Skocz do zawartości

E46 318i 143ps - czy nadaje się na długie trasy


mrc92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam obecnie bmw e39 520i jednak myślę nad zmianą na e46 polifta model 318i.

Mieszkam w Niemczech i od stycznia muszę mieć auto tutaj.zameldowanie a jak wiadomo benzyna tańsze ma opłaty.

Moje pytanie brzmi czy ten silnik nadaje się na trasy?

Chciałbym raz w miesiącu wyskoczyć do domu co daje 2300km plus dojazdy do pracy = 3000km/miesięcznie.

 

Szczerze im więcej czytam o tym silniku to bardziej się obawiam. Podobno problemy z łańcuchem rozrządu itd.

LPG też podobno średnio współpracuje z tym.silnikiem.

 

Chciałbym poszukać zadbanego egzemplarza od prywatnego właściciela tylko czy to dobry wybór?

 

Wolę benzyniaka z LPG niż diesla (wiadomo diesel generuje większe koszta)

 

Trochę droższy jest mój inny pewniejszy typ audi A4 b6 1.8t - silnik sprawdzony i Bez większych udziwnien typu valvetronic.

 

Proszę o opinie użytkowników bo mam niezły metlik w głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę ze Twoje r6 to generalnie mniej problematyczna konstrukcja, ale co do n42b20 To zależy na jaki trafisz egzemplarz, wiele osób nie ma problemu z tymi silnikami, potrzeba tez kumatego mechanika który ogarnia temat, dobrze zdiagnozuje a nie wymieni pół auta w ciemno. Typowymi wadami są lecące uszczelnienia np: pokrywy zaworow, vacum pompy, podst. filtra oleju, oringi przy czujnikach walka. No i trzeba sprawdzic stan zespołu regulacyjnego wałkow, kosztują 1500zl a są 2. Poza tym normalny elastyczny jak na tą pojemność motor. Ostatnio machnąłem trase 2500 tkm, przelotowo 130km/h z klimą i pełnym załadowaniem bez problemu poniżej 7,5l pb95/100km.

 

Co do lpg, jesli udasz się do speca, który wsadzi Ci dobrą instalke i dobrze ją skalibruje to nie będzie problemów. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie czytałeś o problemach z łańcuchem, problemem może być tylko napinacz, ale kupujesz poprawioną wersję w ASO i masz problem z głowy. Na trasę się nadaje, bo czemu ma się nie nadawać? Polecisz 140 przy akceptowalnym spalaniu, a jak Ci wszystko wisi i trafisz na taki odcinek w Niemczech to spokojnie się rozbujasz do 200 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko nie zapomnij o wiadrze oleju na taką trasę..lepiej sprawdziłby się 323i przedlift, koszty będą dużo wyższe?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie mam zaufania do przedlifta.

To jest właśnie problem ze co drugi silnik bierze sporo oleju. E46 mi się podoba jeszcze polift na wypasie ale brak interesujących i pewnych silników. 330d odpada ze względu nie spełniania norm euro4.

 

Kumpel kupił właśnie rok temu taka 318 i mówił że musi często olej dolewac gdyż nie wie czy ten typ.tak ma czy tylko jego model.

 

Wiadomo na autostradzie trochę mocy się przydaje. Chyba będę musiał narazie odpuścić niestety BMW i kupić cóż z 1.8t.

W oko wpadł mi superb pierwszej generacji rozmiarowo jak e39, technologia sprawdzona tylko brak "prestiżu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
330d m57n czyli powyżej 03.2003 spelnia euro4, tak samo jak 320d m47n.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
318i to diesel? Ciekawa teoria :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździ się wygodnie, jak trafisz na niewyeksploatowany egzemplarz, to za wiele nie dołożysz, nie mniej jednak N42 jest dosyć usterkowym silnikiem i może Cie nękać, tym, że zaczyna poszarpywać, albo obroty same rosną albo bierze olej w ilościach 1/1000, albo VANOSy albo Valvetronic, generalnie zależy jak trafisz. Czasami zdarzają się też problemy z układem napędowym który akurat w N42/N46 i M54b22 jest taki sam i nie jest zbyt trwały, często zdarzają się stukające dyfry, luzy na przegubach i wieloklinie półosi/krzyżakach, wywalone podpory wału, łącznik wału...generalnie cały układ przeniesienia napędu w ww. wersji silnikowej nie jest zbyt trwały, sam osobiście rozwaliłem sobie dyfer bo chciałem "spalić kapcia" i to nie tylko ja tak załatwiłem dyfer, żebyś nie pomyślał, że miałem jakiś zajechany - po prostu one są chyba z plasteliny robione.

