Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na trasie z PL do Szwajcarii zapaliła nam się kontrolka ostrzegająca o kończeniu się przednich klocków. Za ok. 3 tygodnie mamy w planach to samą trasę do Polski i dopiero tam chciałem zlecić wymianę klocków. Mam w związku z tym kilka pytań:

 

1. Ile mniej więcej kilometrów mogę jeszcze zrobić od momentu zapalenia się kontrolki?

2. Kontrolka tylnych klocków jeszcze się nie zapaliła, ale czy powinienem od razu wymienić cały komplet przód/tył?

3. Od razu planuję wymienić płyn hamulcowy - możecie polecić jakiś konkretny który powinienem zalać?

4. Ostatnie pytanie... Czy spokojnie mogę kupić nowe klocki i płyn w necie i zawieźć do mechanika na wymianę? Pytam, bo czytałem że powinno się porównać stare klocki z nowymi, bo mimo że do tego samego modelu, to mogą się różnić (?). Jeśli śmiało Waszym zdaniem mogę kupić, to jakie najlepiej?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

1. Jak nie będziesz przesadzał z mocnym hamowaniem to bezproblemowo dojedziesz do PL. Czujnik zużycia przyciera się gdy jest jeszcze okładziny nawet na kilka tys km. Najlepiej odkręć koło (lewy przód) i zobacz grubość okładzin bez ściągania klocków oczywiście.

2. Nic od razu nie musisz wymieniać. Proponuje również tam zerknąć - ile pozostało okładziny na klocku i wtedy ewentualna wymiana.

3. ATE SL6 lub Textar PRO - 1 litr.

4. Jak ogarnięty mechanik to podasz mu model auta, silnik, rok - ewentualnie Vin, i wszystko zamówi bezproblemowo.

Klocki: Textar, ATE (zwykłe brudzą felgi), Jurid...Może tarcze tez masz już do wymiany? Jedna tarcza wystarcza na max dwa kpl. klocków.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
pewnie,że możesz zrobić jeszcze pare km ale tzn,że najwyższy czas wymienić, mi się zapaliła to zrobiłem jeszcze gdzieś 1000-2000km ale jak wyciągałem klocki to w ostatnim momencie bo jeszcze chwile i byłoby po tarczach, także teraz jeździsz na własne ryzyko może Ci się udać przejechać 5 000km albo 1 000 a konsekwencją zbyt późnej wymiany będzie konieczność wymiany tarczy :) klocki spokojnie na necie możesz kupić ale nie jakieś chinole a np. zimmermann, trw itd. odpowiednie do modelu a też co dokładnie to zależy od funduszy jakie chcesz na to przeznaczyć. Jeżeli tył jest jeszcze ok to nie ma potrzeby wymieniać przodu i tyłu jednocześnie, ważne aby wymieniać parami czyli lewy przód i prawy przód, lewy tył i prawy tył, bo zdarzają się goście co tego nie wiedzą :O
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega _west_, chyba nie dysponuje za bardzo czasem... od ponad roku jest tu zarejestrowany, a tylko 20 postów.

 

Albo traktuje auto jak ja pralkę, czy lodówkę. Pewnie gdybym należał do jakiegoś forum sprzętu AGD, to też więcej postów bym tam nie miał.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

@Szaroopl, chris99, dzięki panowie za informacje, wszystko jasne. Jeszcze trochę mięcha na szczęście zostało.

 

@Wioletta, próbowałem prania ale siada wirowanie, więc pewnie z softem mam jakiś problem... Dzięki za pomoc!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jak to jest z kontrolką klocków hamulcowych ? mechanik mi powiedział, że praktycznie nie mam klocków (sprawdzał przy wymianie drążków i amortyzatorów jakieś 2 miesiące temu), to samo powiedział koleś na przeglądzie do dowodu rejestracyjnego miesiąc temu. Od tego czasu jeżdżę ponad 2 miesiące i nic się nie zapaliło, hamowanie jest, nic nie wydaje dziwnych dźwięków.

Komputer pokazuje jeszcze 6000km do wymiany, ale moim zdaniem on pokazuje mniej więcej i może się mylić oczywiście. Możliwe, że osoba posiadająca auto 6 lat temu nie zresetowała komputera zaraz po zmianie klocków (ewentualnie zrobiła to z opóźnieniem) i dlatego tak jest. Autem jeżdżę 6 lat i zrobiłem 73k km i pierwszy raz będę je wymieniał.

 

Moje pytania są następujące:

1. Czy komputer pokazuje faktycznie ile jeszcze mogę km zrobić i można mu w miarę ufać?

2. Czy jeśli klocków zabraknie faktycznie to od razu zapali się czerwona kontrolka pomimo, że do wymiany 6000? i będę mógł jeszcze te 1000-2000km spokojnie przejechać? Nie chciałbym, aby w trasie mnie gdzieś złapało w górach jak z nart będę wracał. Przede wszystkim też chodzi o bezpieczeństwo, ale chyba nie mogłoby tak być, że hamulców zabraknie ;) jest jakieś zwarcie na czujnik, które spowoduje, że kontrolka jakaś się zaświeci prawda?

 

Problem w tym, że mam też tarcze do wymiany razem z klockami, a chciałem auto sprzedawać za 1-2 miesiące i wolałbym to pozostawić nowemu właścicielowi. Jakby były same klocki do wymiany to bym je zrobił dla świętego spokoju. Z góry dzięki za odpowiedzi na pytania.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.