Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ponieważ aktualny leasing zmierza ku końcowi potrzebuje pomocy w konfiguracji. Jednakże chciałem sie spytać kiedy prawdopodobnie bedzie lifting bo po restylizacji aktualnej trójki jestem pozytywnie zaskoczony zwłaszcza jeżeli chodzi o tylne światła. Warto czekać na 430i czy brać 428i?

Tu taka moja baza i must have:

Gran Coupe xDrive

-biel alpejska

-pakiet M

-koła 19' 442M

-skrzynia aut. sportowa

-lusterka składane elektrycznie przyciemniane

-szyby przyciemniane

-czujniki parkowania przód/tył

-niestety skóra Dakota ponieważ tapicerki Hexagon nie da sie połaczyć z deską rozdzielcza skórzaną(i tu pytanie czy faktycznie tak jest, tapicerka skórzana w lecie bez wentylacji to masakra, aktualnie posiadam alcantare i jestem bardzo zadowolony)

-ogrzewanie foteli przód

-podparcie ledźwiowe

-audio HK

-navi Prof.

-integracja z tel

-pakiet deski rozdzielczej pokrytej skóra Individual

-szklany dach uchylany

-tłumik sportowy Performance

 

 

Zastanawiam sie nad dachem szklanym, może nie jest potrzebny (chociaż super wygląda) i można za to dokupić mocniejsze hamulce M, zawsze większe bezpieczeństwo.

Co do systemów asystujących to czekam na opinie, nigdy nie byłem tego fanem.

Opublikowano

Rozważ reflektory LED, teraz są dużo tańsze niż na początku roku, poza tym BMW już wycofuje się z ksenonów i jak będzie lift za 2 lata, to sobie tylko wymienisz tylne lampy na full LED i będziesz miał ALL LED :) – ja tak planuję w każdym razie. Poza tym, za chwilę wszystkie nowe auta będą jeździły na LED-ach, więc nie będziesz miał poczucia, że masz przestarzałą furę ;)

Dodatkowo te światłą robią niezłą robotę w nocy – ale sam tego jeszcze nie sprawdziłem, bo jeszcze swojego nie odebrałem.

Czekać wg mnie na lift nie ma co. Co do wyposażenia, to ja bym nie brał szyberdachu – a zamiast niego wziąłbym adaptacyjny zawias albo hamulce M – a najlepiej obie rzeczy :) X-a też bym nie brał, ale to już kwestia indywidualnych preferencji.

Skórę też bym odpuścił – a już na pewno Dakotę – wg mnie to wyrób skóro-podobny ;) prawdziwa skóra jest dopiero w Individual – a i tak bez wentylacji, to będziesz się kleił do tego w lecie, a w zimie będzie nieprzyjemnie zimno. Ja jestem zwolennikiem alkantary i taką zamówiłem, jeśli skóra to porządna i z wentylacją, takie jest moje zdanie (fajna jest np. w nowym lexusie IS F-Sport – i taką mógłbym przytulić). Poza tym konfig spoko, ale przydała by się może jeszcze kamera cofania.

Opublikowano
Hexagona nie da sie połączyć ze skórzana deska która diametralnie przynajmniej dla mnie zmienia wygląd auta, chyba ze w salonie da sie cos zrobić. Nie ma wgl wentylacji foteli w 4ce? Xdrive to tylko 10 tysięcy a troche szkoda tylnych opon, poza tym większe bezpieczeństwo a i tak dużo większy moment idzie na tył.
Opublikowano
Xdrive to tylko 10 tysięcy a troche szkoda tylnych opon, poza tym większe bezpieczeństwo a i tak dużo większy moment idzie na tył.

 

nie pisz tak bo zaraz fani RWD Cię zajadą ;)

 

428i naprawdę daje radę. LEDy jak Kolega wyżej pisze ja mam i są absolutnie warte dopłaty - pięknie świecą w nocy. Ja np. zamiast dachu szklanego (obniża podsufitkę o ponad 30mm) wybrałem HUD, fajny gadżet i bardzo przydatny. Hamulce M muszą być!!! Uwierz mi, że w 19" kołach te tarcze wyglądają mizernie, a do tego jeszcze niebieskie zaciski i najwązniejsze, że super hamują. Adaptacyjny zawias M jak uważasz, ja mam i działa to fajnie (sam ustawiasz czy w trybie sport czy ma być twardszy nie). Kamera cofania super sprawa, przydaje się baaaardzo często. Skóra na desce piękna sprawa, ale skóra na siedzeniach w BMW w ogóle mi nie podchodzi, dlatego też Hexagon - nie wiem czy wyklucza obszycie deski, ale raczej tak.

