Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zakładam temat nie tylko dla siebie ,ale dla wszystkich użytkowników tegoż silnika w E9x

Podzielcie sie wrażeniami , doznaniami, wydatkami itd. Z góry zastrzegam ze jest to temat dla użytkowników aut z tym pojazdem wiec.... Bez śmiesznych , dziwnych ignorancji z zewnątrz proszę

Sam jeżdzę BMW od 25 lat , przygodę zacząłem w1986 r z E21 i potem sie posypało aż do dzisiaj , miedzy czasie był mercedes i audi. Stad ta mała przerwa która już odpuktowalem :D

Córcia ma Mini One , żoneczka E93 330i , którym sie musi dzielić ze mną a ja mam E60 i Camaro które tu nie należy do tego forum i o tym rozmawiać nie będziemy bo od tego tez jest inne forum :8)

Co do 330i N53 - fajny motor z dobrym osiągiem w/g producenta . Sam za wiele nie podzielę sie wrażeniami bo auto jest w rodzine raptem od tygodnia a wiec chodzi o: E93 330i z 12.2007. 1 Ręka , serwisowany , nie spełnia 130tys nalatane automat.. Fajnie jeździ, silnik trochę hałasuje (myśle ze hydrozawor) poza tym wiele powiedzieć nie mogę ,ale czekam z niecierpliwoscią na opinie innych użytkowników tego silnika. Proszę o wstrzymanie sie wypowiedzi tych którzy znają teorie z netu i od znajomych. dziekuje

Edytowane przez wiacekjacek
Opublikowano

Czesc,

 

Mam e90 lci z N53 mod maska. Silnik imo jest swietny i zapewnia wystarczajace osiagi.

 

Zalety:

- 272 KM - do 130 km/h idzie jak burza

- dzwiek !!!

- kultura pracy (chociaz gorsza imo niz w n52)

- niskie spalanie przy delikatnym traktowaniu (mam srednie 8,8 w cyklu mieszanym)

 

Wady

- czesto padaja wtryskiwacze piezoelektryczne (ja mam Auto od roku i juz jeden musialem wymieniac)

- na zimno pracuje odczuwalnie gorzej niz rozgrzany

- brakuje troche momentu obrotowego - zeby wydobyc dobre osiagi trzeba czesto redukowac biegi

- chcesz miec 335i albo m3

 

pozdr :)

Opublikowano

Wygląda na to że ten silnik, przynajmniej w PL jest jeszcze mało popularny. I pewnie nigdy nie będzie ze względu na chorą akcyzę i bezpośredni wtrysk (gaz odpada). A z kolei nowa doładowana benzyna N20 oferuje praktycznie taką samą moc, lepszy moment i pewnie mniejsze spalanie (szczególnie z 8 biegowym automatem). Czas pokaże jak z awaryjnością... N53 też idealny nie jest ale dźwiękiem i kulturą pracy na pewno I4 mu nie dorówna. Co by nie pisać N53 to ostania nie doładowana I6 ze stajni bmw.

 

Ode mnie mogę dodać/potwierdzić ze jak na pojemność/moc to spalanie w trasie jest rewelacyjne. Z ostatnich 7611 km średnie spalanie mam 8,4 l/100 przy średniej prędkości 87,4 kmh (obejmuje trasę do PL, wiec głównie autostrady)

 

W ubiegłym roku robiłem dokładniejsze pomiary ze spalania podczas ‘wyprawy’ do PL (przez Monachium):

dystans / spalanie komp / spalanie mierzone / średnia prędkość

721 km / 7,1 / 7,2 / 89,4 kmh

657 km / 7,9 / 8,0 / 108,2 kmh

525 km / 8,3 / 8,3 / 105,7 kmh

651 km / 8,1 / 8,2 / 112,9 kmh

251 km / 8,5 / 8,7 / 52,4 kmh

588 km / 8,0 / 8,2 / 118,8 kmh

609 km / 8,4 / 8,3 / 133,9 kmh

761 km / 7,2 / 7,2 / 100,2 kmh

 

Pierwsza polowa dystansu na oponach 225/255 R18 RoF, druga ten sam rozmiar ale już normalne. Większość jazdy w dzień z klimą a paliwo to przeważnie 98 (v-power). Nie spieszyło mi się więc jazda raczej płynna.

 

W tym roku, spalanie podobne - już bez dokładnych pomiarów, np.

597km / 9,0 / 143,6 kmh

 

Mimo że bak ma tylko 63l to spokojnie na jednym można zrobić 600km (w trasie)

 

Za to w mieście już tak różowo nie jest. Dzisiaj, krótki dystans 10 km (5 w jedną stronę) i spalanie 11,7. Jak już się silnik rozgrzeje to jest trochę lepiej (5km to trochę za mało), jednak mała górka lub każde światła i chwilowe spalanie wzrasta do 30 l/100km. Szczególnie gdy to automat.

