Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie,

 

po podpięciu przyczepy pod hak - efekt : świecą się tylko światła z lewej strony ( postojowe , mijania ,) - stop również tylko z lewej strony

 

czy znacie elektryka w Krakowie który podejmie się tego ? wszędzie gdzie dzwonie i próbowałem mówią że coś jest namieszane i nikt się nie chce zabrać ...

 

poprzedni właściciel mówił że sam to montował - ale nie udało mu się prawidłowo podłączyć -

 

instalacja jest na 7 pinów

 

pozdrawiam

 

DZIĘKUJE Z GÓRY ZA POMOC I WYROZUMIAŁOŚĆ

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz do tego moduł AHM czy podpinasz na krótko?

Jak na krótko, to zapewne LCM odłącza żarówki co by nie upaliło tranzystorów, nawet jeśli podłączenie jest prawidłowe.

Opublikowano
U mnie zazwyczaj też cyrki Się dzieją po podpięciu przyczepki,brak kierunków z jednej strony oraz postojówki. Po godzinie jazdy wszystkie kierunki działają. Jak kupiłem auto hak już był zamontowany na "stałe" wraz z przejsciówką gniazda na wersję PL. Teraz mam zrobione na krótko i też świruje,całe szczęście z przyczepki korzystam od wielkiego dzwona,więc Się tym zbytnio nie przejmuję.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Montowałem hak samemu, kable podpinałem bez modułu bezpośrednio pod instalację pod lampami i sześć lat jest bez najmniejszych problemów.

Czy z przyczepą czy bez, nic złego się nie dzieje. Nawet długa jazda 1000 km na światłach, oczywiście z przyczepą.

Moim zdaniem należałoby pokopać w instalacji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Trochę odkopie temat :) Też robię instlację elektryczną haka. Staram się aby wszystko było jak oryginale. Poprowadziłem przewody już z lcm do modułu haka. Został mi już tylko do podpięcia plus. Mam już bezpiecznik 20A zrobiłem gniazdo na bezpiecznik, ale tak myślę po co ma tam być zawsze prąd i stwierdziłem, że zrobię przełącznik włącz wyłącz,aby nie zawsze był prąd do haka . Jest w ogóle sens taki włącznik montować ? W sumie włącznik mam i tak leży.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, bo lcm będzie szalał.

Jeśli raz podłączysz HKM do LCM, to przy każdym wzbudzeniu elektroniki moduły będą się komunikować, i jeśli odepniesz HKM, to po prostu LCM będzie łapać błędy.

W dodatku odłączenie zasilania HKM nie da ci w zasadzie żadnych oszczędności na prądzie.

To tak jakbyś chciał wyjąć bezpiecznik od grzania foteli na lato :mrgreen:

Opublikowano
rozumiem, chodzi mi o to, że chce kupić zagłówkę i często jak się woduje łódź to tył auta wchodzi do wody, dlatego myślałem, że wyłączę prąd i na pewno zwarcie mi nie grozi. A jak to jest jak wszystko jest pod prądem i dupcia się lekko zamoczy ? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak to jest jak wszystko jest pod prądem i dupcia się lekko zamoczy ?

Podejrzewam że podobnie jak przy porządnym myciu.

To tylko 12V, nie spodziewaj się gwałtownych wyładowań, zazwyczaj jedynymi efektami zalania są korodujące styki, wtyczki, złączki, etc.

Możesz bawić się z odłączaniem napięcia, ale jak np. nabierzesz wody do gniazda haka, to nawet po "odstaniu" może być wewnątrz morko.

Opublikowano
Męczy mnie ten przełącznik :D Shadow pisał, że moduł zwariuje, ale podłączyłem sam plus bez bezpiecznika, aby sprawdzić czy dobrze wszystko polutowałem, teraz mam odłączony plus bo dopiero jutro mam chwile aby wlutować bezpiecznik(nie miałem gniazda wtedy). Od kilku dni jeżdżę z odpiętym plusem. Ale odpiąłem na wyłączonym silniku jak i podłączałem. Więc może tak jak Shadow piszesz jest tylko wtedy jakbym nagle zabrał prąd instalacji haka w trakcje chodzenia pojazdu. Może przed wjazdem do wody zgasić silnik, wyłączyć przełącznikiem plus od instalacji haka odpalić i wjeżdżać do wody :?: :roll: Nie wiem jak to jest z tym wjazdem do wody z instalacją haka. Prąd i woda jakoś mi nie idą w parze :nienie: nawet jak jest te 12V
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasadniczo gniazda 13 mają uszczelki, także po wetknięciu wtyku i przekręceniu nic do środka się nie naleje, w przeciwieństwie do naszych 7pin.

Jedynie jeśli ktoś kiepsko poskładał, może nabrać wody od tyłu, tam gdzie przewód przychodzi, choć np. u mnie wszystko jest ładnie zaklejone, i ja nie bał bym się zamoczyć gniazda.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Kupiłem również oryginalny hak. I również mały problem z elektryką, większość podłączone z kostek lewe i prawe światła z modułem zostały mi te co na zdjęciu:

https://drive.google.com/open?id=1R-lvAWGZNqjBt3uRBVFxN3YkQ4vtXLNo

ten z oczkiem podejrzewam że trzeba podłaczyć do "skrzynki nad aku" jak na zdjęciu, tylko nie wiem czy ma znaczenie w które miejsce.


https://drive.google.com/open?id=1jY3KoPegUr4mEv1J9NFPMtWanxX31eX-


A czerwono niebieski i niebiesko żółty nie mam pojęcia. Jak ktoś wie to proszę o pomoc.

Opublikowano
tez jestem na etapie montazu czerwono niebieski to pewnie pin 9 wtyczki czyli stały +, jak nie idzie z modułu to trzeba tak jak w moim przypadku dolozyc kabelek do bezpiecznikow nad aku w wolne miejsce gdzie jest + dokladasz drugi kanbel ja akurat mialem jakies 2 wiazki bmw pod reka to wyciagnalem z niej z kawalkiem kabla ladnie z tym polaczylem i jest , nastwpne 2 musisz napisac kolory i skad wychodza bo tak to ciezko
Opublikowano

Czerwono niebieski idzie bezpośrednio do wtyczki haka. Cienki niebiesko brązowo żółty pin 13 modułu. Ten z oczkiem cały czerwony pin 8 modułu.

Coś znalazłem ze czerwony w bezpiecznik f103, czerwono niebieski f59, a cienki w moduł świateł.

Tylko ze nie widzę takich oznaczeń bezpieczników, a co do tego cienkiego to w jaki pin w module świateł wpiąć.

Opublikowano

Wiem coś więcej. Ten z oczkiem to główne zasilanie wpinane tam gdzie myślałem choć nie wiem dokładnie w który pin więc jest losowo. Czerwono niebieski wpinany w miejsce 59 w bezpiecznikach, u mnie nie było tam blaszki do wpięcia więc na razie na krótko do plusa wpiąłem. Co do niebieko-brązowego-żółtego służy do połączenia z modułem świateł u mnie pin 35. Po wyjęciu modułu zauważyłem że ten kolor kabelka jest wpięty, więc zacząłem szukać w wiązce obok aku i znalazłem, zakończony był wtyczką niepodłączoną jak na zdjęciu poniżej.

https://drive.google.com/open?id=1saI1LELAXdTJtelIP09eMnvNtdSIVfRI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.