Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Szukam kogoś z województwa lubuskiego kto dałby radę wymienić separator (inni mówią odma lub regulator ciśnienia oleju) w M54B22 170km. Przebieg 700kkm.

Niestety tu w Słubicach żaden mechanik nie chce się tego podjąć, niektórzy nie wiedzą nawet o czym mówię jak im tłumaczę...

Zrobiłbym to sam bo rzadko używam auta ale niestety mieszkam w bloku.

Auto żre 1l oleju na 1kkm lub troszkę więcej. Jeden mechanik pokazał mi jak sprawdzić czy to na pewno to: kazał odpalić auto na 5min, zgasić, i odkręcić wlec oleju, i sprawdzić czy silnik zaciagnie powietrze. Jeśli tak to znaczy że jest to separator na 99%. I tak też było, zaciaglo jak jakiś odkurzacz, z takim świstem.

 

Przepraszam za brak ładu w mojej wypowiedzi i czekam na wasze opinie i sugestie i czy wgl jest sens to robić skoro jeździ, pali na strzała i nie kopci a najbardziej to czekam na śmiałka który chce dorobić i sie tego podejmie :)

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

Cały komplet z wężami :liar: ?

Opublikowano
Masz 700.000 km przebiegu? U mnie odma też wydaje odgłos "słonia" czyli jest do wymiany, ale zużycie oleju nie przekracza 0,1 litra na 1000 km.
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

Cały komplet z wężami :liar: ?

 

Mechanicy Leszka Kuzaja wymienili skrzynię biegów w Subaru podczas rajdu w ...18 minut. Trochę wiary w ludzi...

Opublikowano

Na liczniku pokazuje 280 000 km ale po przekreceniu zapłonu i wcisnieciu przycisku od resetowania km (np. przy tankowaniu) pokazuję się napis --test-- i trzy razy się wciska ten przycisk i wyskoczyło 698 000km.

Się kur*a zdziwiłem. Że nie wiedziałem tego przy kupnie... A taka ładna w środku, 2004rok, a tu taki surprise. Znalazłem na innym forum opis jak to wymienić w 4 częściach, zajęło to gościowi kolo10h w warunkach domowych, w garażu

Opublikowano
Na liczniku pokazuje 280 000 km ale po przekreceniu zapłonu i wcisnieciu przycisku od resetowania km (np. przy tankowaniu) pokazuję się napis --test-- i trzy razy się wciska ten przycisk i wyskoczyło 698 000km.

Kto Ci powiedział, że to jest przebieg? Po opisie wnioskuję, że wchodzisz w testy OBC, a podana liczba nie jest przebiegiem a numerem czegoś, sądząc po liczbie kliknięć dotyczącym Instrument Clustera.

Opublikowano

Tu masz filmik 3 częściowy krok po kroku, wprawdzie jest po angielsku, ale nawet jeśli nie znasz to i tak po tym co widać się zorientujesz jeśli lubisz czasem coś dłubnąć:

 

 

Są też inne, wystarczy że wyszukasz zwrot z nazwą marki, kodem silnika i "Crankcase Ventilation System". Tyle tylko że bez garażu czy dachu nad głową to loteria pogodowa, a lepiej żeby nie zaczęło lać, coś też trzeba zrobić z wymontowanymi częściami.

Czy warto robić musisz odpowiedzieć sobie sam, wymontujesz po drodze disę (nie pokazali tego na filmiku, ale to raptem dwie śruby i wtyczka do odpięcia - możesz znaleźć też filmik z tym, zwrot "disa valve") - zobaczysz czy nie ma luzów na tej "klapce", wymontujesz też i przepustnicę, silniczek krokowy, będzie okazja by je przeczyścić, może pomoże jeśli falują obroty. W ogóle to ten może być pomocny:

 

 

 

W 700tys przebiegu nie wierzę, to auto musiałoby być naprawdę zmęczone, taki przebieg byś zauważył, chyba że ktoś wyłożył naprawdę sporo na wymianę wnętrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

Cały komplet z wężami :liar: ?

 

Mechanicy Leszka Kuzaja wymienili skrzynię biegów w Subaru podczas rajdu w ...18 minut. Trochę wiary w ludzi...

To odmę by wymienili w dwie minuty...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież lyssek ma w podpisie 318d..więc nic dziwnego, że zajęło mu to 20 minut :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jak w lubuskim to jedź do Zielonej Góry, na Grzybowej, ale wjazd od Poznańskiej z głównej drogi masz warsztat, w którym robią prawie same BMW, jak na razie się nie zawiodłem. Umówisz się to zrobią Ci w jeden dzień.
Opublikowano
Wymieniłem to kiedyś w 20 minut pod blokiem. Nie masz czego się bać, działaj sam ... Mechanicy to Ci tylko auto zniszczą

 

...ale chyba nie w benzynie :mad2:

Opublikowano
W m54b30 wczoraj zacząłem, dzisiaj skończyłem, jakieś 10 godzin :duh: z czyszczeniem krokowca, przepustnicy, obiadem, poszukiwaniem śrub upadłych w czeluści silnika, zadumą nad sprawną disą przy 254tys.km przebiegu, którą jednak ktoś wymienił i wkurzeniem, że niepotrzebnie mękoliłęm odmę bo nie było nic przytkane, trochę jedynie na ściankach osadu. Ale wszystko chodzi po złożeniu jak powinno, więc duma +100 :D Mało miejsca, ciasno, łatwo coś uszkodzić, ale gorąco polecam :mrgreen:
Opublikowano

Mam nadzieję Panowie że z tym przebiegiem to macie rację i faktycznie się myliłem i nie ma 700kkm. Wnętrze nie wygląda na wymieniane, nic nie trzeszczy, wszystko przylega. Muszę to jeszcze sprawdzić. Na pewno skorzystam z waszych wskazówek, już nawet jeden kolega z ZG się odezwał z chęcią podjęcia się wymiany więc +50 do optymizmu :D zobaczymy jak z kasą, mam nadzieję że wyskrobie jesCze parę stówek (a tak btw. sprzedam sub ground zero gzrb 12bt 500rms+piec 340rms :lol: )

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
W m54b30 wczoraj zacząłem, dzisiaj skończyłem, jakieś 10 godzin :duh: z czyszczeniem krokowca, przepustnicy, obiadem, poszukiwaniem śrub upadłych w czeluści silnika, zadumą nad sprawną disą przy 254tys.km przebiegu, którą jednak ktoś wymienił i wkurzeniem, że niepotrzebnie mękoliłęm odmę bo nie było nic przytkane, trochę jedynie na ściankach osadu. Ale wszystko chodzi po złożeniu jak powinno, więc duma +100 :D Mało miejsca, ciasno, łatwo coś uszkodzić, ale gorąco polecam :mrgreen:

 

Uszkodzenie odmy nie polega na jej przytkaniu tylko pęknięciu membrany podciśnienia (w tej lejkowatej puszcze)

Opublikowano
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, świec, uszczelki pod podstawą filtra oleju, odmy wraz z przewodami oraz czyszczenie przepustnicy 6 h roboty bez opier......nia. Tyle mi to zajęło. Silnik M54 330i. W warunkach polowych pod blokiem będzie raczej trudno. Nie ma konieczności wykręcania Disy wręcz nie jest wskazane z uwagi na oring, który jest fabrycznie wprasowany w obudowę. Chyba, że ma się nowy. Wtedy warto sprawdzić stan zaworu. A i na marginesie watro wyposażyć się w magnesik.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.