
Ja mogę napisać na swoim przykładzie, że odme też wypada wymienić. Miałem robione uszczelniacze i nie auto nie brało oleju przez około rok, a potem musiałem dolewać pół litra na 2-3 tysiące km. Po wymianie odmy póki co spokój, a siedziała jeszcze fabryczna i po wyjęciu wydawała się być szczelna.
Opublikowano

Ja mam termin na 5 października.. Jeśli odma i uszczelniacze nie pomogą to tylko 330i mnie wyleczy z opresji i chęci do BMW.

Odma to raczej obowiązek z tego co się naczytałem radzę ją wymieniać. :mad2:

Opublikowano
Jeszcze raz napisze, bo tez czytalem i wymienialem... posluchaj dobrej rady: przy takim spalaniu oleju zacznij od uszczelniaczy u LEO, potem baw sie w pierd0ly typu odma.
Opublikowano
Panowie - z winy tych uszczelniaczy może samochód spalać aż 1 litr oleju na 1000 km ? Mam właśnie z tym problem na ciepłym dymi ... choć nie zawsze. Zdarza się, że jak ruszam to mam siwo za sobą.
_______________________________________________________________
Opublikowano
Oczywiście, że tak, ale o tym jest mnóstwo tematów włącznie z tym jak przeprowadzić test. Pozostawić na biegu jałowym na kilka, kilkanaście minut, a potem gaz do dechy i jak strzeli biało-niebieskim dymem to na 99% bedą uszczelniacze. Ja od siebie dodam, że u mnie podczas normalnej jazdy w ogóle dymka nie puszczał.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
napewno to pomoze wielu osoba na zimnym po odpaleniu 0dymka po zagrzaniu siwo dosłownie jak stary ikarus :D po wymienia uszczelniaczy 0 ubytku oleju,dodam ze wczesniej brał 2l na 1tys km
Opublikowano

Ryszardo witaj , dobrze że się odezwałeś bo to może i innych zmobilizuje do działania .

Ile ta przyjemność kosztowała ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
własnie dlatego stwierdziłem ze warto napisac bo wszyscy mowili ze ubytek 2l/1tys km to pierscionki go** prawda tak samo ze jak kopci rano a nie kopci na jałowym i bla bla bla inne bzdety :D bez zdejmowania głowicy+ uszczelniacze 700zł
Opublikowano

Mówiłem i mówiłem. Miałem rację :cool2: U kogo robiłeś?

Dobrze, że się odezwałeś.

Potwierdza się moja teoria. W tym silniku wgl nie robi się pierścieni. Pytałem mechaników, którzy z tym silnikiem mieli do czynienia.

Każdy powtarzał to samo 99% uszczelniacze. Pozdro 700zl i silnik uleczony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.