Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przecież 2AT jest odpowiedzą BMW na Mercedesa klasy B. Czyli większe rodzinne auto, na wakacje czy do wożenia dzieciaków. Przecież to nie jest auto do sportowej jazdy... Porównywanie go z Fordem, VW czy Citroenem też raczej nie ma sensu... to jest auto dla kogoś kto potrzebuje większego, rodzinnego auta w segmencie premium – czyli lepszego serwisu/obsługi klienta, wielu opcji wyposażenia, dobrego systemu infotainment, dobrze wykończonego wnętrza itp. Nie wiem po co wyśmiewać kogoś, kto kupuje auta, których zakup akturat dla nas jest niezrozumiały... Mi się na przykład nie podoba X6 – ani seria 1, ale rozumiem ludzi, którym może się podobać i szanuję ich wybór. Czasem warto wyjść poza swój punkt widzenia.
  • Odpowiedzi 199
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie. Nie podoba się - ok, ale wytykać komuś chamsko bezguście i "nie gratulować" - żałosne.
Opublikowano
Tak jak wysmiewanie sie z kogos bo kupil ten lub ten samochod jest ewidentnie zalosne to juz porownanie F46 z citroenem renault lub fordem juz nie bo wszystkie cechy ktore podajemy czyli " serwisu/obsługi klienta, wielu opcji wyposażenia, dobrego systemu infotainment, dobrze wykończonego wnętrza itp. " sa dzisiaj na tym samym poziomie w renault czy VW czy fordzie jak w BMW, roznice wrecz sa na korzysc tych nie premium tym bardziej uwzgledniajac cene ale nawet nie biorac jej pod uwage F46 wypada blado w orownaniu co nie znaczy ze to nie jest dobry samochod do tego do czego jest przeznaczony (a na pewno nie do wozenie wiejszej rodziny).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Akurat w kwestii infotainment iDrive jest przez wielu uznawany za niedościgniony wzór. Jest prosty, elegancki, estetyczny i przede wszystkim działa. Odrzucając na bok rozwiązania które słabo działają jak np ten wielki ekran dotykowy w nowym Megane, android w Volvo (poza nowymi XC90 volvo miało jakąś nakładkę na androida :duh: ), VW, audi jest może i ok ale w zestawieniu z iDrive jednak to nie to samo. Inne sprawiają wrażenie jakby były zrobione na siłe pstrokate. iDrive moim zdaniem jest do bólu ergonomiczny a przy tym jest zachowana odpowiednia estetyka.

 

Pewnie BMW przegra z tymi wszystkimi vanami jak ktoś zacznie mierzyć bagażnik linijką, sumować pojemność wszystkich możliwych schowków, liczyć milimetry nad głową, czy ile palców zmieści się między kolanami do przedniego fotela za dwu metrowym kierowcą, czy wyliczać współczynnik sprężystości materiałów z jakich zrobiona jest deska rozdzielcza, ale...ergonomia jest dalej na tym samym poziomie co każdym innym bmw, czyli bardzo wysokim. Wszystko jest zaplanowane i jakby "na swoim miejscu". Co w innych markach jest różnie, czasami odnoszę wrażenie, że na dwa tygodnie przed premierą jakiś inżynier odkrył, że zapomniał umieścić jakiegoś przycisku i wsadza go w jakieś od czapy miejsce kierując się sobie tylko znaną logiką.

 

A co do serwisu i obsługi klienta Premium. Nastały takie czasy, że i fachury z BMW mogą coś spitolić. Zauważyłem, że wiekszy wpływ na poziom obsługi ma to jak bardzo jest się "stałym klientem" aniżeli to do jakiej marki się przyjeżdża.

