Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od dłuższego czasu pałuję się z drgającą kierownica przy prędkości od 90 do 150. Felgi mam proste, kola wyważone oraz doważone na pojeździe - jest niby idealnie, ale drgania nadal są. Opony nowe, kupione w tym roku, Fulda Sportcontrol oraz Dunlop Sp sport rt (wszystkie made in germany), także nie jest to Firenza czy inny chinski shit.

A jednak, wszystkiemu winne są opony, a dokładnie to jakość ich wykonania. Ewidentnie widać, że jak się opona kręci na podniesionym aucie to nie okrągła i to dotyczy każdej opony. Reklamowalem jednego Dunlopa, ale odesłali mi go z ekspertyzą, ze "miesci sie w tolerancji".

Co mam robić? Szlag mnie trafia. Zawieszenie nowe (wahacze, piasty, tuleje, drążki) a durna kierownica się telepie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam Fuldy Sportcontrol 225/40 i 255/35 R18, i po pierwszym założeniu nowych opon na prawie nowe felgi nie było dobrze - były wibracje przy niektórych prędkościach.

Pojechałem na wyważenie do innej polecanej firmy, i różnica kolosalna (ciężarki w całkiem innych miejscach). Po paru miesiącach znów chyba odczuwam minimalne wibracje (lub mi się tylko wydaje) - ale to też zależy dużo od drogi po której się jedzie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od dłuższego czasu pałuję się z drgającą kierownica przy prędkości od 90 do 150. Felgi mam proste, kola wyważone oraz doważone na pojeździe - jest niby idealnie, ale drgania nadal są. Opony nowe, kupione w tym roku, Fulda Sportcontrol oraz Dunlop Sp sport rt (wszystkie made in germany), także nie jest to Firenza czy inny chinski shit.

A jednak, wszystkiemu winne są opony, a dokładnie to jakość ich wykonania. Ewidentnie widać, że jak się opona kręci na podniesionym aucie to nie okrągła i to dotyczy każdej opony. Reklamowalem jednego Dunlopa, ale odesłali mi go z ekspertyzą, ze "miesci sie w tolerancji".

Co mam robić? Szlag mnie trafia. Zawieszenie nowe (wahacze, piasty, tuleje, drążki) a durna kierownica się telepie.

 

miałem to samo z goodyear parę lat temu. opona wyważona ale jak się z boku na wyważarce popatrzyło to widać że obwód toczny nie jest kołem tylko jajem...

opony nowe, nie tylko ja jako klient miałem taki problem - u mnie wymiana na inną markę pomogła ...

http://forum.opel24.com/topic/18482-oponki-na-lato/page-4

Opublikowano
Od dłuższego czasu pałuję się z drgającą kierownica przy prędkości od 90 do 150. Felgi mam proste, kola wyważone oraz doważone na pojeździe - jest niby idealnie, ale drgania nadal są. Opony nowe, kupione w tym roku, Fulda Sportcontrol oraz Dunlop Sp sport rt (wszystkie made in germany), także nie jest to Firenza czy inny chinski shit.

A jednak, wszystkiemu winne są opony, a dokładnie to jakość ich wykonania. Ewidentnie widać, że jak się opona kręci na podniesionym aucie to nie okrągła i to dotyczy każdej opony. Reklamowalem jednego Dunlopa, ale odesłali mi go z ekspertyzą, ze "miesci sie w tolerancji".

Co mam robić? Szlag mnie trafia. Zawieszenie nowe (wahacze, piasty, tuleje, drążki) a durna kierownica się telepie.

