Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

POSIADAM BMW 318 TDS

mam pytanko: przy rozruchu, gdy trochę dłużej kręcę z pod maski zaczyna sie wydobywać dym-spaliny. Skąd to i dlaczego tak sie dzieje-oczywiście trwa to chilkę i zaraz przestaje-tak jakby w czasie krecenia rozrusznikiem zbieralo sie paliwo...nie mam pojęcia. Aha wydaje mi się że to z wydechu-z tej plecionki-łącznika (za turbiną).

A chciałem zapytać jeszcze o kulturę pracy silnika-wydaje mi się ze pracuje trochę za głośno i czasami słychać klekot-pompowtryskiwacze? czy coś innego? co to moze być i co z tym zrobić? I jeszcze jedno pyt. jak poznać że świece żarowe należy wymienić?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Opublikowano

Generalnie, dobrze kombinujesz między wersami :cool2:

 

przy rozruchu, gdy trochę dłużej kręcę z pod maski zaczyna sie wydobywać dym-spaliny. Skąd to i dlaczego tak sie dzieje-oczywiście trwa to chilkę i zaraz przestaje-tak jakby w czasie krecenia rozrusznikiem zbieralo sie paliwo...nie mam pojęcia. Aha wydaje mi się że to z wydechu-z tej plecionki-łącznika (za turbiną).

 

To, że diesel kręci trochę dłużej jest powodem do lekkiego niepokoju (tzn. jeżeli wymaga kręcenia dłużej niż 2-3 s. i dzieje się to również przy rozgrzanym silniku).

 

A chciałem zapytać jeszcze o kulturę pracy silnika-wydaje mi się ze pracuje trochę za głośno i czasami słychać klekot-pompowtryskiwacze?

 

Dzwony biją, kościół nie ten :twisted2:

Pompowtryskiwacze są, ale jeno w najnowszych rechotach od VW (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat).

I ciesz się, że ich nie masz, bo wymiana kompletu w ASO (w 4-cylindrowym TDI) kosztuje ponad 10 tys. PLN :shock:

 

jak poznać że świece żarowe należy wymienić?

 

Zimny silnik (np. po nocy) zapala niechętnie, po dłuższym kręceniu, a przez pierwsze sekundy chodzi nierówno, bardzo mocno trzęsie, słychać że nie pali na wszystkie cylindry. Uspokaja się dopiero po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach.

 

Te opisane objawy - dłuższe kręcenie, zbyt głośny klekot - faktycznie wskazują, że może być coś nie tak ze świecami.

 

A smród spalin spod maski wskazuje na nieszczelność tej rury-plecionki. Ona jest elementem pracującym (elastycznym łącznikiem kolektora wydechowego i reszty wydechu). I przez to często się rozrywa.

 

BTW, jeżeli okaże się, że to świece, nie oszczędzaj przy zakupie nowych. Szkoda kasy. Lepiej kupić oryginały, mimo wysokiej ceny. No chyba, że nie chcesz inwestować w samochód, bo pójdzie na sprzedaż przed zimą.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

na aucie nie oszczedzam-ale bede musial go puscic innemu wielbicielowi marki poniewaz chce zmienic na nowszy (moj jest z 1994) ale go uwielbiam mimo malej mocy

Opublikowano

ponikąd jest ekonomiczny-zależy od stylu jazdy-jak kazda beemka-moj rekord to wyjazd do Krynicy Morskiej (500km)-160 na liczniku i 5,7l/100km-4.5 godz. jazdy, ale w miescie ok7,5-8l a w zimie jak to w zimie-bokiem i 8-8,5l-10l. Mały dieselek ale nie narzekam choc jeźdxiłem duzo mocniejszymi-jedyne co mnie drazni to zapach spalin oleju naped. i rozsądek-bo dieslami nie szalejemy!!!!!

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.