Skocz do zawartości

[e46] 318i - 143PS - delikatnie dymi na biało.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zauważyłem ostatnio, że przy przy odpaleniu samochodu przez jakiś czas z rury leci delikatny biały dym. Jak ruszę wtedy to oczywiście dymi mocniej. Jestem przygotowany na najgorsze - czyli remont silnika, jednak chciałem zasięgnąć waszych rad i opinii. Po 2-3 minutach przestaje kopcić. Muszę obserwować dobrze poziom oleju czy nie bierze.

 

Jakimi krokami szukać usterki - aby nie wpędzić się od razu w duże koszta? Mam nadzieję, że pod komputer podepnę autko w ten weekend i być może coś się wyjaśni.

 

Pozdrawiam Marcin

_______________________________________________________________
Opublikowano
Komputer o białym dymie nic nie powie wszystko zoatało na forum już napisane ubytki oleju - na pocżatek wymiana uszczelniaczy zaworowych
Opublikowano

Jak kopci na biało to by mogło oznaczać że para wodna , czyli płyn z układu chłodzenia ? chociaż nie koniecznie.

Płynu Ci nie ubywa ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Za cholerę nie wiem czy ubywa płynu w układzie chłodzenia - muszę sprawdzić zbiorniczek. Dopiero wdrażam w poznawanie tego silnika.

Poinstruujcie gdzie szukać tego zbiorniczka?

_______________________________________________________________
Opublikowano

No fakt ! :) - on z przodu się schował a ja patrzyłem gdzie indziej :)

 

Płynu nie ubywa jest max. Muszę poobserwować olej dokładnie, jeśli będzie zjadał dużo to trzeba będzie skoncentrować się na czymś innym. Czy zły san świec może być temu winien ?

_______________________________________________________________
Opublikowano
Właśnie, że dziś robiłem trasę 10 km. Postał samochód z podniesioną maską dobrą godzinkę w cieniu. Odpaliłem i jak depnąłem w pedał gazu to przydymi. Ruszyłem zrywniej i też zadymił.
_______________________________________________________________
Opublikowano

Zastanawiam się czy robiąc te uszczelniacze zaworów nie lepiej już zrobić całą głowicę łącznie z planowaniem.

Pewnie silnik zyskałby trochę mocy.

_______________________________________________________________
Opublikowano

Dzisiaj facet kłócił się ze mną przez telefon, że problem olejowy dotyczy w 99,9% uszczelniaczy zaworowych, a pierścienie nie trzeba robić coś takiego.

Nie ważne ile kopci. Widać, że po rozmowie wie co to silnik N42. Usuną spory problem z olejem, ale nie cały. Robienie głowicy z bajerami ~ 2000-2500.

Sprawdź kompresje jeśli jest gdzieś nie tak, to wiadomo PIERŚCIENIE.

 

Najbardziej dziwi mnie pojazd po N42, jak w tych mocniejszych M54 też padają uszczelniacze. :mrgreen:

 

 

Temat taki jak ten powinien wgl nie istnieć. Powinno się zrobić ogolny temat z problemami ktore na wystepuja w silnikach..

Opublikowano
Dziękuję. Zbadam ile mi bierze tego oleju. Jak będzie dużo to cóż trzeba będzie sprawdzić te uszczelniacze i pierścienie ogólnie głowice. Póki co okres badawczy.
_______________________________________________________________
Opublikowano
Jak Ci płynu nie ubywa ani oleju to się nie wyrywaj z naprawami bo jak się znajdziesz w przypadkowym warsztacie to Ci coś wynajdą.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zawsze robiłem wszelkie naprawy u jednego mechanika. Mój dobry znajomy. Nigdy przy samochodach nie zrobił mi nic więcej niż było konieczne. Wiem jacy fachowcy naprawiają auta dlatego też uważam.

 

EDIT: Niestety kopcenie występuje i nie jest to spowodowane pobieraniem płynu z chłodnicy. Ustaje w chwili rozgrzania silnika. Po rozmowie z moim mechanikiem obstawił na 90% uszczelniacze zaworów, rozważył także pierścienie - jednak oby to były tylko te uszczelniacze.

