Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w moim pozegnalnym poscie!

Porownanie BMW e90 330i (M pakiet + szpera quaife) oraz Lexusa IS-F (stock), czyli moj ostatni post na forum BMW (na razie).

 

Mimo, ze nigdy mnie nie zawiodlo, moje e90 robilo sie juz stare i wymagalo coraz wiecej drobnych napraw, co z racji wykonywanego zawodu przesadzilo o sprzedazy.

Po przejazdzce F30 335i oraz nowym M4 zdecydowalem sie na cos bardziej oldschoolowego i zakupilem IS-Fa po lifcie.

 

Mimo, ze auta nie sa 'z tej samej polki' (bardziej pasuje porownanie z e90 M3), to jako kilkuletni uzytkownik e90 330i zdecydowalem sie napisac to porownanie.

Zaznaczam, ze jest ono subiektywne, ale moze komus pomoze w wyborze kolejnego auta.

 

SILNIK I DZWIEK ORAZ SKRZYNIA

W 330i mialem wydech M performance i auto brzmialo bardzo dobrze. Mimo podobnego ogranicznika (7000rpm w e90 vs 6800rpm w IS-F) dzwiek e90

wydawal sie wyzszy i bardziej 'wyscigowy', a IS-F brzmi bardziej basowo i brakuje mi nieco wrazenia wysokich obrotow. 1:0 dla E90

CO do mocy to roznica odczuwalna jest kolosalna, szczegolnie powyzej 100km/h. O ile w 330i czesto brakowalo mi momentu, zeby 'odejsc' bez redukcji, w

IS-Fie nie ma z tym problemu. Automat ulatwia sprawe, ale sam silnik rowniez ma duzo wiecej momentu, wiec od 3000rpm auto 'idzie jak burza', gdzie w 330i

potrzeba bylo co najmniej 4000rpm. Skrzynia reczna w e90 nie byla najlepsza - biegi wchodzily niby lekko, ale trzeba bylo myslec o ich wrzucaniu - skrzynia

w 350Z byla duzo lepsza. Moc i skrzynia: 1:1 330i - IS-F

 

KOMFORT RESOROWANIA ORAZ AKUSTYCZNY

E90 stalo na 18 calowych oponach ROF oraz sprezynach EIBACH sportline - auto bylo twarde i meczylo mnie na dluzszych trasach. W IS-Fie, mimo 19 calowych kol komfort

jest zdecydowanie wyzszy, a w bagazniku mam dojazdowke, co jest dla mnie bardzo wazne. 330i-IS-F 1:2

Co do wyciszenia, to Lexus jest minimalnie lepiej wyciszony, ale nie ma mowy o przepasci, czyli remis 330i-IS-F 2:3

 

ERGONOMIA I WNETRZE

Zadne z aut nie jest idealne. IS-F ma normalny uchwyt na kubek i wiecej miejsca w podlokietniku oraz miesci wiecej w kieszeniach drzwi (niby pierdoly, ale denerwowaly mnie w e90,

jako, ze glownie jezdze w dlugie trasy). Z kolei tempomat w IS-Fie dziala duzo gorzej niz ten w e90. W e90 dokladnie trzyma predkosc i dohamowuje jesli trzeba - IS-F hamuje tylko silnikiem,

co przy tendencji skrzyni do wrzucania wyzszych biegow powoduje, ze czesto trzeba hamowac, zeby utrzymac zadana predkosc (np w tunelu lekko z gorki). 330i - IS-F 3:4

Co do pozycji za kierownica i foteli, to jak na razie fotele sportowe w e90 byly wygodniejsze. W IS-F ciagle cos przestawiam i nie moge znalezc optymalnej pozycji. Dodatkowo czesci plastikow jest tu gorszej jakosci niz w e90.

Mimo, ze w IS-Fie mam wszystkie bajery (navi, super audio itp) to e90 tu wygrywa, glownie przez fotele 330i - IS-F 4:4

 

AUTO RODZINNE

Przestrzen z przodu oraz bagaznik sa bardzo podobne. Natomiast przestrzen z tylu w IS-Fie jest duzo mniejsza niz w e90. Sa tylko 2 miejsca i mimo ISOFOXow nie daje sie wpiac wiekszych fotelikow.

