Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam upierdliwy problem: co jakis czas wyskakuje mi blad "check brake linings" i czerwona ikonka. Nie jest to raczej problem zuzytych klockow, z przodu sa nowki, tylne maja jakies 30kkm, poza tym blad pojawia sie i znika, czasem sam, czasem po 30sek od przekrecenia kluczyka. Prawdopodobnie walniety czujnik, wtyczka, brak kontaktu itp, ale nie chce mi sie grzebac/wymieniac obydwu, w zwiazku z tym pytanie: wyczytalem gdzies na forach, ze mozna to sprawdzic inpa (w sensie otwarty/zamkniety obwod czujnika przod/tyl). Jak dokladnie moza to sprawdzic, (bo niestety w temacie inpy jeszcze raczkuje), i czy inpa pokaze tylko live data czy odczyta zapamietany komunikat?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli mowa o BMW z podpisu...Czasem potrafi się wiązka delikatnie przetrzeć od czujników. Miałem też tak w X5 że tylko w deszczu albo podczas mycia auta to się zapalało. Czasem po prostu rozpadają/gniją się te pinki wewnątrz wtyczki. Tak czy siak czujniki drogie nie są i chociaż na coś będziesz pewien.

W chwili zabawy z INPA akurat może być okej i bez błędów na desce :lol:

Na początek spróbuj zrobić tak: wsiądź i zamknij drzwi, włącz zapłon na ok minute po czym wyłącz go i możesz potem normalnie palić auto. Ten sposób to reset czujnika i komunikatu na desce po jego wymianie.

Opublikowano

Tak, mowa o BMW z podpisu, E53 2005r.

Czujniki juz nie raz resetowalem taka metoda, blad zawsze wraca, czasem po 2 dniach, czasem juz po 20 min. jazdy. Czujniki Textara, wymieniane razem z klockami, czyli nowki.

Wiem, ze czujniki drogie nie sa, raczej boje sie, ze problem moze byc glebiej (przewody prowadzace od wtyczki do modulu), dlatego prewencyjnie wole sie dowiedziec, czy mozna to wykodowac na stale. W ten sposob mam juz wykodowany (niestety) czujnik niskiego poziomu oleju.

Opublikowano
Niestety nie mam pojęcia czy idzie to wykodować. Patrzałem nawet w NCS Dummy i nie znalazłem nic odnośnie czujników klocków. W INPA powinny być do sprawdzenia czujniki ale nie pamiętam zakładki, bodajże w Chassis->ABS. Jeszcze warto odpiąć czujnik i sprawdzić czy fizycznie te małe pinki czasem się nie pochowały przy wciskaniu bo i tak się czasem dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.