Skocz do zawartości

[E91] 320D 2011r. 184HP 149kkm Stukot przy dodawaniu gazu


michail87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na początku zaznaczę, że podobnego tematu na forum szukałem 2 dni i nic podobnego nie znalazłem :)

 

Od przedwczoraj mam wrażenie słyszenia dziwnego dźwięku przy dodawaniu gazu na zimnym silniku (najczęściej koło 2000RPM, przy przyspieszaniu i zmianie z biegu z 2 na 3). Dźwięk wydobywa się spod maski. Jest podobny do grzechotu/stukania/szarpania (momentami mam wrażenie jakby coś w rodzaju patyka/gałęzi wbiło się w felgi :) ). Samochód porusza się płynnie, nie obserwuję spadku mocy. Podejrzewałem pasek klinowy, ewentualnie rolki napinacza, ale to jedynie domysły i nie posiadam również zaawansowanej wiedzy mechanicznej. Na forum przeczytałem, że paski są dożywotnie i producent nie przewiduje ich wymiany.

Otworzyłem maskę i na biegu jałowym przy dodawaniu gazu nie słyszę nic niepokojącego. Nie widzę również żadnych wycieków - nic się nie poci.

 

Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Może to po prostu złudzenie i tak ma być..? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem u pana Krystiana w serwisie Mobilklimat w Katowicach (polecam :) ) i po osłuchaniu pracy silnika stwierdził, że przyczyna moga być na 99% wtryskiwacze. Przeczytałem też tematy, które zamieściliście w postach powyżej - wiele mi to rozjaśniło. Byłem w ASO BMW i kupiłem ten ich 'magiczny' specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy (na 3 zbiorniki paliwa). W kilku serwisach usłyszałem, że lepiej lać zwykłe paliwo - nie premium. Na razie wyjeździłem pół zbiornika, ale poprawy jeszcze nie widzę - silnik odpalony po nocy wciaż się tłucze (między 1500 - 2500 obrotów, słychać jakby ktoś strzelał z AK47).

Takie mam jeszcze pytanie do Was... czy sprawa jest pilna i lepiej od razu kupić nowe wtryskiwacze czy wyjeździć te trzy zbiorniki na tym płynie?

W przyszłym tygodniu zamierzam wymienić olej + filtry (paliwa, powietrza, oleju i przeciwpyłkowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pompa vacuum ?

Jeśli to faktycznie wtryskiwacze i nie odczuwasz nic innego jak głośniejsza praca, to wydaje mi się, że to nie jest coś pilnego.

Ja na Twoim miejscu (skoro masz już taki specyfik) to pewnie bym na nim jeździł licząc, że może się poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego własnego doświadczenia powiem ci tak. Wlałem ten specyfik. wyjeździłem kilka zbiorników i nie było żadnej poprawy. Zupełnie to samo.

Zdenerwowany tym bardziej byłem,że auto miało wtedy ledwie 140 tys. przejechane, ale zdecydowałem się na kupno 4 nowych wtryskiwaczy (nowych, nie regenerowanych - numer BOSCH 0 445 110 617 , numer BMW 13 53 7 810 702. Otrzymałem informację, że wtryskiwacze z końcówką numeru 617 są już poprawione i problem tego terkotania/pyrkania nie występuje) Problem zniknął całkowicie. Do dziś mnie portfel boli ale przynajmniej jest extra.

Dodam jeszcze, że moc auta była dobra, nie kopcił , nic się nie działo pomimo że występowało te terkotanie na zimnym silniku. Jednak po wzięciu tych wtrysków na stół probierczy okazało się, że tylko jeden z nich jest całkowicie sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.