_______________________________________________________________
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam...

Temat odświeżam ... Płynu nie ubywa - cały czas w normie. Co do oleju to bierze skubaniec. OK 0,7 litra na jakieś 1000 km - to niestety mega dużo.

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem i mówi, że jak na same uszczelniacze zaworów to za dużo i trzeba będzie zająć się też pierścieniami.

 

Ogólnie jak na 318i to bardzo mi szkoda auta bo jest dobrze wyposażone i przede wszystkim sprowadzony w ori. lakierze, bez historii wypadkowej czy kolizyjnej.

 

Zamierzam zrobić:

 

Planowanie głowicy plus uszczelniacze zaworów

Wymiana uszczelek: pokrywy zaworów, głowicy, kolektora ssącego i dolotu

Wymiana pierścieni tłoka

 

I teraz 23.07.2015r. wymieniałem olej, czy ponownie muszę zalać go nowym świeżym olejem po wymianie pierścieni?

 

Ogólnie co myślicie o całej tej naprawie?

_______________________________________________________________
Opublikowano
Jeżeli silnik ma mały przebieg i jest sprawdzony to ja bym robił. Przy okazji planowania- szlifowanie gniazd zaworowych oraz każdą możliwą uszczelkę po drodze aby nic nie zaskoczyło i oczywiście nie zapomnij o nowych śrubach głowicy! Co do oleju, moim zdaniem mógłbyś go zlać i zalać ponownie ale czy jest sens ? Przy takim remoncie dla świętego spokoju wymieniłbym na nowy a przed tym zrobił porządną płukankę i też tak zrobiłem bo sam mam za sobą taki remont. Nie wiem jak to jest w Twoim silniku ale sprawdź też rozrząd jeżeli ślizgi są dobre to przy okazji możesz wymienić napinacz z łańcuchem lub chociaż sam napinacz. :)
Opublikowano

Mechanik, który naprawia N42 bardzo często: Pierścienie w tym silniku robi się bardzo rzadko, w przypadkach bardzo bardzo bardzo.... :) Można wręcz powiedzieć, że się nie robi.

Poszukaj kogoś, kto naprawi bez zdejmowania głowicy max kilka stówek to będzie kosztować.

Opublikowano
W Częstochowie raczej nikt tego nie zrobi... Choć może....
_______________________________________________________________
Opublikowano

Kruzer witaj !

Planujesz poważny remont to nie wymiana opon , więc poszukaj doświadczonego i zaufanego mechanika, bo może się okazać że jak już silnik będzie rozebrany to Ci wyskoczy sporo niespodzianek.

W tych jednostkach poza wyciekami zewnętrznymi są dwa główne powody nadmiernego zużycia oleju: 1 uszczelniacze , 2 odma czyli separator, rzadszym powodem są pierścienie.

Jest przekonanie że pierścienie się zapiekają od jazdy na krótkich odcinkach oraz od dziadkowego stylu jazdy.

Co do odmy to ona ma za zadanie wyłapywać mgiełkę oleju będącą w powietrzu ze skrzyni korbowej aby z odpowietrzania ten olej nie szedł w dolot i w cylindry.

Trzeba szczerze przyznać że to nie zawsze całkowita wina odmy bo jak są większe przedmuchy z cylindrów do korbowodu to po prostu odma nie nadąża separować.

Co do ponownego zalania starym olejem to można by się pokusić zalać z dodatkiem jako płukankę.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
@Faliszewice właśnie mam dylemat czy robić cały silnik czy może tylko uszczelniacze zaworów ... jeśli znajdę kogoś kto wymieni je bez ściągania głowicy !
_______________________________________________________________
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od uszczelniaczy a nóż będziesz cięższy o 3k :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak będę chciał zrobić!
_______________________________________________________________
Opublikowano
Do Rothe46, masz rację ale w tym ostatnim przypadku forumowicz : Cruzier podpiął sie do wątku istniejącego i jemy nie ubywa płynu ani się nie żalił na biały dym ale na duże ubytki oleju.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.