330i - IS-F 5:4

 

CZUCIE DROGI ORAZ HANDLING

W e90 nie mialem servotronica, wiec przy wiekszych predkosciach uklad kierowniczy byl zbyt lekki i strasznie mi to przeszkadzalo. W IS-Fie przy niskich predkosciach wspomaganie jest dosc duze (sztuczne cos jak Audi), ale wraz ze wzrostem predkosci opor rosnie w naturalny sposob i w efekcie przy szybszej jezdzie preferuje IS-Fa. Co do czucia ukladu, to wydaje mi sie, ze e90 dawalo troche wiecej informacji - IS-Fem jeszcze nie bylem na torze, wiec ciezko

powiedziec ile informacji przekazuje na limicie. Remis, czyli 6:5

Co do prowadzenia, to 330i wydawalo sie duzo lzejsze - i faktycznie bylo. W zakretach auto tanczylo i czuc bylo fajnie transfer masy. IS-F, moze troche przez dzwiek V8 wydaje sie poczatkowo bardziej ociezaly (co w sumie jest prawda), ale wraz ze wzrostem predkosci auto idzie w zakretach niezle, przechyla sie mniej niz F30 335i z M adaptacyjnym zawieszeniem w trybie Sport+, ale podejrzewam, ze podsterownosc bedzie wieksza niz w 330i. 330i - IS-F: 7:5

 

WYGLAD ORAZ 'KLIMAT

Wyszlo na to, ze wole auta japonskie. Po prostu wg mnie maja wiecej 'tego czegos', czego nie mialo dla mnie e90, a mialo 350Z Wyglad IS-Fa rowniez bardziej mi odpowiada. Lexus zdecydowanie tu wygrywa. 330i-IS-F 7:6

 

I tyle. Wyszlo na to, ze kupilem gorsze auto niz mialem ;)

 

PODSUMOWANIE

E90 330i, szczegolnie z dyferencjalem to wspaniale i uniwersalne auto 'do tanca i do rozanca'. Wystarczajaco szybkie, aby grzac w zakretach pelnym gazem, a jeszcze w miare ekonomiczne i pojemne.

IS-F to troche muscle car - w trasie sprawdza sie znakomicie, moc i przyspieszenie sa super, ale na krete drogi jest za szybkie!!! Wystarczy chwila gazu w podlodze na 3cim biegu i smierc staje nam w oczach. Dodatkowo jest mniej praktyczne, ale nadrabia 'klimatem' i moca. Duzo wygodniejsze na autostradzie, ale mniej zwinne.

 

Ogolnie jestem zadowolony z wyboru, ale tez ciesze sie, ze mialem e90 330i. Wg mnie F30 'to juz nie to' i niestety BMW stracilo klienta. Moze jeszcze kiedys wroce do marki (bo przez 70tys km i 3 lata NIC w e90 nie szwankowalo, nawet zarowka), ale na razie nie widze dla siebie modelu. Obecne M3/M4 to dla mnie porazka na calej lini, a najlepszym autem z calej gamy wydaje sie 320d z automatem i w dieslu, serio. Oraz jakas zabawka na weekend, ale to juz innej marki :)

 

Dziekuje wszystkim uzytkownikom za wspolne 'forumowanie' i zycze bezpiecznych kilometrow!

Opublikowano

Miałem przyjemność jazdy IS-Fem... piękna maszyna.. :D i ten dźwięk zasysanych złotówek do baku.... :cry2:

 

 

Rakieta jakich mało... :cool2:

 

nie powiem, ze trochę nie zazdroszczę bo bym skłamał :D

 

Oby dobrze ci służył :D

Opublikowano
i ten dźwięk zasysanych złotówek do baku.... :cry2:

 

Kup jeepa w benzynie to zobaczysz co to sa zassysane zlotowki do baku :)

27L/100km w miescie( lub powyzej 160km/h) benzyny PB95

MADE IN PRL
Opublikowano

Dzieki za gratulacje, auto jest naprawde fajne, ale napisalem to porownanie zeby zaznaczyc, ze nasze benzynowe e90 naprawde trzymaja poziom jesli chodzi o fun z jazdy.

 

No jak sie cisnie, to auto chleje strasznie, ale przy normalnej jezdzie jest zadziwiajaco oszczedne.

Trasa 400km, czesciowo 160kmh tempomat, sporo robot drogowych (100kmh) i srednie z trasy to 10,5L!!!

Ale wystarczy 15min cisniecia ponad 200kmh i przyspieszanie z butem i srednie rosnie do 17-18L.

Opublikowano
Dzieku za porownanie :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.