Opublikowano
juz odchodzac od F46 to ciekawe co mowisz z idrive bo mam wrazenie ze jest on raczej chwalony za prostote uzytkowania dla uzytkownika przecietnego bo poza tym : nawigacja jest chyba najgorsza z mozliwych (sprobuj znalesc prosty adres jak wal miedzyszynki 421 w warszawie, juz nie wspomne o mniejszych miejscowosciach gdzie brakuje po prostu ulic, bedzie ciekawie ile czasu bedziesz potrzebowal aby ustawic nawigacje nie znajac kodu pocztowego), system muzyczny wymaga gruntowego upgradu juz od kilku lat... nie wspomne o reszcie.) Jezdzilem kilkaset kilometrow z aktualnym systemem Renaut (Espace) jest bez porownania lepszy a mowiac o duzych ekranach... system Tesli z 17 calowka to jednak jest jakies 10 lat do przodu w porownaniu tego bo robi BMW. Uzytkowanie systemu jest po prostu niesamowite, mozna go adaptowac w 100% do swoich potrzeb.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Od lat w każdym teście BMW przegrywa z innymi w kwestiach:

 

- ilośc miejsca z tylu

- pojemność bagażnika

- cena

 

A wygrywa

 

- napęd

- skrzynia biegów

- prowadzenie

 

Sprawa jest bardzo prosta, każdy ma inne priorytety, stad jest tez forum skody, Renault i peugeota.

Opublikowano
juz odchodzac od F46 to ciekawe co mowisz z idrive bo mam wrazenie ze jest on raczej chwalony za prostote uzytkowania dla uzytkownika przecietnego bo poza tym : nawigacja jest chyba najgorsza z mozliwych (sprobuj znalesc prosty adres jak wal miedzyszynki 421 w warszawie, juz nie wspomne o mniejszych miejscowosciach gdzie brakuje po prostu ulic, bedzie ciekawie ile czasu bedziesz potrzebowal aby ustawic nawigacje nie znajac kodu pocztowego), system muzyczny wymaga gruntowego upgradu juz od kilku lat... nie wspomne o reszcie.) Jezdzilem kilkaset kilometrow z aktualnym systemem Renaut (Espace) jest bez porownania lepszy a mowiac o duzych ekranach... system Tesli z 17 calowka to jednak jest jakies 10 lat do przodu w porownaniu tego bo robi BMW. Uzytkowanie systemu jest po prostu niesamowite, mozna go adaptowac w 100% do swoich potrzeb.

 

Tesla to raczej to nie ta półka :P Ale fakt jej obsługa wszystkiego za pomocą ekranu jest imponująca. Aczkolwiek ekran dotykowy moim zdaniem sprawdza się głównie na postoju. (Jadąc katowicką mam często problem żeby dodać zgłoszenie na yanosiku. Jak jest nie równa to trudno trafić w odpowiedni przycisk.)

 

Jakość czy dokładność map to inna kwestia. Zgadzam się, że są słabe, w moim rodzinnym mieście od trzech update'ów jest otwarta obwodnica o której mapy BMW dalej nie wiedzą. Kolejna rzecz, mieszkam pod adresesm, który istnieje od conajmniej 8 lat, a w nawigacji dalej jeżdżę do domu obok bo mojego numeru nie ma :)

 

Przeważnie adres ustawiam tak: Miasto -> Ulica -> numer, jeśli istnieje to zajmuje mi to przeważnie kilknaście sekund. I samo prowadzenie do celu, wizualizacja skrzyżowań na desce pod zegarami (znów, jeśli istnieją w mapie) jest zrobiona poprawnie.

 

Co jest złego w systemie muzycznym? Według mnie integracja np z Apple Music jest zrobiona świetnie. Można wyszukiwać muzykę, przeglądać playlisty z poziomu iDrive. Jedyne czego mi brakuje to możliwość dodania piosenki do kolejki aktualnie odtwarzanych.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Teraz wychodzi aktualizacja, Car Play oraz nowe menu "kafelki" (jak w nowej 7).

Idrive jest genialny i bardzo prosty - i taki powinien być system w aucie, chyba nie wszyscy to rozumieją. To że jakieś wynalazki mają dużo więcej opcji nie znaczy że to jest najważniejsze w samochodzie. BMW sprawnie dąży do tego żeby kierowca jak najmniej uwagi musiał zwracać na obsługę systemu. Ekran w Tesli mi się bardzo nie podoba stylistycznie, a już najgorzej wygląda kiedy zgasimy auto, odbite milion palców - bardzo niechlujnie i nieestetyczne, chyba że co każde użycie przecierać. Przyszłość to obsługa gestami - jak w nowej 7.

