Skocz do zawartości

318d/320d pytanie o temperature silnika/wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Założyłem stary termostat temperatura max - 77 stopni :((( oba otwierają sie we wrzątku, tylko nie wiem przy jakiej dokładnie temperaturze i oba maja dokładnie te same numery ... Oba węże sa ciepłe/ gorące :(((
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Właśnie ponad miesiąc temu miałem robiony mały remont silnika:

- Wymiana każdej uszczelki łącznie z tą pod głowicą

-Kompleksowa obróbka głowicy z planowaniem, szlifowaniem, wymianą uszczelniaczy zaworowych i złożone według książki z odpowiednim momentem oraz blokadami

-Wymieniona pompa wody na Hepu, była pompa Ina. I czy jeżeli byłyby przedmuchy to schodziło by ciśnienie z wężów po ostygnięciu silnika ? z tego co słyszałem to nie. Nie wiem co o tym myśleć. Dziś rozgrzałem auto po 20 km spuściłem ciśnienie i po przejechaniu 200 km wąż mięciutki... :mad2:

Opublikowano

Marcin , może masz kiepski korek i nie upuszcza Ci ciśnienia.

najlepiej korek z ASO.

Płyn nagrzewając się to zwiększa objętość więc jak niema ujścia to węże pęcznieją.

To może być jedną z przyczyn.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

O korku z ASO zapomniałem wspomnieć, kupiony w styczniu tego roku. W Twoim bądź Waszych bmk'ach węże nie pęcznieją ? Mechanik mówił, że to normalna reakcja. Jednak nie daje mi spokoju to iż po spuszczeniu ciśnienia czy to przysłowiowe "pałowanie" czy spokojna jazda nie doprowadza do pęcznienia węży natomiast jak wyżej napisałem przy zimnym silniku ta reakcja występuje. Szukając informacji nic sensownego nie znalazłem a na pewno nie takiego przypadku. Więc domniemasz Faliszewice, że jest coś nie tak ?

 

BTW: przepraszam za off-topic :oops:

Opublikowano

Bez paniki , nic na wariata, trzeba się zastanowić , w układzie jest podwyższone ciśnienie co jest normalnością , przy 2 barach powinien korek puszczać , jak masz nową pompę to Ci ona może lepiej nabija jak tamta stara, zanim się termostat otworzy to tylko górny wąż jest twardy, tylko jest dobre pytanie jak bardzo jest twardy ?

Jak masz dobry oryginalny korek a nie chińczyka to się nie martw bo upuści Ci ciśnienie jak będzie za wysokie, ale pomimo wszystko to miej na tym oko.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dzięki bardzo Faliszewice, może faktycznie nie ma nad czym gdybać. Wąż jest twardy co prawda nie jak skała i pod palcami się ugina ale czuć wysokie ciśnienie. Zrobię dziś mały eksperyment i nie będę odkręcał korka w celu upustu ciśnienia a sam odpowiednio dam "popalić" autu aby korek miał szanse puścić parę o ile to możliwe i dam znać. Jeżeli ktoś ma benzyniaka to proszę o PW lub tu o ile autor nie ma nic przeciwko i tak mu już namieszałem :evil: o jakieś info jak zachowują się Wasze układy. :P
Opublikowano
Wrócę do tematu co ma klima do temp? Gdy ja wyłączę po chwili spada do 90-91 z tych 95-96 wszystko testowane przy prędkości autostradowej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrócę do tematu co ma klima do temp? Gdy ja wyłączę po chwili spada do 90-91 z tych 95-96 wszystko testowane przy prędkości autostradowej

 

Jak włączasz klimę to startuje wentylator na drugim biegu to i temperatura powinna się obniżyć raczej a nie wzrosnąć.