 

miałem to samo z goodyear parę lat temu. opona wyważona ale jak się z boku na wyważarce popatrzyło to widać że obwód toczny nie jest kołem tylko jajem...

opony nowe, nie tylko ja jako klient miałem taki problem - u mnie wymiana na inną markę pomogła ...

http://forum.opel24.com/topic/18482-oponki-na-lato/page-4

 

 

Też mam opony Fuldy Sportcontrol, nowki sztuki, od czerwca wywazane z 8 razy, po kilku dniach od wywazenia czy ulozenia bicia na całym samochodzie. Felgi zmierzone czujnikiem zegarowym i wszystkie mieszcza sie solidnie w normie. Niestety te opony to szajs, drugi raz wysłałem na reklamacje i czekam na odp. Za pierwszym razem wymienili mi jedna opone.

Opublikowano

Tak jak mi Vermillion radził musisz jechac do wulkanizatora, ktory bedzie mial cos takiego:

http://prod.sullivantire.com:8080/uploadedImages/Main_Navigation/Tires/Tire_Services/Hunter%20Balancer(1).jpg

 

Po wyważeniu kółek (jedna fulde przesuwali na feldze) no jak reka odjal. Nic nie drga, kierownica sie nie telepie. :cool2:

Opublikowano

Po wyważeniu kółek (jedna fulde przesuwali na feldze) no jak reka odjal. Nic nie drga, kierownica sie nie telepie. :cool2:

 

Zastanawiam się jak długo będzie spokój z wyważeniem w przypadku Fuldy Sportcontrol?

Ja wyważałem już dwa razy, z drugim razem też było super, ale znów czuję że do końca nie jest idealnie - czuję lekkie wibracje przy 130/140.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak jak mi Vermillion radził musisz jechac do wulkanizatora, ktory bedzie mial cos takiego:

http://prod.sullivantire.com:8080/uploadedImages/Main_Navigation/Tires/Tire_Services/Hunter%20Balancer(1).jpg

 

Po wyważeniu kółek (jedna fulde przesuwali na feldze) no jak reka odjal. Nic nie drga, kierownica sie nie telepie. :cool2:

 

 

Ja miałem 3 krotnie robione na takim sprzęcie, zawsze na pczątku było ok, i po kilku dniach znowy drgawki.

Te opony to syf. A firma good year jeszcze gorszy. Własnie dostałem decyzje z drugiej reklamacji, wedlug ktorej uznano mi dwie opony. Najlepsze jest to ze w ich systemie widnieje informacja ze reklamacje uznano w 100% (reklamacja dotyczyla 4 opon) wiec nie wiem o co chodzi.

Opublikowano

Ja miałem 3 krotnie robione na takim sprzęcie, zawsze na pczątku było ok, i po kilku dniach znowy drgawki.

Te opony to syf. A firma good year jeszcze gorszy. Własnie dostałem decyzje z drugiej reklamacji, wedlug ktorej uznano mi dwie opony. Najlepsze jest to ze w ich systemie widnieje informacja ze reklamacje uznano w 100% (reklamacja dotyczyla 4 opon) wiec nie wiem o co chodzi.

 

Na razie od 3 tyg. auto mi stoi w garażu także, nie wiem czy cos sie "zepsuło" z wywazeniem.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżę trochę temat :)

Kupiłem kilka tygodni temu opony Goodyear Eagle F1 2. Pomimo kilkukrotnego wyważania cały czas samochód drży w czasie jazdy od prędkości powyżej 120 km/h. Na początku wyważałem koła w "zwykłej" wulkanizacji i było bardzo źle. Potem pojechałem do warsztatu mającego urządzenia do optymalizacji i testu drogowego. Felgi są proste, po optymalizacji wartości bicia promieniowego mieszczą się w normie. Niestety dalej nie jest do końca dobrze i samochód wpada w nieprzyjemne wibracje powyżej 120 km/h, choć nie tak mocno jak wcześniej. Na poprzednich oponach letnich i na kołach zimowych wszystko było ok, tak więc wykluczam zawieszenie. Dodam jeszcze, że na wyważarce jedno z kół sprawia wrażenie lekko jajowatego.

Czy ktoś z Was miał podobne przygody z tymi oponami? Jak ewentualnie przebiegał proces reklamacji opon?

Będę bardzo wdzięczny za opinie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.