Opublikowano
Od lat w każdym teście BMW przegrywa z innymi w kwestiach:

 

- ilośc miejsca z tylu

- pojemność bagażnika

- cena

 

A wygrywa

 

- napęd

- skrzynia biegów

- prowadzenie

 

Sprawa jest bardzo prosta, każdy ma inne priorytety, stad jest tez forum skody, Renault i peugeota.

HAHAHA :D Popatrz, zgadamy się w 100%, a piszesz jakbyś stał po drugiej stronie. Dokładnie tak widzę BMW. Wszystkie modele. Poza 2AT/2GT które mają gorszy napęd, gorszą skrzynię i gorzej się prowadzą. Totalne zaprzeczenie wartości BMW.

 

 

Akurat w kwestii infotainment iDrive jest przez wielu uznawany za niedościgniony wzór. Jest prosty, elegancki, estetyczny i przede wszystkim działa. Odrzucając na bok rozwiązania które słabo działają jak np ten wielki ekran dotykowy w nowym Megane, android w Volvo (poza nowymi XC90 volvo miało jakąś nakładkę na androida :duh: ), VW, audi jest może i ok ale w zestawieniu z iDrive jednak to nie to samo. Inne sprawiają wrażenie jakby były zrobione na siłe pstrokate. iDrive moim zdaniem jest do bólu ergonomiczny a przy tym jest zachowana odpowiednia estetyka.

iDrive dzisiaj to mistrzostwo, bo nie tylko jest o niebo wygodniejszy niż ekrany typu Tesla, to jeszcze obsługa jest wygodniejsze niż w autach bardziej premium (typu Porsche). Gorzej z tym, że jest praktycznie bezużyteczny jeśli w aucie masz bazowe wyposażenie, bo sprowadza się do sterowania radiem...

 

Pewnie BMW przegra z tymi wszystkimi vanami jak ktoś zacznie mierzyć bagażnik linijką, sumować pojemność wszystkich możliwych schowków, liczyć milimetry nad głową, czy ile palców zmieści się między kolanami do przedniego fotela za dwu metrowym kierowcą, czy wyliczać współczynnik sprężystości materiałów z jakich zrobiona jest deska rozdzielcza, ale...ergonomia jest dalej na tym samym poziomie co każdym innym bmw, czyli bardzo wysokim. Wszystko jest zaplanowane i jakby "na swoim miejscu". Co w innych markach jest różnie, czasami odnoszę wrażenie, że na dwa tygodnie przed premierą jakiś inżynier odkrył, że zapomniał umieścić jakiegoś przycisku i wsadza go w jakieś od czapy miejsce kierując się sobie tylko znaną logiką.

Oczywiście to co mówisz jest prawdą, jeśli chodzi np. o serię X. Ale nie ma to nic wspólnego z 2AT, które obok BMW to co najwyżej stoi w salonie. Gorsze materiały, gorsza ergonomia, gorzej zaprojektowane.. w tym aucie WSZYSTKO jest gorsze niż w normalnym BMW za wyjątkiem jednego - objętości w stosunku do rozmiaru auta, no i może ceny.

  • Moderatorzy
Opublikowano
HAHAHA Popatrz, zgadamy się w 100%, a piszesz jakbyś stał po drugiej stronie. Dokładnie tak widzę BMW. Wszystkie modele. Poza 2AT/2GT które mają gorszy napęd, gorszą skrzynię i gorzej się prowadzą.

 

Na końcu Twojego zdania można dodać gwiazdkę * i dopisać "od innych modeli BMW".

 

Bo Z PEWNOŚCIĄ nie od konkurencji w swoim segmencie.

 

Pozdr.

