Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Panowie podpowiedzcie jakie kroki podjąć ponieważ po instalacji INPY z pliku INPAv502_EDIABASv647 za pomocą wirtualnego dysku Daemon Tools Pro 4.10.0215 według receptury NERWUSA. INPA bezproblemowo łączy się z E39 530i silnik, poduszki itp. lecz po podłączeniu do E60 530djest komunikacja z pojazdem (wykrywa napięcie po przekręceniu zapłonu) lecz brak jest połączenia z modułami. Dodam iż wcześniej instalowałem INPA_EA-90X i wszystko było gites. Macie na to jakiś sposób abym nie musiał przechodzić przez proces instalacji jeszcze raz....?????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz ustawienia interfejsu

ma być opóźnienie na 1s

i sprawdz obdsetup czy wszystkie opcje sa ok

zobacz na moim filmie konfiguracja interfejsu i obdsetup w rejestrze

jak e39 na k-line chodzi to e60 na K-line tez powinno chodzić (chyba że to DCAN po 2007 roku to juz zupełnie inna bajka )

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich w Nowym Roku. W poruszanym temacie dotyczacym INPy i połączenia z E60 sprawdziłem ustawienia i opóźnienie ustawione jest na 1s, OBDsetup wszystko ok. Połączenie INPy z E39 wzorowo, NCSa również. Problem tkwi nadal z E60 nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i wyrzuca błąd: D_motor D_0012 IFH -0009 no response from controlunit. Połączenie z innymi modułami jest wzorowe. Kolega meduz pisał że miał ten sam problem i pomogła aktualizacja INPY

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&sid=474bef3df8b0bc2d9bf002e56308f274&start=1335. Co sądzicie i jak najprościej wykonać ta operację?

Opublikowano

Witam wszystkich w Nowym Roku.W poruszanym temacie dotyczacym INPy i połączenia z E60 sprawdziłem ustawienia i opóźnienie ustawione jest na 1s, OBDsetup wszystko ok. Połączenie INPy z E39 wzorowo, NCSa również. Problem tkwi nadal z E60 nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i wyrzuca błąd: D_motor D_0012 IFH -0009 no response from controlunit. Połączenie z innymi modułami jest bezproblemowe . Kolega meduz pisał że miał ten sam problem i pomogła aktualizacja INPY

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=74640&sid=474bef3df8b0bc2d9bf002e56308f274&start=1335. Co sądzicie i jak najprościej wykonać ta operację?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam problem z zakodowaniem lusterek składanych z pilota w e61 525i 2005.

Lusterka składają się z przycisku w drzwiach,ale nie mogę ich zakodować NCS-em.Koduję TMBT i TMFT, według tej instrukcji:

1. Ładujesz profil Revtor's NCS Expert lub Expert mode jeśli nie masz tego pierwszego (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3.Wciskasz F3

4. Wybierasz model e60

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( np. CAS)

6. Wciskasz BACK

7. Wciskasz Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku KGM

9. Wciskasz Read ECU

10. Przechodzisz do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik FSW_PSW.TRC, odszukujesz wartość: BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL (warto użyć search'a bo tych pozycji jest sporo) i zmieniasz tą pozycję z nicht_activ na activ. Z górnego "menu" notatnika wybierasz zapisz jako i zamiast nazwy FSW_PSW.TRC wpisujesz FSW_PSW.MAN i zapisujesz tak plik.


11.W NCS'ie Wciskasz Change Job

12. Wybierasz z listy SG_CODIREN

13.Naciskasz Execute Job


Nie wiem dlaczego nie chce się zakodować,robiłem z 8 razy i lipa

Pomożecie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10. Przechodzisz do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik FSW_PSW.TRC, odszukujesz wartość: BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL (warto użyć search'a bo tych pozycji jest sporo) i zmieniasz tą pozycję z nicht_activ na activ. Z górnego "menu" notatnika wybierasz zapisz jako i zamiast nazwy FSW_PSW.TRC wpisujesz FSW_PSW.MAN i zapisujesz tak plik.