 

Ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu - powoli się do niego przekonuje. Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości? Kilka razy przypomniało mi z jaką prędkością powinienem jechać. Ogrzewanie kierownicy jeszcze nie było okazji użyć :) (ale działa) reszta co wybrałeś in +

 

Zastanów się jeszcze nad felgami :) ja teraz wiem, że wybrałbym zwykłe 17/18 bez dopłaty, a kupił 20 z M performance jako letnie np. http://www.leebmann24.de/bmw-rdci-komplettraeder-m-performance-doppelspeiche-624-20-zoll-schwarz-matt-3er-f30-f31-4er-f32-f33.html chyba, że już masz komplet to inna sprawa :)

Opublikowano
442M chyba najbardziej mi sie podobają ;) z jednej strony na Dakocie i desce zaoszczędziłbym 12 tys, które można wydać na inne ciekawe gadżety, ale ta guma na desce nie jest najpiekniesza według mnie. Bardzo podoba mi sie pakiet wzmacniajacy 28i, jest fabryczny i kosztuje 8 tys a daje cos ponad 280KM i 390nm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skór :D a Dakota w wersjach F jest tragedią odpuść sobie. Z alcantary będziesz zadowolony a do tego M pakiet super zgrywania się. Co do deski rodzielczej ja obszyte mam alcantara i jestem mega zadowolony a wygląd to ci co widzieli wiedzą że wygląda kozacko-taki zestaw kosztuje około 4500pln.

Wyświetlacz HUB kamera cofania i hamulce typu M fajny wybór.

 

Co do szyberdacha odpuść bo po 30000km zacznie skrzypiec sam widzę po przednich drzwiach jak auto jest zimne strasznie trzeszcza gumy przednich drzwiach często silikon pomaga ale w takim aucie nie wypada

 

Model 440i jest lepiej wyciszony....

Opublikowano
Co kto lubi ja bym materiału nie wziął, w swojej 4 mam czerwoną dakotę i wygląda to dobrze, tragedią bym tego nie nazwał na pewno. W tym aspekcie jednak powinieneś sam wybrać a nie kierować się radami z forum, przejść się do salonu i zobaczyć jak to się prezentuje. Mam koła 19' 442M i wraz z hamulcami M zgrywają się bardzo fajnie z autkiem, polecam :) Co do systemów wspomagających to ja fanem nie jestem i u siebie nie brałem nic z tych rzeczy i nie żałuję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego jesli porownales do zwyklego materialu vs Dakota to ok wyglad i jakosc dakoty jest lepszy ale

Alcantara to nie zwykły materiał . Zgodzę się ze zwykły w podstawie materiał na siedzeniach to jakaś kpina ala skoda. Ale Dakota jako skóra to dla mnie lepszy worek sorry ale to moja opinia

 

Wole kupisz normalne siedzenia z matrialu i dać do dobrej firmy do obszycia z prawdziwej skóry....

Opublikowano

Jednemu córka, drugiemu teściowa :) Kolega ma na szczęście wolną rękę i buduje auto od podstaw - moja rada: bierz tylko to co sam uważasz za słuszne i Tobie się po prostu podoba.

