Skocz do zawartości

[E83, 35d] Wymiana / regeneracja DPF - co potem?


Adak

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli kończy mi sie DPF (żywotnosc jeszcze na 57kkm), wypalanie przy jezdzie miejskiej co ok. 150km, 36g popiołu - przy trasach wypalanie co 600-900km.

 

Niestety wywalone klapki z kolektora ssącego napewno nie ułatwiają mu pracy - ale tym się niedługo zajmę bo po prostu wymienię cały kolektor.

 

Pytanie tyczy się samego DPFu:

Jeśli zregeneruję/wymienię DPF to czy prócz operacji demontaż/montaż muszę przeprowadzać jakąś adaptację? Może po prostu czujniki zarejestrują inne ciśnienie, wyliczą inna masę popiołu i już? Bardzo chcę uniknąć choinki na desce i późniejszych problemów.

 

Do monitorowania używam Carly BMW (ex-BMWhat), ale o ile ten ma dostępne różne opcje np. do rejestracji akumulatora, to do zmian/rejestracji DPF nie widziałem.

 

Ktoś przerobił temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to żadnej adaptacji nie robisz bo i po co ?? Przecież to ten sam dpf.Co innego gdybyś go usuwał :mrgreen: :mrgreen:

Żadna choinka sie Tobie nie zapali bo nawet jak dpf się już przytka to spadnie moc auta i tyle.Nie ma od tego zadnej kontrolki w X3

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to żadnej adaptacji nie robisz bo i po co ?? Przecież to ten sam dpf.Co innego gdybyś go usuwał :mrgreen: :mrgreen:

Żadna choinka sie Tobie nie zapali bo nawet jak dpf się już przytka to spadnie moc auta i tyle.Nie ma od tego zadnej kontrolki w X3

 

Nie zgodzę się. W E83sd 2007 o przepełnieniu DPFu poinformowała pomaranczowa kontrolka w zegarach. Nie wiem jak jest w innych wersjach silnikowych. A co do wymiany samego DPFu - w E83 biturbo jest ciężka - słaby dostep. Okazało się też ze czujnik temperatury spalin nie dał się wykręcić - i też trzeba było wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kontrolka od tego kolego.Inna była przyczyna zapalenia się.Zbieg wydarzeń i tyle.Nawet w przypadku spadku mocy przez zapchanie u mnie w żadnym X-ie nic się nie zapaliło także pisze to tylko z doświadczenia no ale akurat wersji sd nie znam jednak licznik jest taki sam jak w każdej :mrgreen: :mrgreen:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi przy zapchanym DPF'ie zapalała się kontrolka DDE (taka jak świec żarowych). Oczywiście w "systemie" odnotowywał się błąd filtra cząstek stałych. Po skasowaniu na chwile był spokój ale po jakimś czasie znowu wracał. Pomogło wielokrotne uruchomienie serwisowego wypalania sposobem opisanym tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=251305
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej po wymianie robisz kasowanie żywotności filtra (zeby komp od nowa obliczal 200 tys i dobral do tego czestotliwosci wypalania)

 

Jak zrobisz przelot, komp nie odnotuje spadku ciśnienia (zapchania) i nie bedzie robił wypalania "ponad programowego". Nie mniej jednak planowe będzie występować, co wiąże się z podniesionym zużyciem paliwa - nic poza tym .

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
To nie jest kontrolka od tego kolego.Inna była przyczyna zapalenia się.Zbieg wydarzeń i tyle.Nawet w przypadku spadku mocy przez zapchanie u mnie w żadnym X-ie nic się nie zapaliło także pisze to tylko z doświadczenia no ale akurat wersji sd nie znam jednak licznik jest taki sam jak w każdej :mrgreen: :mrgreen:

 

U mnie też się przytkał DPF i nie zaświeciła się żadna kontrolka... Autko po prostu nie chciało jechać - brak mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Odświeżam temat . Wszystko wskazuje , że muszę wymienić DPF . Wypalanie i regeneracja niewiele dały . Cena oryginału to kosmos . Czy ktoś z forumowiczów stosował zamiennik i z jakim skutkiem ? Jeśli z pozytywnym , to gdzie montował/kupował DPF ? Moje auto to X3 2.0d 177km z 2008 r .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś go wyciągnąć i oddać do regeneracji? Wyciągnięty filtr daje więcej możliwości. Przedewszystkim mocniejsza chemia. Słyszałem tez ze ładują filtr do pieca i wypalają go w ilustam set stopniach. Wymiana to ostateczność.