Opublikowano

@Randall : Car play faktycznie moze zupelnie zmienic system BMW i to na super jakosc. Faktualnie CARPLAY czyni ze nie musisz juz uzywac systemu samochodu tylko miedzy innymi via Siri np w ios wykonujesz wszystko glosowo. Jak dolaczysz do tego Screenmirroring to masz system multimedialny z najwyzszej polki bo to faktycznie twoja komorka (lacznie z navi, muzyka, officem, mailami itd) ale to raczej funkcja carplay jest tutaj atutem a nie sam system. Watpie czy systemy ruchow sterujacych sie przyjmie bo carplay jest po prostu 100 razy latwiejszy i szybszy w uzyciu i reaguje na mowe w sposob bezposredni. Osobiscie w XC90 carplay zastapil calkowicie system, oprocz klimy i drive mode wzystko jest sterowane przez carplay podczas drogi.

 

przyklad : jestem na trasie chce znalesc hotel do 4 gwiazdek ze strzezonym parkingiem, wczesniej wchodzilem w menu samochodu i mialem kilka hoteli do wyboru teraz jednym zdaniem prosze siri o znalezienie hotelu, wyznaczeniem trasy na nawi i pokierowanie glosowe (nie mam screenmirroringu... jeszcze) i jednoczesne polaczenie mnie z hotelem... gestami to by mi zabralo duzo wiecej czasu i najwazniejsze oderwalo moja uwage od drogi. juz nie wspomne ze moge pracowac jadac samochodem.

 

@mazziek : a/w tesli system dotykowy jest... innej jakosci jezeli moge tak to powiedziec, to naprawde dziala, rozumie twoj przyklad z yannosikiem bo mam ten sam ale to inna liga. To co mowi Randall za to jest faktem ze jak masz brudne rece to musisz co postuj wycierac ekran.

 

b/ problem przy sutawieniu jak robisz takiego adresu jak wal miedzyszynki 421 przy tym sposobie ktory robisz w BMw to to ze ci pokaze 10 opcji miejsca ulica sie ciagnie przez kilka dzielnic) bo bo nie umie wyszukac miejsca po numerze tylko to robi po kodzie pocztowym jezlei nie znasz kodu to ustawienie adresu zajmie ci na postuju z 10 minut...

 

c/ problem z systemem muzycznym zaczyna sie faktycznie dla ludzi ktorzy sluchaja muzyki podczas jazdy na pewnym poziomie. Dzisiaj masz wybor albo uzywasz kodeku z iphona ktory jest po prostu slaby albo korzystasz z twardego dysku i uzywasz kodeka z BMW ktory jest przestarzaly i bardzo niskiej polki. Aktualnie jedyny sposob aby miec muzyke cyfrowa dobrej jakosci w BMW to uzycie kodeka zewnetrznego typu Dragonfly przez port AUX ale to wydatek rzedu 100 do 200 euros w zaleznosci od poziomu codeca. Ja wlasnie to bym oczekiwal od premium ze nie musze sie zadawalac bylem Gu...aby sluchac muzy tylko mam cos przynajmniej na poziomie srednim.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

@Sławomir

2GT 220xDrive ma:

- tę samą skrzynię (Aisin bo ZF się nie mieści) co w nowym X1

- ten sam napęd xDrive

- skąd wiesz, że gorzej się prowadzi jeśli nie jechałeś?

  • Moderatorzy
Opublikowano

@mazziek : a/w tesli system dotykowy jest... innej jakosci jezeli moge tak to powiedziec, to naprawde dziala, rozumie twoj przyklad z yannosikiem bo mam ten sam ale to inna liga. To co mowi Randall za to jest faktem ze jak masz brudne rece to musisz co postuj wycierac ekran.

 

 

Nie chodzi o brudne ręce tylko o to że każdy ekran będzie się palcował, szczególnie latem. Chyba że będziesz chłodził palce przed dotykaniem :lol:

Opublikowano
Ewidentnie tak, w Tesli przyznam ze trzeba jezdzic z setem serwietek do wycierania ekranow kompa, szczegolnie jak mowisz jezdzisz w klimacie gracym typu poludniowa california.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Myślę że parę lat i wymyślą jakąś powłokę która nie będzie się palcować..
Opublikowano
Myślę że parę lat i wymyślą jakąś powłokę która nie będzie się palcować..