Opublikowano
Problem w moim przypadku rozwiązany powodem był przygnieciony waz od zbiornika wyrównawczego obudową wentylatora teraz temperatura nawet po daniu mu w palnik z Klima czy bez temp nie wzrasta do więcej jak 95 stopni a wczesniej mialem nawet 110:/
Opublikowano
Mój problem w dalszym ciągu nie jest rozwiązany. Oddałem stary termostat, (sprzedający sprawdził i okazało się że za późno się otwierał) dziś zamontowałem nowy (niestety sprzedający nie sprawdził przy jakiej temp się otwiera) i co ? Temperatura na zaewnątrz +14, temp silnika 98. Dodam że jak jadę po mieście to tak 95 - 97 a jak wrzucę na luz dojeżdzając do skrzyżowania to 98, przez sekunde było nawet 100. I co ? Myślicie że ten również jest walnięty ? :( No i dodam że górny wąż jest gorący ( w zasadzie ledwno można go dotknąć) a dolny ledwo letni...
Opublikowano

Wyraźnie niema obiegu , a dlaczego ?

1. zapowietrzony

2. padła pompa

3. termostat uszkodzony lub jego temperatura otwarcia jest np 105C

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

1. Odpowietrzalem dwa razy wg zaleceń z forum. Płynu nie ubywa, na zimnym korek odkręcam bez psykniecia czyli raczej nie ma w nim powietrza.

2. Pompa wody nowa(Hepu) cisnienie duże widoczne w zbiorniku wyrównawczym, bez bąbelków.

 

Mozliwe zeby dwa oryginalne termostaty BMW były uszkodzone ? Moze taka temperatura ma byc ? Tylko czemu dolny waż jest mozna powiedziec zimny ... Ledwo letni...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz tam u siebie termostat EGR? Czy może on być powodem zbyt wysokiej temperatury?
Opublikowano
W tych jednostkach co mają termostaty EGR to co najwyżej może nie dogrzewać ale nie podniesie temperatury

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Chyba te opisy sytuacji są nie za dokładne

dodam że górny wąż jest gorący ( w zasadzie ledwno można go dotknąć) a dolny ledwo letni...
dalej piszesz
Pompa wody nowa(Hepu) cisnienie duże widoczne w zbiorniku wyrównawczym

To co? widzisz silny (duży) przelew ?

Inna sprawa to jak by dolny wąż radiatora był tylko letni ( brak obiegu) to po pewnym czasie płyn by Ci się zagotował i gdzieś by chlupnęło.

Na każdym termostacie jest wybita temperatura otwarcia , więc co było na twoim termostacie ? bo chyba po takich perypetiach to przed założeniem sprawdziłeś ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

PPD OP MX 65 - u mnie jest tylko jeden termostat.

 

Otwieram zbiornik wyrównawczy, dodaje gazu i widzę strumień wody (a to chyba oznacza że pompa pracuje?)

Opublikowano

Co to jest ? oznaczenia termostatu ?

PPD OP MX 65

Jakiej firmy ?

Otwieram zbiornik wyrównawczy, dodaje gazu i widzę strumień wody (a to chyba oznacza że pompa pracuje?)

tak to znaczy że pompa pracuje i to chyba widzisz tylko tz mały obieg , ale jak się termostat otworzy to nieźle siknie z grubej rury .

Jaki masz rocznik auta ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Ten termostat powinien się zacząć otwierać w 85C hmm... już drugi i ciągle za wysoka temperatura, może jest otwarty ale brak drożności w układzie chłodzenia ?

Może ze starej pompy resztki łopatek blokują obieg ?

Inna możliwość to przekłamanie czujnika temperatury ?

Sprawdź czy masz duży obieg

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Niemożliwe ze pompa blokuje bo przed jej wymiana temperatura była taka sama. Na starym termostacie był duzy obieg normalnie ...
Opublikowano

Jak Ci się chce bawić to termostat do garnka z wodą i grzać wodę a kuchennym termometrem sprawdzać kiedy się termostat otworzy

Ja jakieś 25 lat temu tak zrobiłem

Powiem Ci tak : ogarnąć system chłodzenia w takim aucie to jest proste dla doświadczonego mechanika tylko trzeba na diagnozę poświęcić odpowiedni czas, a to kosztuje więc nikt nie robi dogłębnej diagnozy tylko się wymienia podzespoły aż do skutku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.