Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Porównanie:

 

LIMUZYNA

+ Lżejsza ok 80 kg

+ Minimalnie lepsze osiągi, mniejsze spalanie

 

TOURING

+ Elektryczna klapa bagażnika (zamykanie z kluczyka)

+ Bagażnik bardziej użyteczny

+ Niższa cena aut z Premium Selection (!). Wychodzi mi, że Touringi są ok 10 tys zł tańsze niż sedany.

 

Jakieś jeszcze różnice Waszym zdaniem? Co wybraliście i dlaczego jeździcie taką, a nie inną wersją?

 

Ja bagażnika nie potrzebuję w kombi aż tak bardzo. Lubię za to lżejsze auta. W praktyce wybór mam taki, że za taką samą cenę mam do wyboru:

a) Limuzyna 10/2013 przebieg ok 54 tys km

b) Touring 02/2014 przebieg ok 30 tys km

 

Co wybralibyście? :roll:

Opublikowano

Jak nie potrzebujesz bagażnika kombi to brałbym sedan. Sam ostatnio kupowałem F30 i nie rozważałem kombi, bo dla mnie one są zawsze mniej urokliwe i zadziorne, ale to oczywiście kwestia gustu. Jeśli chodzi o miejsce w aucie to mając ponad 190cm nie narzekam i osoba za mną też raczej narzekać nie będzie,

Bagażnik jest sporych rozmiarów jak na 2-3 osoby i w mojej ocenie w zupełności wystarcza.

Nie wiem jak z praktycznego punktu widzenia odsprzedaży auta - czy kombi jest trudniej sprzedać od sedana, może ewentualnie na to musiałbyś spojrzeć.

Opublikowano

Ja kupowalem nowy samochod i wybralem Touring.

 

Za przemawialy dla mnie:

- cena - lepsze rabaty oraz pakiet rozkladanych siedzen w standarcie w przypadku kombi

- praktycznosc - tutaj bez porownania wyjazdy do Ikea, wczasy rowerowe etc wszystko zupelnie inny komfort pakowania i mniej stresu;)

- elektryczna klapa bagaznika - bardzo przydatny dodatek ktory bardzo cenie

- dynamika jazdy - najpierw bylem sceptyczny ale po przejechaniu limuzyna i kombi praktycznie nie zauwazylem zadnej roznicy na korzysc limuzyny

 

Przeciw:

- dynamika jazdy moze na torze i na gorskich drogach przemawia za sedanem ale dla mnie roznica byla niezauwazalna

- spalanie moze byc troche mniejsze ale nie testowalem z uwagi na 80kg mniejsza wage roznica zapewne jest ale dla mnie mniejsze zucyie w okolciach 0,3L nie ma znaczenia

- przyspieszanie o ok 0,1 - 0,2s lepsze jezeli kogos to interesuje...

- wyglad - kwestia gustu, dla mnie touring w wersji m-sport wyglada porownywalnie albo nawet troche lepiej od limuzyny ale ogolnie limuzyna uchodzi za auto bardziej sportowe i zapewne robi wieksze wrazenie niestety rowniez z mojego doswiadczenia na Policji :)

Opublikowano

jak masz małe dzieci to touring musi być, w sedana bardzo ciężko jest wcisnąć wózek. Jeżeli nie masz takiej potrzeby to kwestia gustu i bierzących potrzeb.

Dobrze doposażony touring może ważyć sporo więcej od sedana, panorama, elektryczna klapa i hak trochę ważą + samo nadwozie kombi jest cięższe.

Znowu dociążony tył jest trochę lepszy w zimę, w sedanie tył jest zdecydowanie lżejszy przez co ruszanie na śliskim pod górkę jest trochę trudniejsze, mam porównanie z F30 kolegi, jego auto może być lżejsze op ponad 100kg.

Opublikowano

Sedan ładniejszy, kombi bardziej funkcjonalne, ale jeżeli ważna jest przestrzeń to wygrywa 3GT.