Chińczyki opracują przeźroczyste rękawiczki antypalcowe :D

http://zapodaj.net/images/2f26374e0c65b.png
Opublikowano
idrive przede wszystkim dziala stabilnie. Wystarczy poczytac o problemach uzytkownikow Tesli, aby przekonac sie jak niedopracowany jest ich system. Centralny ekran potrafi przestac dzialac bez powodu, pozostaje czarny uniemozliwiajac dostep do jakiejkolwiek funkcji auta. Firma Tesla wydaje ogromne kwoty na naprawy gwarancyjne, dwa razy wyzsze od Forda i GM. Spore problemy jakosciowe ma model X; niedomykajace sie drzwi, podwojne odbicia w szybach i podnosniki szyb wciagajace obicia drzwi razem z szyba.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Testowałem ostatnio XC90 i ekran dotykowy w autach to wg mnie to porażka. Głupia zmiana temperatury to gimnastyka, poza tym cały uwalony paluchami a szukanie i celowanie w opcje na ekranie na prawdę jest mega rozpraszające, poza tym animacje haczą... słabo. iDrive jest sto razy wygodniejszy i bezpieczniejszy.
  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A wygrywa

 

- napęd

- skrzynia biegów

- prowadzenie

 

Sprawa jest bardzo prosta, każdy ma inne priorytety, stad jest tez forum skody, Renault i peugeota.

 

Pozwolę włączyć się do tematu, bo też zawsze patrzyłem z rezerwą na 2GT, ale ostatnio wzbudziło to auto moje zainteresowanie (w szczególności dobrze skalkulowana wersja hybrydowa - to chyba technologia plebejskiej ;) Toyoty a nie BMW).

Wielu z Kolegów, takie moje wrażenie, powiela opinie dziennikarzy z różnych autoświatów, AMS i tym podobnych gazetek dla... gimnazjalistów (tak, tak, kiedyś też czytałem, choć jak chodziłem do szkoły to jeszcze na szczęście gimnazjów nie było..., a z tych gazetek wyleczyłem się już dawno). BMW, ani żadna inna marka, nie jest od dawna marką, która produkuje coś z pasji do motoryzacji (pytanie czy kiedykolwiek produkowała). Te niby wspaniałe nowe silniki generują mnóstwo problemów - zaczynając od vanosów, przez kilka zacierających się turbin, na nadwrażliwym układzie chłodzenia skończywszy (i jeszcze dziesiątki innych rzeczy). Inne marki nie lepsze, ale BMW wcale się tu nie popisuje. Poza tym krytykowanie (no... wskazanie tylko), jak w zacytowanym poście marek francuskich jest bez sensu - przecież BMW i Francuzi wsadzają ten sam silnik do swoich aut (wadliwy zresztą 1,6).

Kolejny wskazany punkt zalet to skrzynie. A od kiedy to BMW produkuje skrzynie?! Przecież ZF jest dostępny w wielu innych autach, podobnie Aisin, o GM już nie wspominając. To co tu niby jest lepsze w BMW? To są te same skrzynie, czasem mają inny soft, ale w codziennym użytkowaniu aż tak wiele to nie zmienia (a raczej nic nie zmienia).