Kierowanie się radami innych niewiele da, bo tak jak w przypadku tapicerki, jeden powie tak, drugi tak. Buduj pod siebie a nie pod drugiego właściciela i tyle :)

Opublikowano
Dokładnie, bierz co się Tobie podoba – nami się nie przejmuj :) Jak Ci nie leży heksagon to bierz skórę, ważne żeby się Tobie podobało i żebyś nie żałował. Chyba nie ma nic gorszego niż odebrać samochód po 2 miesiącach oczekiwania i żałować, że się czegoś nie wzięło. Ja dosłownie w ostatnim momencie dołożyłem tempomat adaptacyjny i zmieniłem kolor nadwozia :)
Opublikowano
A to adaptacyjne zawieszenie zmienia tylko twardość amortyzatorów czy podnosi i obniża auto? bo mam DDC w VW i raczej rzadko z tego korzystam, jeśli zmienia się prześwit to juz inna sprawa. Z ciekawości skonfigurowałem 3GT i tam da sie połaczyć Hexagon z deską skórzana wiec może to bład konfiguratora.
Opublikowano
Warto go brać? Na jeżdzie testowej zauwazyłem że zawieszenie 428iM jest nieco.. miekkie. Przynajmniej w porównaniu z moim obecnym autem. Przy wejściu w ostry zakręt nawet na 19' mocno sie przechyla :/
Opublikowano
Musisz sobie zadać pytanie ile będziesz jezdzil w trybie sport/+ bo tylko wtedy utwardzasz. Ja wziąłem bo jeżdżę często po A4 i wtedy sie bardzo przydaje. Zastanów sie ewentualnie nad RWD wtedy masz standardowo twardszy zawias M i to bez dopłaty ;) przy xDrive nie ma zawiasu M tylko standardowy.
Opublikowano
Nie ma osobnego przycisku do utwardzania zawieszenia? Myślałem że jest osobny przycisk do adaptacyjnego zawieszenia i można go utwardzić niekoniecznie ingerujac w prace silnika Xdrive musi byc na pewno bo jechałem na autostradzie w deszczu 328i i było pare niebezpiecznych zachowań wiec wole mieć 4x4.
Opublikowano
Nie ma osobnego przycisku, ale doprecyzuję :) możesz tak skonfigurować tryb sport, ze będziesz mógł utwardzić zawias i usztywnić układ kierowniczy, albo sam silnik, albo jedno i drugie - więc opcji konfiguracji trybu sport będą 3.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Musisz sobie zadać pytanie ile będziesz jezdzil w trybie sport/+ bo tylko wtedy utwardzasz. Ja wziąłem bo jeżdżę często po A4 i wtedy sie bardzo przydaje. Zastanów sie ewentualnie nad RWD wtedy masz standardowo twardszy zawias M i to bez dopłaty ;) przy xDrive nie ma zawiasu M tylko standardowy.

Ja mam xDrive + adaptacyjne, które na SPORT jest twarde jak M. Aha i można skonfigurować tak aby tryb SPORT zmieniał tylko charakterystykę zawieszenia nie ruszając skrzyni i silnika (czyli mamy twardo ale nadal ekonomicznie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawieszenie adaptacyjne i zawieszenie M to 2 typy zawieszenia. W xdrive można mieć to pierwsze a drugiego nie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Xdrive musi byc na pewno bo jechałem na autostradzie w deszczu 328i i było pare niebezpiecznych zachowań wiec wole mieć 4x4.

 

Przesiadłem się z A4 quattro na 428i RWD z zawiasem M. To zawieszenie w tym samochodzie naprawdę świetnie się spisuje, nawet przy dużych prędkościach na mokrej nawierzchni. Nie czuję braku napędu na wszystkie koła, a samochód znacznie lepiej się prowadzi.

Opublikowano
Zawieszenie adaptacyjne i zawieszenie M to 2 typy zawieszenia. W xdrive można mieć to pierwsze a drugiego nie.

To prawda, jednak zawieszenie adaptacyjne to też jest zawieszenie M tylko z regulacją twardości comfort/sport.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie jestem też na etapie konfigurowania 430i GC, generalnie biorę wyposażenie takie jak kolega w pierwszym poście. Na pewno X drive, hamulce M super wyglądają. Zastanawiam się czy warto w tej konfiguracji brać adaptacyjne zawieszenie - jak rozumiem przy x drive jest seryjne zawieszenie? Jak ono się spisuje przy szybkiej jeździe? Jak jest z twardością zawieszenia w adaptacyjnym zawieszeniu ustawieniu comfort?