 

Również potwierdzam że praca na zimnym ma wiele do życzenia. Ze względu na bezpośredni wtrysk i dosyć wysoki stopień sprężania odgłosem przypomina diesla. Lub tak jakby klepały zawory, ale z tego co się orientuję to ten typ tak ma. Jak się rozgrzeje jest trochę lepiej. Momentu mi nie brakuje bo mam automat. Czasem łopatkami zredukuje a na ogół to automat sam to zrobi, co prawda z pewnym opóźnieniem.

 

Dodatkowe wady to jak już było wspomniane to osprzęt. Sam wtrysków jeszcze nie zmieniałem, chociaż podobno niektóre były już wymieniane podczas akcji serwisowej. Za to, rok temu wymienili mi NOx’a i od razu zauważyłem zmniejszone spalanie. Pompa wysokiego ciśnienia oraz elektryczna pompa wody też mogą sprawić problemy.

Opublikowano
Koledzy bardzo dziękuje za wasze odpowiedzi i zainteresowanie . Sam wybieram sie w trasę nowym nabytkiem i w przyszłym tygodniu napewno będę mógł powiedzieć coś więcej . Jak na razie jestem super pozytywnie zadowolony z automatu. , przyspieszenia . Czas pokaże co naprawdę będę myślał o tym silniku. A wiec koledzy czekamy na dalsze opinie :D
Opublikowano

Załapałem się jeszcze na gwarancję i wymienili mi za free.

Bez gwarancji miałoby kosztować około £500, taką informację dostałem u dealera ponad rok temu.

 

Sent from my D5803 using Tapatalk

Opublikowano

Pierwsze 700 km zaliczone . Jazda mieszana przez wiochy i miasteczka bez autostrad w góry . Piękne rejony. Ale same zakręty ,skaly no i górki . Średnia z kompa 9,2 l w rzeczywistości z tankowania wyszło równo 10l .

Nawigacja Profesjonal w DE robi bardzo dobrze swoją robotę . Spowrotem wracamy autostrada , zobaczymy jakie wyniki

Opublikowano

Zaliczone kolejne 750 km , tym razem większość autostrada. Spalanie z kompa 8,2l z tankowania 8,8l. Średnia prędkość z kompa 112km/h. Mega pozytywnie :D

Zapomnialem o najwiekszej zalecie tego silnika: natychmiastowej reakcji na gaz :)

To prawda , auto daje dużo zabawy z jazdy zwykłymi drogami jak i tez autostrada.

Opublikowano

Wydaje mi się że trochę mało.

U mnie jest na ogół 110, czasem nawet 115. Przy ostrej jeździe spada, ale nie zauważyłem żeby było mniej niż 100.

Włącz sobie test 7.0 i sprawdź jak jest z temperaturą płynu. U mnie jest na ogół 96. Pewnego razu jak sprawdzałem temperaturę podczas bardzo ekonomicznej jazdy to temperatura wzrosła do 99.

 

Według materiałów które znalazłem na temat N54, podobno w N53 jest tak samo (chociaż bez turbo wiec termodynamika silnika może być inna) to silnik ten posiada aż cztery zakresy pracy:

economy: 108 stopni

normal: 104 stopni

high mode: 95 stopni

high mode (z mapowanym termostatem ?): 90 stopni.

 

Więc jeśli przy normalnej jeździe masz temperaturę oleju 80-90, to płynu będzie jeszcze mniejsza. Zaczął bym od sprawdzenia termostatu, może już nie domaga. Termostat w N53 jest ze zmienną charakterystyką. Sprawdź błędy, może coś zalogował... lepiej żeby był to termostat niż elektryczna pompa wody.

Opublikowano

U mnie w instrukcji jest napisane ze prawidlowa temperatura oleju rozgrzanego silnika to 100-120 C.

 

Latwy sposob zeby sprawdzic: kup Adapter OBD2 i aplikacje torque na smartfona - zaloguje Ci temperatury i duzo innych statystyk

Opublikowano

Patrzyłem na ebay i tu znalazłem wiele adapterów , ale te co łącza sie z iPhone to wszystko z Chin , mógł byś mi jakiś polecis ? .

Mam inpe i wczoraj nie chciała sie połączyć z autem , nie znajduje go :( . E60 podłączam działa a w 330 nie , kontrolka sie zapala i nic , nie ma połączenia :( . Pewnie coś z gniazdem nie tak , albo ja już za stary jestem

  • 4 lata później...
Opublikowano

A co się ma stać po 300000?

Warto rozrząd sprawdzić, wtryski czy nie leja, dobrego SYntetyka z wymianą co 10tys km i nie ma się czego bać.

Kiedyś na allegro było dużo n53 zajechanych, z przebiegiem poniżej 100k, nie dlatego że są Ch. Owe tylko min z powodu lejących wtryskow

Diagnoza n53/n43 info pw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.