Dalej - prowadzenie. A ile czasu korzysta się z tych niby wspaniałych właściwości BMW? Myślę, że poniżej 0,01% czasu. Większość współczesnych aut jeździ bardzo dobrze na wprost (szyba jazda autostradą) i przynajmniej dobrze+ na zakrętach. Czy ktoś z Was jak widzi zakręt to od razu daje gaz w podłogę tylko dlatego, że ma BMW? Sam mam 300KM pod maską i po pierwszym tygodniu od zakupu nacieszyłem się i od tamtego czasu jeżdżę bardzo spokojnie. Nie cisnę auta nawet na alpejskich serpentynach, bo szkoda mi rodziny, która po piątym zakręcie z maksymalną prędkością zapewne pobrudziłaby skórzaną tapicerkę porannymi płatkami śniadaniowymi. Więc wychwalanie tych cudownych właściwości jezdnych jest naprawdę grubą przesadą i większość osób nie chce sportowych doznań, ale komfortu na co dzień. A trwałość zawieszenia? W BMW to raczej dramat - żeby utrzymać "salonową" jakość pracy zawieszenia, trzeba by je wymieniać w całości (wahacze, amory) co góra 50k km. Oczywiście niektórzy zaraz powiedzą, że zrobili 200k km i nadal nic nie stuka, ale zapewniam, że gdyby przejechali się swoim autem z nowiutkim zawieszeniem, to zmieniliby zdanie ( po prostu zużycie jest stopniowe i nie odczuwa się na co dzień drastycznego pogorszenia jego jakości).

Ale wracają już tylko do 2GT - napęd na przód jest w 99% sytuacji korzystniejszy niż na tył, wystarczy zrobić test zimą, gdzie żadne ESP/ASR nie pomogą (o łańcuchach na tył praktycznie też można zapomnieć szczególnie przy "szpanerskim" obniżonym zawieszeniu). Pod tym względem raczej 2GT będzie miażdżyła wszystkie inne BMW RWD.

Więc naprawdę darujmy sobie te legendy o BMW z tylnym napędem, rzędowymi szóstkami (lub V8) umieszczonymi za przednią osią (co do końca nie jest prawdą), świetnym wnętrzu skierowanym na kierowcę (które w praktyce jest ciasne jak cholera w szczególności z tyłu) - chyba że nadal chcecie dostarczać radości marketingowcom z BMW - pewnie mają niezły ubaw czytając takie fora (i nie tylko BMW - zwróćcie uwagę, że trudno dziś kupić auto, którego nie reklamują jako "sportowe, skupione na potrzebach dynamicznego kierowcy"; żeby podbudować ego potencjalnego nabywcy mogliby jeszcze dodawać coś o zintegrowanym przedłużaniu przyrodzenia w trakcie pokonywania kolejnych zakrętów).

Podsumowując - 2er w wersji van to nie jest złe auto i nie zaprzecza żadnej doktrynie BMW, bo takowa doktryna jest tylko wymysłem zmanipulowanych użytkowników tych pojazdów, którzy ciasnotę z tyłu oraz mizerne bagażniki tłumaczą sobie "sportowymi aspiracjami".

Opublikowano

@Dombrek

Ale farmazony piszesz, ja nie mogę :D Ja wprawdzie jeździłem 2AT, ale to raczej ta sama "jakość", z tego co po zdjęciach widziałem środek identyczny.

 

Z zewnątrz auto jest paskudne, oczywiście bezguście właścicieli to ich sprawa, więc nie ma co dyskutować. Ale wnętrze auta jest klasę niżej niż seria 1er. Przecież tam wszystko jest gorsze niż w normalnych bazowych BMW, tudzież w najlepszym wypadku jest to najniższa opcja z 1er. Zamiast foteli tandetne zydle, zamiast gałki biegów jakiś starodawny patent pewnie 2x tańszy z Seata. Jakości prowadzenia żadnej, auto zrywa przyczepność w całkowicie bezsensownych sytuacjach.

 

Co do tego, że w 99% FWD jest lepsze... jezus maria, co za wierutna bzdura. Poza zakopaniem się w śniegu, gdzie nie pomaga FWD tylko złe rozłożenie mas (60-70% na osi napędowej), RWD jest zawsze porównywalne lub lepsze (duża moc). BARDZO ciekawy był w Katowicach zakręt mistrzów, zanim dali fotoradar ktoś zrobił fanpage, bo jak tylko spadł deszcz było tam zawsze kilka do kilkanaście wypadków..dziennie(!!!) BARDZO nalegam - zobacz fanpage tej strony: https://www.facebook.com/pg/czybyldziswypadek/photos/?ref=page_internal

A następnie policz ile tam jest mocnych, sportowych aut RWD, a potem się zastanów raz jeszcze, czy jakość prowadzenia przypadkiem nie uratuje Twoich dzieciątek siedzących z tyłu.

