Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy zdejmował ktoś może kolektor w N47 ?

Mam problem ponieważ odkręciłem chyba wszystkie 5 śrub, a trzyma sie dalej, jakby był zakleszczony.

Jakieś wskazówki ?

Proszę o pomoc bo auto stoi rozgrzebane w garażu.

Opublikowano

Trzyma jeszcze metalowa rurka , ja zdejmowałem i po odkręceniu "wszystkich śrub " trzeba dość mocno szarpnąć :D

Są z boku jeszcze jakieś blaszki co trzymają przewody ale już nie pamiętam

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano

Dzięki kolego. Faktycznie trzymała tylko ta rura, ale strasznie mocno, musiałem ją podważyć breszką :D

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie klapek, ponieważ mam luz tak jak na filmiku :

 

Czy jest to normalne ?

Czy kolektor do wymiany ?

Opublikowano

Ten luz u Ciebie nie jest normalny , kolektor raczej do wymiany :oops:

Ja u siebie mam założony kolektor bez klapek , ale to już inna bajka :D

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

To i ja spytam o 3 kwestie:

1. Czy do kolektora idzie jakieś chłodzenie wodne? Pytam tak na wszelki wypadek - chce być przygotowany na sytuacje jakby coś sie miało wylać.

 

2. Jak wyglądały wasze kolektory po demontażu? Bardzo brudne?

 

3. Uszczelki: kupiłem 4 szt tych łączonych kółko+prostokąt i 1 szt okrągła tą pomiędzy kolektorem a chyba przepustnicą. Czy jeszcze jakieś potrzebuje aby to szczelnie zmontować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

też się będę do tej roboty zabierał za jakiś czas. uszczelki w czescidobmw.pl polecali z erlinga. też mam zamiar kupić tę uszczelkę przepustnicy. tutaj znalazłem kilka zdjęć z innego forum odnośnie czysczenia kolektora: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128184&start=140

w tym linku kolega mylnie nazywa egr'em przepustnicę ;)

 

wg tego schematu masz opisane uszczelki do wymiany przy demontażu/czyszczeniu kolektora:

http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e92/320d_n47_coupe/2_repair_instructions/11__engine_%28n47%29/61__intake_manifold/3_ra__removing_and_installing_air_intake_manifold_%28n47_n47s%29/page_420/

Opublikowano

I zdemontowałem. Najbardziej trzyma ta metalowa rurka która wchodzi w blok silnika. Musiałem podważyć.

Ostatnia klapka kolektora ma luzy na osi. Sama ośka też ma luzy. Napewno go nie zamontuje. Szukam kolektora po małym przebiegu. Polecam każdemu sprawdzenie - u mnie sam kolektor nie był bardzo brudny - ok 1 mm nagaru. Przepustnica i rurka metalowa była za to dość brudna.

Opublikowano
Dzięki kolego. Faktycznie trzymała tylko ta rura, ale strasznie mocno, musiałem ją podważyć breszką :D

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie klapek, ponieważ mam luz tak jak na filmiku :

 

Czy jest to normalne ?

Czy kolektor do wymiany ?

 

 

Ja mam właśnie identyczny luz i tak sie zastanawiam czy to czasem nie jest normalne. Jak patrzę do środka to tulejki klapek maja mniejsz średnice niż otwory na nie. Nie wyglada to na wytarte tylko celowy zabieg producenta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

z której strony ta rurka tak mocno trzyma? od kolektora czy od silnika - tam gdzie na zdjęciu widać tę uszczelkę o-ring na końcu?

 

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/60/51/67/55/6051675565_1

Opublikowano

od silnika (koniec wchodzący w blok silnika)

Ja jak szarpałem to aż cały silnik się ruszał tak trzymała

będziesz musiał czymś podważyć.

Opublikowano

Temat kolektorów i luzów łopatek w N47 wyjaśniony :)

 

W linku poniżej wrzucam film mojego kolektora z 2008 roku (fabryczny) i drugiego którego kupiłem ale z 2012 roku.

 

Numery katalogowe kolektorów są takie same.

 

Kolektor z 2008 roku nie ma solidnego zakończenia/gniazda osi (strona od przepustnicy). Najbardziej wyrabia sie otwór na oś łopatki właśnie na ostatnim otworze.

Nie na wsparcia - chodzi na boki i wyrabia otwór.

 

Kolektor z 2012 roku juz ma to wsparcie przez co nie wyrabia sie gniazdo otwór.

 

Zreszta zobaczcie sami :) mam nadzieje że dobrze widać o co mi chodzi.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6gZPpH6FUbk

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Ma ktoś może zdjęcie jakie śruby trzeba odkręcić żeby wyjąć ten kolektor albo chociaż ile ich jest w F30 Bo ja sie z tym męcze cały dzień i za cholere nie chce zejść
Opublikowano

 


Dzięki bardzo mi pomogło bo zapomniałem o jednej śrubce od dołu, na dzień dobry wygrzebałem szklankę brudy ale teraz pytanie czy da sie rozdzielić ten kolektor na 2 części bo niby jest widoczne łączenie po całym obwodzie ale trzyma jak cholera, da sie to rozdzielić na pół czy trzeba kombinować z czyszczeniem przez otwory? I czy jest jakiś sprawdzony środek do usunięcia tego syfu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.