Skocz do zawartości

BMW E46 pisk przy wysokich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

w moim E46 150 koni, 2004-2005 produkcja, pojawił się problem taki że przy dodawaniu gazu nawet przy obrotach już 1100 dawał gwizd na tyle słyszalny że aż denerwowało.

Po analizie internetu poszukałem i znalazłem że i u mnie na połączeniu między turbiną a filtrem cząstek stałych jest okopcone czyli szczelina.

Oczywiście po rozkręceniu w miejscu jak na poniższych obrazkach ( nie wiem ja tu wstawić zdjecia więc zamieściłem YouTubie:

 

 

(po rozkręceniu rury od turbiny po odpaleniu silnika świst był o wiele głośniejszy)

Ponieważ nie ma do tego żadnej fabrycznej uszczelki bo jest to połączenie na stożek to uszczelniłem jakimś silikonem do uszczelniania kominków do temp 1500 stopni Celsjusza.

Sytuacja na tyle się poprawiła że po odczekaniu ponad 12 godzin aby silikon się związał to już na postoju przy dodawaniu nie słychać żadnych gwizdów nawet przy 4 tyś obrotów, a wcześniej był nawet przy 1100 obrotach zarówno przy dodawaniu gazu jak i przy puszczaniu gazu i zmniejszaniu obrotów.

 

 

 

Niestety radość długo nie trwała bo już przy jeździe gwizdy a bardziej PISK dość głośny nawet przy zamkniętych szybach jest.

jak na załączonych filmach:

 

 

Dodam że wymieniłem filtr odmy był zawalony olejem.

Auto sprowadziłem z francji.

 

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co może być powodem to proszę o poradę.

Ten pisk rozwala całą przyjemność z jazdy BMW.

pozdrh:

Opublikowano

Niestety to trzeba zdiagnozować fizycznie , bo wirtualnie to możemy gdybać .Dla doświadczonego mechanika to pestka.

Dodam że jak po twoim uszczelnieniu była cisza i po jakimś czasie powróciło to by dawało do zrozumienia że to uszczelnienie się rozszczelniło

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

opiszę raz jeszcze może dokładniej:

wcześniej był świst no i pisk nawet na postoju przy dodawaniu gazu świszczało gwizdało piszczało.

 

po uszczelnieniu rury , zaznaczam na POSTOJU !!! przy dodawaniu gazu nic nie piszczy i nie świszcze, ale za to w trakcie jazdy jak dodaję gazu to jest PISK.

PISK tylko w trakcie jazdy, na postoju już nie.

pozdr

Opublikowano

producent nie przewidział w tym miejscu zadnej uszczelki, jest to połączenie metal w metal na stożek.

Jestem pewny że uszczelnienie jest Oki. Turbines prawdzałem żadnych luzów z obu stron chyba że coś czego w turbinie trudno wykryć.

Może to pisk jakiegoś paska?

Opublikowano
Zdejmij pasek osprzętu to się przekonasz, jak się uprzesz to i turbinę możesz wyeliminować

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.