Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W związku z tym że jestem na świeżo po doposażeniu auta w ACC, chciałbym pokrótce opisać na czym ono polega.

 

W zależności od aktualnego wyposażenia auta, lista potrzebnych części bardzo się różni, w moim przypadku było to:

- Radar (ACC2)

- Manetki (pająk, SZL) z ustawieniem odległości na przełączniku tempomatu

- uchwyt radaru + śruby

- kratka środkowa

- blenda

- wtyczka z pinami(z uszczelnieniem x5)

- Wiązka, własnoręcznie robiona. Przewody ok 4m (+ew. 1m) - 2x 0.35, 2x 0.75, 1x 0.5

- gniazdo i bezpiecznik płytkowy

- oczko (do podłączenia zasilania) i wtyczka do masy

 

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-12-2008-E90N-BMW-330d&diagId=51_6966

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PR91-EUR-12-2008-E90N-BMW-330d&diagId=66_0118

 

Jako że auto to 6cyl i jest z 2006r, posiadałem już pompę DSC z funkcją hamowania, właściwy licznik (KOMBI), moduł LDM.

 

Koszt w moim przypadku to około 1500zł.

 

Oto co należało zrobić:

1. Wymienić SZL ("pająk")

- odpięcie airbaga, zdjęcie kierownicy, odpięcie osłon, wykręcenie "pająka" i włożenie nowego

- po wymianie pająka należy wykonać procedurę kalibracji kąta skrętu (tool32->dsc87->lenkwinkel_dsc_abgleichen i inicjalizacja)

Okazało się że manetki, które kupiłem miały uszkodzony czujnik kąta skrętu (porysowana tarcza), powodujący błąd DSC zaraz po skręcie kierownicą (kalibracja nie pomagała), musiałem go zamienić z tym, który miałem w obecnych manetkach.

 

2. Przygotować i poprowadzić wiązkę

- Przewody przeprowadziłem z junction boxa (nie znalazłem żadnego innego terminala do łatwego podpięcia PTCAN) przez otwór w puszce DDE/DME. Przed przeprowadzeniem przewodów należy wyjąć skrzynkę DDE/DME. Przeprowadzamy przewody PTCAN L/H oraz WUP. Przewody PTCAN L/H powinny być skręcone.

- Zasilenie (+) poprowadzony jest z (+) w komorze silnika przez bezp. 10A ( wszystko w puszce DDE)

- Zasilanie (-) z grzebieni nad prawą lampą

- Przewody zaizolowałem i umieściłem w peszelu

 

3. Zdjąć zderzak

4. Odciąć nadmiar kabla z wiązki i przylutować przewody do wtyczki (61138364624) zgodnie ze schematem

 

4. Przykręcić radar (w plastiku pod belką są gotowe miejsca) oraz podpiąć wtyczkę.

5. Zweryfikować INPA czy radar się komunikuje (moduł Adaptive Cruise Control)

6. Zamontować nowe ramki w zderzaku i wszystko złożyć

 

7. Dodać do VO $541 (usunąć $540 lub $544)

8. Przekodować moduły KOMBI, DSC, LDM, ACC

9. Opcjonalnie zrobić update softu radaru i zmianę VIN'u

 

Przydatce informacje:

Junction box: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/E90_PA4010AA.htm

ACC:

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/SCM0105FB90663101.htm

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/STG_0405_FB_LDM.htm

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/BIC0801002663101.htm

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/SCM0704HI002663101.htm

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/SCM0906FP-001663101.htm

 

 

Schemat podłączenia:

http://s12.postimg.org/nswl5gynx/acc.png

 

Dodatkowo wymagana może być kalibracja radaru. Jako że kupiłem radar z ramką (tą mniejszą), był on już poprawnie ustawiony i kalibracja nie była wymagana.

 

I to z grubsza wszystko :)

 

Poniżej film z jednej z pierwszych jazd (wraz z hamowaniem awaryjnym - pojazd przede mną skręcał i hamował niemalże do 0), tempomat ustawiony na 100km/h:

 

https://www.youtube.com/watch?v=bV3j071PHuM

 

Jak widać wszystko działa bez zarzutu. Co prawda nie widać tego na filmie ale radar poprawnie wykrywa auta,oraz motocykle, hamuje i nie gubi pojazdów podczas pokonywania zakrętów.

Edytowane przez Vince
Opublikowano

Bardzo fajne przedstaienie :cool2: ale koszt 1500 zl to troche nierealne nie ?

 

Nawet biorac pod uwage ze masz bliska wersje i niektore elementy juz masz zainstalowane to sama kalibracja radaru w ASO (chyba ze znasz inne zrodlo aby to zrobic) to koszt mini 1200 zl a kalibracje na lustrze powinno sie robic za kazdym razem jak zdejmujesz czujnik bo to ze nie sygnalizuje bledu nie znaczy ze jest prawidlowo ustawiony. Czujnik z przodu dzialajacy 800/900 zl. paja jakaies 300 zl. Nawet w tak optymalnych warunkach jak u ciebie to koszt okolo 2500 zl przez kalibracje na lustrze. Mozna oczywiscie jezdzic bez ale z kwesti bezpieczenstwa nie jest to wskazane.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Mozna oczywiscie jezdzic bez ale z kwesti bezpieczenstwa nie jest to wskazane.

 

Koszt kalibracji w ASO zaczyna się od 600 zł. Montując tempomat wziąłem ten koszt pod uwagę i decydując się na doposażenie ACC trzeba o tym pamiętać. Jak pisałem nie zmieniałem ustawień śrub kalibracyjnych radaru podczas instalacji, a montuje się go w taki sposób że trudno w jakiś znacznym stopniu zmienić jego położenie. Po dwóch dniach jazdy nie dzieje się absolutnie nic co mogłoby zaniepokoić, wszystko działa wręcz książkowo. Jeśli pojawiają się jakiekolwiek objawy tego ze radar działa nieprawidłowo, oczywiście pierwszą rzeczą jaką zrobię to udam się do ASO :)

Opublikowano
600 zl bylo w tamtym roku wawie, teraz juz kaza sobie placic 1200zl... :/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć

Czy mając już opcję s544 (tempomat z funkcją hamowania) tez muszę wymieniać pająka, kupować moduł?

Czy też wystarczy radar, kratka, wiązka, śruby i kodowanie?


Dzięki za odpowiedź.


Paweł

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć

Czy mając już opcję s544 (tempomat z funkcją hamowania) tez muszę wymieniać pająka, kupować moduł?

Czy też wystarczy radar, kratka, wiązka, śruby i kodowanie?


Dzięki za odpowiedź.


Paweł

Sprawdź :), a tak na serio to bez manetki nie zmienisz czułosci (odległosci).


Jesli nie masz LDM to oczywiscie musisz go kupic.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Cześc, odkopię temat bo jestem w trakcie dokładania aktywnego radaru. Pacjent BMW e92 330d 2006, automat.
Pompę DSC mam odpowiednią, sterownik tempomatu też. Auto fabrycznie wyposażone w tempomat z funkcją hamowania.
Kupiłem radar o numerach 6773866 - 02 , bez uchwytu niestety i bez kratki środkowej (m pakiet) więc muszę poszukac osobno.

manetki odpowiednie do tempomatu aktywnego + automatyczne wycieraczki - również.

mam pytanie - gdzie do pasa montuje się radar? za chiny nie widzę żadnego otworu na dole.
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.