Jakie masz parametry filtra? Chodzi mi o ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja filtra z wymontowaniem była przy 180kkm ( oczywiście adaptacja była zrobiona po regeneracji ). W tej chwili mam przejechane 220kkm - serwisowe wypalanie około 1000km temu i nadal "przybywa" oleju . Co do ciśnienia to nie wiem . Błędów na kompie nie ma .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś z forumowiczów montował DPF'y zakupione w K4katrading to proszę o opinię ? Nie znalazłem negatywnych opinii o tej firmie ( pozytywnych także nie ) .

 

http://e-tlumiki.pl/filtry-dpf-fap/2663-katalizator-filtr-dpf-fap-bmw-x3-e83-lci-20d-n47-012006-122010.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci szczerze ze słyszałem rożne opinie dt. zamienników. Raczej negatywne. Wiec skoro sie nie da twojego odzyskać ( a nie słyszałem jeszcze o takim przypadku) i oryginał tez nie wchodzi w grę ( wiadomo...cena) to chyba zdecydował bym sie na jego całkowite usunięcie wraz z przeprogramowaniem DDE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest zastanawiające co wkładają do środka , że cena jest aż o tyle niższa od oryginału i jak by nie patrzeć kusząca . Jakie to były negatywne opinie tzn. "zatkał się natychmiast" czy "skończył po przejechaniu 30kkm" . Teoretycznie gwarancja jest na 2 lata bez limitu kilometrów , czyli w moim przypadku 40 kkm i to by nie było źle . Gwarancja to tylko papier , więc moje pytanie czy ktoś z forumowiczów korzystał z usług firmy K4katrading ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baw się kolego w zamiennik tylko daj do czyszczenia ori.Chyba ze 3 tyg temu pisali o tym bodajże w auto świecie.Wymontowany filtr wsadzają do urządzenia które wypłukuje popiół bez niszczenia środka(jak np płyny do czyszczenia kominków :duh: )Żadne wypalanie nic nie da ,popiołu nie wypalisz.

Jak znajdę ten nr Aś to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Przejechałem jakieś 3 kkm . Jak na razie oleju nie "przybywa" :D , ale końcówka rury jest zadymiona , więc jakośc spalin nie jest najlepsza . Spaliny mają dziwny zapach , poprzednio tego nie było. W najbliższym czasie przejadę jeszcze 2kkm . Na pewno napszę jak coś się zmieni .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam problem z dpf mam 201tys km i ostatnio zapchal mi sie dpf po przejechaniu 15km i stale obroty sie wypalil oczywiscie przedtem musialem wymienic olej bo przybylo teraz co dziennie sprawdzam olej i czekam kiedy zaloczy sie wypalanie od ostatniego mam przejechane 100km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tyle jeździ oryginalnych e83 bez tego ustrojstwa że jak słyszę teksty w stylu: kupię zamiennik, dam do regeneracji.To tak jakby dziewczyna ci powiedziała że bierze tabletki a ty nadal w gumce...wyjeb , wytnij to i bedziesz miał spokój. a i kasy pare złoty za to weźmiesz. Kupiłes zamiennik i Ci dymi jakbyś go nie miał...
szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wywaliłem jakieś 30 tys km temu i byłem zły że nie zrobilem tego zaraz po kupnie tylko bawilem sie w wypalania i męczenie silnika. Usuń i zapomnisz o problemie albo co dziennie sprawdzaj olej itp.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wywaliłem jakieś 30 tys km temu i byłem zły że nie zrobilem tego zaraz po kupnie tylko bawilem sie w wypalania i męczenie silnika. Usuń i zapomnisz o problemie albo co dziennie sprawdzaj olej itp.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

 

Najlepsza możliwa opcja.Silnik normalnie zacznie oddychać"bez "dusiciela na szyi"mniej pali,jest żwawszy,ropa nie rozcieńcza oleju silnikowego przez co zwiększona zostaje jego trwałość .

Dpf-to jest pseudo -ekolologiczny wynalazek ,który najwiecej dobrego robi ale producentom samochodow a najmniej dla wlasciciela auta i srodowiska naturalnego.

W tym filmiku w prosty sposob tłumacza jakie to korzyści daje DPF :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.