Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat poruszany na forum, ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Mam BMW E61 z tyłu mam zawieszenie pneumatyczne, chciałem się dowiedzieć jak to wygląda z tym samopoziomowaniem xenonów. Działa to na tej zasadzie, że jak auto załadujemy to światła opadają, czy działa to dynamicznie, tj. podczas podjazdu pod górę światła opadają (szczerze jak mijam się z autami typu Audi Q7 to nie zauważyłem, aby xenony im opadały, swiecą w górę). Pytam bo moje auto z fabryki wyjechało na halogenach, dołożyłem xenon sam, nieskrętny, mam spryskiwacze i zastnawiam się czy zakładać te samopoziomowanie. Próbowałem naciskać na tył samochodu, żeby wywołać efekt jakby auto było załadowane, światła podnosiły się, ale za chwilę nivo poziomowało tył auta i swiatło wracało do początkowego stanu. Pytanie brzmi czy zakładać to samopoziomowanie czy nie ? Jak odpalam samochodu to światła idą góra-dół, ale z tego co tu wyczytałem to jest zwykły test świateł, nie ma to nic wspólnego z poziomowaniem.
Opublikowano

Wydaje mi sie ze kazdy org. xenon ma samopoziomowanie wzgledy bezpieczeństwa(tak mocne swiatlo bardzo oslepia).

No ale jak masz nivo to moze ciezko to zauwazyc bo nivo zawsze pompuje do równości.

Opublikowano
No właśnie tylko sęk w tym czy to jest dynamiczne obniżanie podczas jazdy np. na wzniesieniu, czy tylko gdy auto jest wyładowane bagażami i ludzmi. Jeśli to drugie to nie ma o czym gadać, nivo zawsze wyrówna auto do tego samego poziomu. Wczoraj w nocy mijałem się z Lexusem RX III, była szarówka i na wzniesieniu nie zawuażyłem, aby jego światła opadały. Jak przejechał przez wzniesieniu wtedy dopiero xenon przestał swiecić w górę. Może miał coś uszkodzone a może po prostu to nie na takiej zasadzie działa. Dręczy mnie to bo właśnie nie chcę nikogo oślepiać bo jeżdżę duzo i wiem jak denerwują te wszystkie hidy, zenony itp. Do tej pory nikt mi nie mrugnął długimi, że coś go oślepia, światła mam prawidłowo ustawione, ale jak wjadę na wzniesienie to widać, że idą w górę jak normalne halogeny. Po obserwacja różnych aut w nocy szczerze wątpię, aby to miało działać dynamicznie, ale potrzebuję opinii kogoś z forum kto może bardziej się na tym zna.
Opublikowano

Witaj,

 

Z ktorego roku masz auto? Jesli chcesz sprawdzic czy dziala auto leveling najlepiej stan przed jakas ściana zgaś samochod i po chwili zapal na światłach, LCM sprawdzi Twoje światła opuszcza sie w dół, podniosą a jesli masz LCI drgną w lewo i prawo.

Jesli miałbyś jakas usterkę mechanizmu wyświetli Ci sie adaptive headlight malfunction.(LCI)

Opublikowano
Samopoziomowanie działa tylko do obciążenia. Jest to logicznie wytłumaczalne. Jadąc pod długą, stromą górę nie skraca się zasięg świateł, bo byś musiał jechać bardzo wolno bo byś nic nie widział ( wyolbrzymiając oczywiście - światła świecą pod zderzak). Ale za to jadąc z góry wydłużając snop światła byś oślepiał wszystkich na wiele kilometrów do przodu, albo znowu przesadzając byś nic nie widział bo by świeciły w gwiazdy. ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem czy nie wprowadziłem cię w błąd. Jeśli samochód posiada S524A Adaptives Kurvenlicht
w nowszym modelu może działać inaczej niż myślałem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samopoziomowanie działa podzczas:

- doładowania samochodu,

- przyspieszania

- chamowaniu

- podjazdu pod górkę

- zjazdu z gorki

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.