 

Co jeszcze biorę:

- ledy

- pakiet z najwyższą nawigacją,

- harman kardon

- elektryczne lędźwia w fotelach,

- szyber dich (zawsze chciałem),

- składane i ściemniające się lusterka,

- skóra czarna nevada plus grzane fotele,

- czujniki cofania przód i tył,

- felgi 19

-sportowy automat,

-system bezkluczykowy,

-ciemne szyby,

- hamulce M.

 

Czy coś jeszcze warto dodać albo wyrzucić z tej konfiguracji? Czy jakieś pakiety oświetlenia są lub coś podobnego? Czy wersja 430i oprócz silnika będzie się czymś różnić od 428i?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobierz sobie zawieszenie adaptacyjne. Bez niego aoto chodzi tak jak z adaptacyjnym w trybie Comfort. Jest bardzo duza róznica w trybie sport - ato się znacznie usztywnia. Nie jest to twardośc jak w M ale mozna poszaleć w granicach rozsądku. Możesz jeszcze dobrac kamerę cofania ale surround view nie bierz. Mam to ale jest zbędne w 4kach. W X5 , X6 i 7kach jest super ale tu zupełnie zbędne. Bierzesz M-Pakiet bo nie napisałeś? Pakiet dodatkowego oświetlenia jest w którymś z pakietów "gratis" ale nie pamiętam już którym - sprawdź w konfiguratorze. Taka uwaga (ale wg. mnie) - w 4 ce przyciemniane szyby wyglądają słabo - no chyba ,że lubisz. Jeździłem paroma testowozami w różnym wyposażeniu więc wyrobiłem sobie opinię nt. wyposażenia. Nie trafiłem tylko z surround view - jest ale nie używam :-) mój konfig masz w galerii.

Generalnie dobieraj to co Tobie odpowiada i jakie masz możliwości $$$.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Panowie jestem też na etapie konfigurowania 430i GC, generalnie biorę wyposażenie takie jak kolega w pierwszym poście. Na pewno X drive, hamulce M super wyglądają. Zastanawiam się czy warto w tej konfiguracji brać adaptacyjne zawieszenie - jak rozumiem przy x drive jest seryjne zawieszenie? Jak ono się spisuje przy szybkiej jeździe? Jak jest z twardością zawieszenia w adaptacyjnym zawieszeniu ustawieniu comfort?

 

Co jeszcze biorę:

- ledy

- pakiet z najwyższą nawigacją,

- harman kardon

- elektryczne lędźwia w fotelach,

- szyber dich (zawsze chciałem),

- składane i ściemniające się lusterka,

- skóra czarna nevada plus grzane fotele,

- czujniki cofania przód i tył,

- felgi 19

-sportowy automat,

-system bezkluczykowy,

-ciemne szyby,

- hamulce M.

 

Czy coś jeszcze warto dodać albo wyrzucić z tej konfiguracji? Czy jakieś pakiety oświetlenia są lub coś podobnego? Czy wersja 430i oprócz silnika będzie się czymś różnić od 428i?

 

Nie wiem czy bierzesz M Pakiet, jeśli tak – to polecam alkantarę – mega komfort i wygląda fajnie. Dorzuciłbym zdecydowanie kamerę cofania. Odpuściłbym szyber dach – niższa linia dachu, auto szybciej się nagrzewa w lecie i na 90% zacznie skrzypieć za jakiś czas... wg mnie szkoda prądu. Ja akurat z ciemnych szyb jestem bardzo zadowolony – robią robotę w lecie, poza tym mój młody ciągle coś z tyłu zostawia na siedzeniach, a to iPad, a to telefon, mi też się zdarza zostawić torbę z komputerem itp. przy ciemnych szybach nic nie widać i to jest duży plus (planuję jeszcze lekko przyciemnić przednie, dla lepszego zlicowania wyglądu). Adaptacyjny zawias M zdecydowanie polecam. Zamiast szyberdachu już lepiej weź sobie HUDa.

Opublikowano
No i super, że GC :) wypsoażenie bardzo fajne, ja tez uważam, że ciemne szyby w 4GC są super bo mają swoje plusy jak napisał Piotrek. Co do szyberdachu, też chciałem, ale przy 190cm obnizona podsuftika o 3cm powodowała, że już nie było tej przestrzeni nad głową. Adaptacyjny zawias bez dwóch zdań musisz dobrać ;)kamera tył też sie przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.