Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

 

Piszę w imieniu Kolegi, który posiada E91 z 2008 roku z silnikiem N47, automat ZF.

Opis usterki nie będzie zbyt profesjonalny bo Kolega za bardzo nie zna się na mechanice samochodowej, ale bardzo się stresuje a zaprzyjaźniony mechanik ma czas na diagnozę dopiero w przyszłym tygodniu. Kolega nie śpi po nocach więc może ktoś z Was pomoże ocenić co padło.

 

Był autem na torze w Bednarach pod Poznaniem - nie, żeby katować a na nauce wychodzenia z poślizgów itp, tak czy inaczej trochę auto dostało wciry.

Przez cały czas jazd było ok, potem z Poznania wracał do Wawy (też trochę gnał) i już przed Warszawa coś mu porządnie "strzeliło" czy też "walnęło". Mówi, że ludzie na ulicy się przestraszyli. Auto straciło moc ale silnik chodził dalej, natomiast mówi, że mimo iż silnik sobie chodzi to walenie nadal słychać, auto nie ma mocy a na desce choinka.

Sprawdził też błędy w iDrive i widzi, że ma mało płynu chłodniczego, sprawdził więc w zbiorniczku wyrównawczym a tam susza.

 

Najpierw pomyślałem, że to rozrząd skoro N47 :-( no ale chyba jakby padł rozrząd to sinik od razu by zgasł.

Może turbina, w najlepszej opcji pomyślałem, że może się rozpięły rury między turbo i kolektorem dolotowym, ale to by był jednorazowy strzał a on mówi, że cały czas jak silnik chodzi to walenie jest i to dosyć porządne.

Tylko skąd brak płynu, jakby zgubił płyn chłodniczy i zagrzał/zatarł silnik to też już by dalej nie chodził.

 

Taka oto zagadka, może jakieś pomysły. Może znawcy i właściciele N47 poradzą, może uspokoją albo rozwieją wszelkie nadzieje ;-)

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Moim zdaniem w sumie wszystko jest możliwe ale chyba bym obstawiał albo łańcuch albo coś z osprzętu, najlepiej jakby ci sie udało dostać filmik wtedy można by coś więcej powiedziec
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem w sumie wszystko jest możliwe ale chyba bym obstawiał albo łańcuch albo coś z osprzętu, najlepiej jakby ci sie udało dostać filmik wtedy można by coś więcej powiedziec

Gdyby łańcuch pękł to silnik by przestał działać. :)

Opublikowano
No to tez racja ale nie wiem moze sie wydłużył albo spadł z ząbka czy cos, rożnie moze być. Wg mnie bez minimum filmiku to wróżenie tylko.
Opublikowano

Raczej Kolega nie będzie go uruchamiał już więc filmiku nie nakręci.

Pozostaje poczekać na diagnozę w warsztacie i trzymać kciuki za w miarę tanią naprawę ;-)

 

Dam znać jaki będzie finał.

Opublikowano
z opisu trudno o czyms mowic ale sadze ze mu poszla jedna sruba ktore postrzymuje silnik z tad tak wielki huk bo zerwaly sie mocowanie, pewnie poduszki i poszlo kilka rurek jak silnik sie obsunal w dol. To przypadkowosc W E9X jezeli juz silnik byl kiedys wyjmowany np do wymiany rozrzadu albo uszczelek. Sruby BMW ktore sa sprzedawane sa za miekkie i po prostu po pewnym czasie puszczaja i t nie te same co uzywa fabryka.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.