 

Pewnie FSW_PSW.man zapisujesz jako plik tekstowy a powinieneś wybrać opcje wszystkie pliki przy zapisie

profil do kodowania plikiem man w NCS 4.0.1 tylko Revtpr's NCS expert profile

expertmodus koduje do serii i nic nie zmienisz

do zmiany pliku fsw_psw.trc na fsw_trc.man lepiej używać aplikacji łatwiej i prościej

BMW coding tool

lub NCSdummy

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Zakodowalem koledze w e90 2006 r. (m47) wyswietlanie predkosci w zegarach.Modul KOMBi , wpis BC_DIGITAL_V .Zmienilem na aktiv,nic innego nie ruszalem.Wszystko zadzialalo ale..zdechl obrotomierz i paliwowskaz.

Po ponownym zakodowaniu wpisu na nicht aktiv obrotomierz dalej nie dziala.Zakodowalem KOMBI do serii , dalej nie dziala.W inpie bład kodowania w KOMBI.Moze ktos cos podpowiedziec.Dzieki.


aaa, i jeszcze pytanko co do kodowania do serii bo sa różne szkoly:


f1/f3/e89/select ecu - cas/ok/f6 back/process ECU f4/select ecu (kombi) /read ecu f4.

f2(zmien funkcje)/sg_codieren/OK/f3 wykonaj.

nigdy tak nie robilem ale nie powinno byc przy kodowaniu pojedynczego modułu jeszcze przed sg_codieren , codieredaten_lesen?

Edytowane przez robertoz
sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Do serii kodujesz bez czytania ecu. Musisz mieć pusty plik FSW_PSW.MAN w folderze work. W ncs profil expert f1 f3 cas back później wybierasz kombi i sg codieren wykonaj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do serii kodujesz bez czytania ecu. Musisz mieć pusty plik FSW_PSW.MAN w folderze work. W ncs profil expert f1 f3 cas back później wybierasz kombi i sg codieren wykonaj.

przy kodowaniu do serii nie ma znaczenia , można czytać a potem kodować , ja często tak robię aby index coding zmienić na prawidłowy ważne jest tylko

odpowiedni profil (NCS 4,01 to expertmodus , czyli profil bez odznaczonej manipulacji plikiem man )

A prawidłowe FA (i tu trzeba sprawdzić czy wszystkie wpisy prawidłowe ) to najważniejszy element , data oprogramowania , i kod modelu

B, prawidłowe dane w DATEN i ediabas/ecu czyli aktualizacja pikami sp-daten stare inpy mają stare dane w ncs

C, żaden plik man nie jest potrzebny w NCSEXPER/WORK przy kodowaniu do serii można work wyczyścić ze wszystkich plików

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Mam problem z zakodowaniem lusterek składanych z pilota w e61 525i 2005.

Lusterka składają się z przycisku w drzwiach,ale nie mogę ich zakodować NCS-em.Koduję TMBT i TMFT, według tej instrukcji:

1. Ładujesz profil Revtor's NCS Expert lub Expert mode jeśli nie masz tego pierwszego (u góry z menu bodaj file-> load profile)

2. Wciskasz F1

3.Wciskasz F3

4. Wybierasz model e60

5. Wybierasz moduł przez jaki chcesz się połączyć ( np. CAS)

6. Wciskasz BACK

7. Wciskasz Process ECU

8. Wybierasz interesujący Cię moduł w Twoim wypadku KGM

9. Wciskasz Read ECU

10. Przechodzisz do C:\NCSEXPER\WORK i otwierasz notatnikiem plik FSW_PSW.TRC, odszukujesz wartość: BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL (warto użyć search'a bo tych pozycji jest sporo) i zmieniasz tą pozycję z nicht_activ na activ. Z górnego "menu" notatnika wybierasz zapisz jako i zamiast nazwy FSW_PSW.TRC wpisujesz FSW_PSW.MAN i zapisujesz tak plik.


11.W NCS'ie Wciskasz Change Job

12. Wybierasz z listy SG_CODIREN

13.Naciskasz Execute Job


Nie wiem dlaczego nie chce się zakodować,robiłem z 8 razy i lipa

Pomożecie?

5 Mam do wyboru


uc?export=view&id=1QV05Llh9Yap_rCkE2iirW8jeSAEqxPkh


8 mam do wyboru


uc?export=view&id=1RMC1L5x5dYDCr230WmMwBVKdH-PA8OAC

Dlaczego mam pierw 3 moduły potem więcej?

Czy jest obojętnie który 1 wybiorę a drugi to już docelowy ten który chce zmieniac?

Opublikowano
Pierwsze trzy to moduły komunikacyjne - przez nie się łączysz z resztą modułów.Na drugiej fotce masz wszystkie moduły które możesz kodować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.