Elektryczna klapa bagażnika to fajna rzecz, ale posiadając takie udogodnienie zauważyłem, że po myciu samochodu zaczyna ona żyć swoim życiem przez jakieś 2 dni, tzn - nie chce się otworzyć i trzeba ją ręcznie pchać do góry, nie chce się zamknąć i trzeba ją ręcznie dociskać, albo otwiera i zamyka się np do połowy, a mistrzostwem było jak nagle zaczęła się sama zamykać gdy grzebałem w bagażniku. Może mam pecha, ale niesmak pozostał.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Z pewnością z Twoją klapą jest coś nie tak i powinieneś się wybrać do serwisu.
Opublikowano
Oczywiście, że byłem w serwisie, podłączyli samochód do komputera i niby wszystko jest ok. Fakt, że od jakiegoś czasu klapa już tak nie szaleje, ale obawiam się, że może znowu zacząć. Zobaczymy.
Opublikowano

To samoczynne uruchamianie sie tylnej klapy na pewno nie jest normalne. Oznacza, ze jest jakas nieszczelnosc przez ktora woda dostaje sie do elektroniki. Nie wiem jak jest w GT, ale w 5 podobne akcje (zapchane kanaliki odprowadzania wody z szyberdachu) czasami koncza sie uszkodzeniem sterownikow znajdujacych sie w tylnej czesci auta i kilkunastotysiecznymi kosztami naprawy. GT produkowany jest od 2013 wiec prawie wszystkie auta sa objete gwarancja, nie ma ryzyka dodatkowych kosztow i warto pojechac do serwisu aby sprawdzic co jest grane.

 

Touring jest czesto postrzegany, przynajmniej na zachodzie jako "pampersowoz" albo auto dla rzemieslnika. Limuzyna i GT robia lepsze wrazenie, przypisywany im jest bardziej sportowy i dynamiczny harakter.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano
Podłącznie do kompa nic nie da, powinni lać wodę w zakamarki zanim dojdzie do tego zdarzenia.. ale wiadomo jak jest - nie ma błędów więc o co panu chodzi ? :mad2:
Opublikowano

Elektryczna klapa bagażnika to fajna rzecz, ale posiadając takie udogodnienie zauważyłem, że po myciu samochodu zaczyna ona żyć swoim życiem przez jakieś 2 dni, tzn - nie chce się otworzyć i trzeba ją ręcznie pchać do góry, nie chce się zamknąć i trzeba ją ręcznie dociskać, albo otwiera i zamyka się np do połowy, a mistrzostwem było jak nagle zaczęła się sama zamykać gdy grzebałem w bagażniku. Może mam pecha, ale niesmak pozostał.

 

Sprzedawca w salonie powiedzial mi, ze absolutnie nalezy unikac recznego zamykania/otwierania klapy w touringu i GT, poniewaz w BMW prowadzi to do uszkodzenia jej mechanizmu. W przypadku takiej usterki BMW odmawia przejecia kosztow i naprawy w ramach gwarancji.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Touring jest czesto postrzegany, przynajmniej na zachodzie jako "pampersowoz" albo auto dla rzemieslnika. Limuzyna i GT robia lepsze wrazenie, przypisywany im jest bardziej sportowy i dynamiczny harakter.

W Skandynawii króluje kombi, sedan jest mało popularny i trudniejszy w puźniejszej odsprzedaży, za to ciężko jest spotkać kombi w krajach arabskich.

Opublikowano (edytowane)
Miałem na 2 dni f10 zastępczy i różnica w odczuciach była ogromna. Na codzień jeżdzę f11 i pomimo tego samego silnika 525xd to sedan był zdecydowanie fajniejszy w prowadzeniu. Moje odczucia były takie jakby były to 2 rożne samochody. Oczywiście jeżeli pojeździsz 15-20 minut na jeździe probnej to nawet tego nie wychwycisz ale dla mnie to było niemalże jak objawienie - wiem ze kombi więcej nie kupię. Co prawda wynika to tez z potrzeb i tego ze na wyjazdy rodzinne mam f15 ale tak wtedy to czułem. Sedan wyraźnie lżejszy tył, przyjemniejszy w prowadzeniu, cichszy. Koleżanka ma f30 318d i jak nas odwiedza zawsze czuje potrzebę przejechanie się tym samochodem mimo słabego silnika :cool2: Edytowane przez gregsan
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koleżanka ma f30 518d

 

A cóż to za wynalazek...?

Opublikowano
ja e90 sedan kupiłem z myślą o sobie, tylko parę miesięcy później urodziła się moja córka. Auto niby pakowne ale z wózkiem nie poszalejesz. Sposób ładowania całego majdanu do sedana jest sporą gimnastyką. Pomyśl jakie auto potrzebujesz w perspektywie następnych 2-3 lat. Jeżeli nie planujesz rodziny, bierz sedana bo ma mniejszą masę i troszkę lepiej się prowadzi. Ja osobiście wolę stylistykę f31 w mpakiecie. W piątek kupiłem właśnie białe F31 320xd, mpakiet, zawias adaptacyjny M, przyciemniane szyby, hamulce niebieskie M, H&K. Wygląda jak dla mnie grubo :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.