Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam przed wymianą tulei na meyle hd(miałem febi wcześniej) drgania były ale o połowę mniejsze.. po wymianie tulei już na meyle hd przód sztywny i teraz kierownica tak drga,że szok.. dzieje się to od 80 do samej góry czyli 120/150 itp

 

Koła trzy razy wyważane i za każdym razem ok

 

podczas wyważania poprosiłem by sprawdzili czy opona nie ma bicia góra dół.. nic takiego nie stwierdzili

 

kolejno wymienione klocki na nowe

 

tłoczki hamulcowe przednie nowe

 

tarcze hamulcowe na przód nowe

 

układ odpowietrzony

 

co może być nie tak? dodam zawieszenie sprawdzili sworznie na wahaczach itp i wszystko ok przod jak i tył

 

dodam wydaje mi się,że to nastąpiło po zmianie opon z zimowych na letnie..bo jak wulkanizator zmienił opony i pojechałem w trasę od razu kierownica drzała..

 

pytam niech sprawdzi wyważanie sprawdził jest OK

 

następnie zamieniłem tylne koła na przód i drgania o 30% ustały.. zaczynały się od 60km/h a teraz od 80km/h

 

potem samo z siebie drgania ustały były tylko przy hamowaniu.Po jakimś czasie zrobiło sie tak,że zaczęła kierownica podczas jazdy mocno drzeć

 

Koła były na różne sposoby przekładne i to samo

 

opony na przodzie z 2011r tył 2009(letnie)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe co to może być..drgania pojawiły się po zmianie opon z zimowych na letnie :? Jak dla mnie problem nie do rozwiązania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
co może być nie tak?

 

Koła.

 

kierownica tak drga,że szok.. dzieje się to od 80 do samej góry czyli 120/150

 

Koła.

 

Koła trzy razy wyważane i za każdym razem ok

 

Kto wyważał? Mietek z warsztatu pod Radomskiem? Większość z warsztatów wulkanizacyjnych nie ma pojęcia o tej robocie, same wyważarki trzeba kalibrować, czego większość nie robi, albo ustawia celowo szerszy margines, żeby na wyważarce pojawił się napis OK i żeby klient się cieszył.

 

podczas wyważania poprosiłem by sprawdzili czy opona nie ma bicia góra dół.. nic takiego nie stwierdzili

 

Kto stwierdził? Pan Mietek? Na podstawie czego? Spojrzał fachowym okiem i uznał, że nie ma bicia? Takie rzeczy wychodzą na specjalnej maszynie np. Hunter w teście drogowym.

 

Jedź do warsztatu, który Ci:

- sprawdzi czy felgi są proste,

- zmierzy bicia na kole,

- zoptymalizuje ułożenie opony na feldze,

- wyważy porządnie a jak to nie pomoże to przeprowadzi tzw. doważanie koła na samochodzie.

 

Gwarantuje Ci, że żaden Mietek z Radomska tego nie zrobi.

 

I przeczytaj to: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=205713

 

dodam wydaje mi się,że to nastąpiło po zmianie opon z zimowych na letnie..bo jak wulkanizator zmienił opony i pojechałem w trasę od razu kierownica drzała..

 

Koła.

Opublikowano

Idzie zima to jak założysz zimówki to będziesz miał spokój , a w następne lato będziesz znowu pytał co jest grane.

Inna sprawa to ta sarna ( czy krawężnik) ci felgi załatwiła.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Panowie nie wiem czy to ma coś wspólnego,ale jak mechanik wymienił tłoczki ładnie się wciskają..ale jak np prawy podpomuje hamulcem wyjdzie natychmiast a lewy trzeba z 4 razy tak podpomować by wyszedł jak prawy... przez co jak wczoraj testowałem auto i jechałem na prostej drodze,następnie zahamowałem lekko auto w prawo szło tak jak by prawy tłoczek szybciej wyszedł niż lewy

 

po jedzie sprawdziłem felgi prawa ta co szybko wychodzi troszkę bardziej gorąca od lewej

 

nie wiem czy to się tam ułoży jeszcze czy jak

 

aa i koła mi wyważali w zakładzie gdzie mają sprzęt Hunter do ustawiania Gemoterii 3D

Opublikowano

Nie wiem co Ci dolega w twoim aucie ale jak wyważają koła to zakładają ciężarki w celu równomiernego rozłożenia ciężaru , ale jak masz krzywą felgę lub wybrzuszenia na oponie to tego ciężarkiem nie z balansujesz.

Odnośnie cylinderków to może jeden jest lekko zapowietrzony , lub nie sprawny , ale od tego zazwyczaj niema wibracji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Nie wiem co Ci dolega w twoim aucie ale jak wyważają koła to zakładają ciężarki w celu równomiernego rozłożenia ciężaru , ale jak masz krzywą felgę lub wybrzuszenia na oponie to tego ciężarkiem nie z balansujesz.

Odnośnie cylinderków to może jeden jest lekko zapowietrzony , lub nie sprawny , ale od tego zazwyczaj niema wibracji.

 

Uwierz mi na słowo ,ze trzymający cylinderek potrafi dobrze szarpać kierownica.

Opublikowano
Przy zapieczonym to to są rożne reakcje ale przy zapowietrzonym to raczej nie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

ale.. dzisiaj je sprawdziłem

 

zdjąłem przednie dwa koła plus zaciski i na około 10 pompowań tłoczki wyszły równo po 8cm

 

następnie przy wciskaniu (ściskiem stolarskim) oba ładnie weszły

 

a podczas jazdy przy hamowaniu ciągnie na prawo i prawa felga jest bardziej gorętsza niż lewa

 

dodam koła wszystkie na nowo odpowietrzone ani grama powietrza nie ma

 

http://zapodaj.net/b1b100c2a9ee5.jpg.html

Opublikowano
A sprawdzałeś na podniesionym przodzie jaka jest skuteczność hamulców , można porównać prawą z lewą.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

podniosłem przód i przekręciłem kołami lewe przednie jak się zakręci to kreci się i kreci.. natomiast prawe zakręci się i za raz staje.. i jest o wiele gorętsze

 

a tutaj klocek

 

http://zapodaj.net/cca9881ac95e7.jpg.html

 

są to klocki ferodo premier zrobione 1000km tylko.Jak założyłem do starych tarcz nic takiego nie było.. ale jak je założyłem teraz na nowe tarcze to coś takiego się dzieje jak na zdjęciu powyżej

Opublikowano

ps nie wiem czy to ma coś wspolnego ale jak zmieniałem tarcze na nowe plus te moje klocki to wszystko wypiskałem preparatem wurth zmywacz,odtłuszczac

 

wypiskałem tarcze i klocki

 

ale z tyłu też tak robiłem,że psikałem i nic się nie działo

Opublikowano

Piszesz

podniosłem przód i przekręciłem kołami lewe przednie jak się zakręci to kreci się i kreci.. natomiast prawe zakręci się i za raz staje.. i jest o wiele gorętsze

Wiesz co Staszek ? zamiast tu klepać w klawiaturę to się weź za to i sprawdź czemu tak jest bo wirtualnie to tylko dyskusja akademicka , pisać aby pisać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Co do nie cofającego się tłoczka może być winny jeszcze przewód elastyczny w moje tłoczki po regeneracji zacisków i przesmarowaniu wciskają się palcami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.