 

I dam głowę, że RWD będzie radzić sobie lepiej/porównywalnie na śniegu, chyba że je jakoś specjalnie ustawisz w kopnym na parkingu niekorzystnie. Ja 400 konnym M135i byłem na snowboardzie i jakoś dawało rady po zaśnieżonym parkingu, a niejednokrotnie widziałem te fantastyczne FWD jak pod 5% podjazd nie dawały rady na śliskim.

 

Z zawieszeniem w E39 miałem bardzo złe wspomnienia - pojechałem na tańszych zamiennikach i większość przeżyła może 50tys km. Potem kupiłem X6, po 5 latach i 195tys km raz zmieniałem jakieś poduszki w tylnym zawieszeniu i to tyle. Auto zmieniłem na kolejne nowe i nie było różnicy w pracy zawieszenia, więc nie ma opcji, że niezauważalnie się degradowało - zresztą, w ASO chętnie by mnie naciągnęli na wymianę, gdyby mieli powód.

 

A na koniec... Twoja opinia wynika z Twojego doświadczenia... którego masz po prostu za mało. Jeśli jeździsz bardzo wolno, nie doceniasz jakości wielu elementów swojego auta, to co piszesz jest prawdą, dla Ciebie ;) W końcu auta są jak ubrania, musi i pasować i mieć to coś.

  • 2 lata później...
Opublikowano
To i ja dodam coś od siebie. Zima zdecydowanie napęd przód niż tył! Był Jaguar, Chrysler 300c, X1, F20. Nigdy więcej.. Lato wygrywa tył. Wykonanie wersji M pakiet w F46 jest super. Według mnie nie do porównania z ciasnotą 1ki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić.. :)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A wygrywa


- napęd

- skrzynia biegów

- prowadzenie


Sprawa jest bardzo prosta, każdy ma inne priorytety, stad jest tez forum skody, Renault i peugeota.

 

Pozwolę włączyć się do tematu, bo też zawsze patrzyłem z rezerwą na 2GT, ale ostatnio wzbudziło to auto moje zainteresowanie (w szczególności dobrze skalkulowana wersja hybrydowa - to chyba technologia plebejskiej ;) Toyoty a nie BMW).

Wielu z Kolegów, takie moje wrażenie, powiela opinie dziennikarzy z różnych autoświatów, AMS i tym podobnych gazetek dla... gimnazjalistów (tak, tak, kiedyś też czytałem, choć jak chodziłem do szkoły to jeszcze na szczęście gimnazjów nie było..., a z tych gazetek wyleczyłem się już dawno). BMW, ani żadna inna marka, nie jest od dawna marką, która produkuje coś z pasji do motoryzacji (pytanie czy kiedykolwiek produkowała). Te niby wspaniałe nowe silniki generują mnóstwo problemów - zaczynając od vanosów, przez kilka zacierających się turbin, na nadwrażliwym układzie chłodzenia skończywszy (i jeszcze dziesiątki innych rzeczy). Inne marki nie lepsze, ale BMW wcale się tu nie popisuje. Poza tym krytykowanie (no... wskazanie tylko), jak w zacytowanym poście marek francuskich jest bez sensu - przecież BMW i Francuzi wsadzają ten sam silnik do swoich aut (wadliwy zresztą 1,6).

Kolejny wskazany punkt zalet to skrzynie. A od kiedy to BMW produkuje skrzynie?! Przecież ZF jest dostępny w wielu innych autach, podobnie Aisin, o GM już nie wspominając. To co tu niby jest lepsze w BMW? To są te same skrzynie, czasem mają inny soft, ale w codziennym użytkowaniu aż tak wiele to nie zmienia (a raczej nic nie zmienia).

