Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że jeszcze wczesna pora, ale przymierzam się do zakupu opon na zimę i zastanawiam się czy inwestowac w całe koła (5k pln+_) czy w same opony zimowe (RF). Jakie są Wasze doświadczenia i czy przy wykrozystywaniu auta przez najbliższe 3 lata istnieje duże ryzyko zniszczenia felgi (18 cali) jeśli zdecydowałbym się na same opony i zmieniał je w ASO?

Jakie opony polecacie na zimę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Całę koła to najlepsze rozwiązanie.

Opony niszczą się przy ciągłym montażu i demontażu.

Całe koła zimowe możesz wyważyć sobie już latem.

Wtedy nie jesteś skazany na kolejki u wulkanizatorów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Całe koła zimowe możesz wyważyć sobie już latem.

Wtedy nie jesteś skazany na kolejki u wulkanizatorów.

Teoretycznie masz rację, ale zimą co? Samemu je zmieniać? Tracić 1-1,5 h (lewarek, odkręcenie, założenie koła, przykręcanie x4) i sporo energii na zmianę kół?

W kolejce nie musisz czekać jeżeli umówisz się ze specem z wyprzedzeniem. Poza tym wiadomo, że i tak trzeba zmieniać opony i tak. Więc czy to zrobisz pod koniec października czy w pierwszych tygodniach listopada na jedno wyjdzie. Obecnie mam całe koła, ale i tak na przekładkę umawiam się do mechaników - szkoda czasu.

Opublikowano
Pytam bardziej nie pod kątem dostępności mechaników/serwisów,a faktycznych korzyści z używania całych kół. Za całe koła musze zapłacić ok 6k PLN a za opony 1,5k pln. Spora różnica jak na 3 lata użytkowania i stąd moje pytanie - czy przez te 3 lata felga się tak może zniszczyć i dlatego warto dopłacic 4k pln do całych kół, tym bardziej że ja nie robię przebiegów większych niż 10-12,000km rocznie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na twoim miejscu nie pchałbym się w koła. Przez 3-4 sezony normalnego użytkowania zarówno opona nie zniszczy się od przekładania. Poza tym koszty: opony jak mówisz ok 1,5 tys, przełożenie z wyważeniem 2 x rok 80-100 zł.
Opublikowano

Chcialem kiedys przelozyc opony run-on-flat na inna felge. Serwisant BMW stanowczo mi odradzal, bo wedlug niego w przypadku tego typu opony bardzo latwo doprowadzic do jej uszkodzenia w czasie montazu.

Wedlug firmy Bridgestone opony ROF moga byc montowane i demontowane dowolna ilosc razy pod warunkiem odpowiedniego przeszkolenia zalogi, wyposazenia warsztatu w odpowiedni sprzet i przeprowadzania montazu przy okreslonej temperaturze opony. Testy przeprowadzone w praktyce wykazaly jednak, ze 50% opon ROF ulega uszkodzeniu w czasie demontazu i ponownego montazu. Biorac pod uwage, ze BMW kupuje sie raczej z mysla o poruszaniu sie z duzymi predkosciami, prawdopodobienstwo uszkodzenia jest zbyt duze i jesli to mozliwe najlepiej zainwestowac w dodatkowy komplet kol.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Na youtube są filmy w jaki sposób zdejmuje i zakłada się oponę runflat na felgę. Trzeba mieć specjalny sprzęt i wiedzę. Nie znalazłem wulkanizatora, który się tego podejmie. W ASO bmw mi też odmówili...

 

Z tego powodu ja także kupiłem całe koła. Możesz też rozważyć rezygnację z runflat, sprzedać koła. Zanim to zrobisz zobacz najpierw filmy z przebicia opony runflat kontra zwykłej podczas jazdy... :D

Opublikowano
Mam F30 (320i) i na lato mam 18tki. Widze właśnie po komentarzach, że zmiana runflatów to jakaś operacja podwyższonego ryzyka nawet dla ASO, więc chyba wyjście jest jedno...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Potwierdzam, cieżko znaleźć warsztat, gdzie maja sprzęt do Obslugi RF, szczególnie w oddaleniu od większych miast. Miedzy innymi dlatego kupiłem nonRF, a ze mam 2 komplety kół to inna sprawa;) Zmienę rozwiązuje w taki sposób, ze dostałem namiar na kolesia, który przyjeżdża z własnym lewarkiem, kluczem i w godzinę zmienia mi komplet pod domem. Za stówkę.
Opublikowano
Nie, jak napisalem w tamtym watku kupilem te/stad:

http://www.leebmann24.de/bmw-rdci-winterkomplettraeder-v-speiche-395-17-zoll-silber-3er-f30-f31-4er-f32-f33.html

 

W ASO bylo okolo 2k PLN drozej :lol:

 

Ten sklep internetowy jest naprawdę wart polecenia, oferuja oryginalne części przy średnio o 1/4 niższych cenach niż w salonie firmowym na tych samych warunkach gwarancji co towar kupiony bezpośrednio u handlarza BMW

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja koła zmieniam sam, ale nie z uwagi na oszczędności tylko z chęci rzucenia okiem na klocki hamulcowe, wahacze, plastikowe nadkola itp.

A w 1.5h to ogarniam oba samochody...

Opublikowano

Ja na zimę mam 17" - Rial. Opony zwykłe Pirelli.

http://i58.tinypic.com/1zvpedg.jpg

Uprzedzając pytania o przyjemny chłodek - foto robione wczoraj na Mazurach :mrgreen: :lol:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam, cieżko znaleźć warsztat, gdzie maja sprzęt do Obslugi RF, szczególnie w oddaleniu od większych miast. Miedzy innymi dlatego kupiłem nonRF, a ze mam 2 komplety kół to inna sprawa;) Zmienę rozwiązuje w taki sposób, ze dostałem namiar na kolesia, który przyjeżdża z własnym lewarkiem, kluczem i w godzinę zmienia mi komplet pod domem. Za stówkę.

A co z wyważeniem, też ma ze soba kieszonkową wyważarkę? 8-)

 

Naskrobane na Nexus 4

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Tak, tak bo koła wyważamy co sezon, najlepiej dwa razy w sezonie :D
Opublikowano
Mam F30 (320i) i na lato mam 18tki. Widze właśnie po komentarzach, że zmiana runflatów to jakaś operacja podwyższonego ryzyka nawet dla ASO, więc chyba wyjście jest jedno...

 

Chyba jak łyżkami zmieniasz :mad2: Co to za problem?? Nie ma żadnego problemu. Jak dobry fachowiec z dobrym sprzętem to wszystko zrobi, ale...

Ale różnica ceny opony 18" a 16" chyba jest znacząca, a do tego jak się śliźniesz i przywalisz np. w krawężnik to szkoda 18" calowej felgi i na koniec profil opony 18" a 16" kontra zlodowacenia jezdni i dziury zimowe.... Sam sobie dopowiedz.

Ja jestem zwolennikiem zmiany kół a nie opon. W zimie zawsze możesz dopieścić swoje kółka letnie, a dożynać jakiś tani zestaw choćby stalowy. 16" też zaoszczędzi twoje zawieszenie... wiadomo jak jest zimą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.