Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Słuchajcie mam nietypowy problem.

Historia zaczęła się jak zostawiłem ładowarkę telefonu na noc z małą świecącą się diodą. Rano nie mogłem odpalić auta.

Spieszyłem się więc podładowałem na szybkości i odpaliłem.

Kilka dni później szykowała mi się dłuższa trasa i znowu padł mi acu, znowu podłądowałem i spoko, ale w pewnym momencie akumulator mi się żywcem zagotował! Spec w moim aucie stwierdził że albo za duży prąd ładowania (regulator napięcie padł) albo akumulator ze starości zrobił zwarcie. Po zakupie nowego akumulatora dojechaliśmy do domu i tu stwierdziłem że podczas pracy silnika na zaciskach jest 12,5 V, na następny dzień jak juz przejechałem kawałek było 11,5 V.

 

Więc WTF? Padł mi akumulator, czy alternator?

Dlaczego nie pokazuje mi się kontrolka ładowania? :(

Opublikowano
Aku pewnie przeladowales prostownikiem a byl stary i mjal fosc... alternator Ci nie laduje... u mnie tylko dwa razy mrugnela a rez nie ladowal altek :(
Kompletuje m pakiet z przodu sedan... moze jakos pomozesz?
Opublikowano

Czegoś tu nie rozumiem. Wszedłem w OBC w test 9 i napięcie pisze mi 123 bodaj (12,3V), odpalam z kluczyka i pokazuje mi 140(14,5V), włączam światła 13,8., kontrolka nie świeci. Wyglądało by na to że wszystko jest ok, ale podchodzę do akumulatora z miernikiem i pokazuje mi 10 V?!

Mam zjebany miernik, a poprzedni akumulator dowaliłem za duży prąd ładowania że padł?

I dlaczego przy włączonej klimie mam wrażenie jak by cewka się załączała i wyłączała?

 

jest tu jakiś magik od tych bet?

Opublikowano

Piszesz

podczas pracy silnika na zaciskach jest 12,5 V
Zdecydowanie za niskie napięcie , jak altek ładuje to powinno być powyżej 14 V a po zatrzymaniu silnika 12,5-12,8V

dalej piszesz że miernik Ci pokazuje tylko 10V , chyba coś nie tak z miernikiem bo przy tak niskim napięciu to Ciężko kręci.

Bez prawidłowych pomiarów to ciężko coś radzić.

Wygląda że stary aku był już słaby i ładowaniem mogłeś go dobić.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Wracamy do początku...

Weź miernik i zmierz na odpalonym napięcie na słupkach akumulatora.

Drugi pomiar zrób na przewodach idących do akumulatora. Jeśli będzie różnica to problemu trzeba szukać w klemie pirotechnicznej - może mieć słaby styk :idea:

Opublikowano
Jak padnie aletnator to pokaze ci bledy na kompie. Jak dlugo tak jezdziles to szykuj sie na wymiane regulatora napiecia, regeneracje, alternatora.
Opublikowano

Dobra Panowie wszystko chyba jest już jasne. Miałem walnięty multimetr. Dziś sprawdziłem innym i w OBC pod 9tką i wszystko gra.

Stary akumulator padł ze starości :)

Temat do zamknięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.