Dalej - prowadzenie. A ile czasu korzysta się z tych niby wspaniałych właściwości BMW? Myślę, że poniżej 0,01% czasu. Większość współczesnych aut jeździ bardzo dobrze na wprost (szyba jazda autostradą) i przynajmniej dobrze+ na zakrętach. Czy ktoś z Was jak widzi zakręt to od razu daje gaz w podłogę tylko dlatego, że ma BMW? Sam mam 300KM pod maską i po pierwszym tygodniu od zakupu nacieszyłem się i od tamtego czasu jeżdżę bardzo spokojnie. Nie cisnę auta nawet na alpejskich serpentynach, bo szkoda mi rodziny, która po piątym zakręcie z maksymalną prędkością zapewne pobrudziłaby skórzaną tapicerkę porannymi płatkami śniadaniowymi. Więc wychwalanie tych cudownych właściwości jezdnych jest naprawdę grubą przesadą i większość osób nie chce sportowych doznań, ale komfortu na co dzień. A trwałość zawieszenia? W BMW to raczej dramat - żeby utrzymać "salonową" jakość pracy zawieszenia, trzeba by je wymieniać w całości (wahacze, amory) co góra 50k km. Oczywiście niektórzy zaraz powiedzą, że zrobili 200k km i nadal nic nie stuka, ale zapewniam, że gdyby przejechali się swoim autem z nowiutkim zawieszeniem, to zmieniliby zdanie ( po prostu zużycie jest stopniowe i nie odczuwa się na co dzień drastycznego pogorszenia jego jakości).

Ale wracają już tylko do 2GT - napęd na przód jest w 99% sytuacji korzystniejszy niż na tył, wystarczy zrobić test zimą, gdzie żadne ESP/ASR nie pomogą (o łańcuchach na tył praktycznie też można zapomnieć szczególnie przy "szpanerskim" obniżonym zawieszeniu). Pod tym względem raczej 2GT będzie miażdżyła wszystkie inne BMW RWD.

Więc naprawdę darujmy sobie te legendy o BMW z tylnym napędem, rzędowymi szóstkami (lub V8) umieszczonymi za przednią osią (co do końca nie jest prawdą), świetnym wnętrzu skierowanym na kierowcę (które w praktyce jest ciasne jak cholera w szczególności z tyłu) - chyba że nadal chcecie dostarczać radości marketingowcom z BMW - pewnie mają niezły ubaw czytając takie fora (i nie tylko BMW - zwróćcie uwagę, że trudno dziś kupić auto, którego nie reklamują jako "sportowe, skupione na potrzebach dynamicznego kierowcy"; żeby podbudować ego potencjalnego nabywcy mogliby jeszcze dodawać coś o zintegrowanym przedłużaniu przyrodzenia w trakcie pokonywania kolejnych zakrętów).

Podsumowując - 2er w wersji van to nie jest złe auto i nie zaprzecza żadnej doktrynie BMW, bo takowa doktryna jest tylko wymysłem zmanipulowanych użytkowników tych pojazdów, którzy ciasnotę z tyłu oraz mizerne bagażniki tłumaczą sobie "sportowymi aspiracjami".

Kolega niby coś tam wie, ale nie do końca. Główne problemy z silnikami Prince’a były zanim zaczęto je wkładać do BMW. Po drugie główną przewagą ZFów montowanych w BMW nad np. tymi montowanymi w jagu jest soft pisany przez BMW. Wystarczy się przejechać, żeby odczuć różnicę w stosunku do Aisina.

Teoria o tych 99%? Taka głupota, że aż nie będę odpisywał.

Pytanie, czy jest sens kupować droższe BMW (które wcale nie ma cech BMW), skoro za mniejszą cenę można kupić równie funkcjonalne Renault, Forda czy jakiegoś innego minivana?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. To mój pierwszy post na tej grupie. Temat przeczytany od pierwszej do ostatniej strony. Zamówiłem f46 220i GT w M pakiecie w styczniu i czekam aż się wyprodukuje. Takie zapotrzebowanie na tego typu samochód. W związku z końcem produkcji dają dobre rabaty. Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.