Nie mówię tu, że bmw jest złe, ale akurat model e46 z N42 wybitnie im nie wyszedł, widać to nawet po forach gdzie 98% ma problemy, 1% albo wsadził już z 5k pln w naprawy i się nie odzywają albo wstyd im, że wydali tyle kasy na BMW i muszą ładować dalej kasę bo ciągle coś wysiada, a kolejny 1% trafił na zadbany egzemplarz i jeździ...jak chcesz e46 to szukaj z innym silnikiem a jak nie to bierz audi, zwłaszcza, że z rodziny jak mówisz, więc wiesz co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też do audi nie chce się ograniczać bo ciężko też ładna sztukę wyrwać. Najlepiej to z quattro ale mniej ich jest.

Za vagiem przemawia też to że sam sobie mogę diagnostykę zrobić przy ogledzinach a do bmw nie mam sprzętu.

Zobaczymy co się trafi. Mojej e39 nie opłaca mi się rejestrować na niemieckie blachy.

Najgorsze są koszta ubezpieczenia bo bmw to auto dla młodych i jest dużo droższe ubezpieczenie.

A czy jest sens przepłacać tylko za to żeby raz w miesiącu przechechac bmw przez wieś? :-)

Najgorsze jest to że za parę lat BMW będzie miało z tylnym napędem pewnie serię 5,6,7 a reszta przedni napęd i 3cylindrowego diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Od 31 marca 2003. Czyli te, które mają skrzynię 6b.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Turbina:

- nowa ok 3k

- regeneracja ok 1.5k

Wtrysk:

- nowy ok 1.2k

- regeneracja ok 500,-

- używka 200,-

dwumas + sprzęgło + docisk:

- Nowy ok 2.5k.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk cena za sztukę czy za kpl?

Jak się kształtuje spalanie na autostradzie przy prędkościach >170kmh?

Pytam bo zrazilem się bmw a nie chce kupować octavi 1.9 ;-)

 

Ceny zawieszenia hamulców jak wychodzą w e46? Interesuje mnie tylko średnia lepsza półka.

W e39 koszt kpl tarcz z klockami ate wyszedł mnie jakieś 900zl, wahacze dolne TRW 520zl a jak jest w e46?

 

Najchętniej bym kupił e90 ale tam diesel jest chyba bardziej ryzykowny a kupić 318i 129ps na trasy to chyba średni pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtrysk oczywiście jeden. Ceny części: http://czescidobmw.pl/

 

Stała prędkość:

140 - ok 5,5l,

150 - ok 6l,

170 - poniżej 7l,

200 - chwilowe 8,5l

 

Tarcze przód jurid - 310,-

Klocki przód texar - 140,-

Tarcze tył, klocki, szczęki, zestaw montażowy ate - 650,-

Końcówki drążków kierowniczych lemforder - 2x90,-

Łączniki stabilizatora przód lemforder - 2x80,-

Sprężyny tył lesjofors - 2x140,-

Tuleje tylne wahaczy przód meyle hd - 2x100,-

Poduszki silnika i skrzyni lemforder - 370,-

Koło pasowe corteco - 580,-

Olej 6l, filtr powietrza, oleju, paliwa, kabinowy - 450,-

Odma kpl. ori - 180,-

 

Nic więcej nie robiłem przez prawie 5 lat :shock:

 

W e90 do 2007 był ten sam silnik, czyli m47, dopiero później brdziej problematyczny n47.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie ponownie. Ciągle szukam dobrego samochodu i zastanawiam się nad 325iA lub zwykłą 325i. Jak taki silnik się sprawuje na trasach ? Dobra instalacja lpg się sprawdzi ?

Wiem że diesel na trasy lepszy Ale nie chce tego co zaoszczedze na paliwie wydać na naprawy .

Ostatnio nawet jedna e60 520i oglądałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.