Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Planuje kupić E90, trafiają się 122km, 143, 163 i 177km.

 

Wiem że 122km to za mało bo obecnie mam więcej tyle że zawsze zostaje chip!

 

Problem jest taki że nie wiem czy wszystkie 122km mają skrzynie 6b?

I czy wszystkie te wozy mają identyczne przełożenia na 6b?

 

Chodzi o to że często podróżuję autostradami i chciałbym żeby przy prędkości 170km/h silnik miał stosunkowo niskie obroty do 3tyś. żeby nie hałasował.

 

Wiecie jak to jest z obrotami na ostatnim przełożeniu w tych autach? Może ktoś z Was ma akurat takie i napisze np. ile obrotów ma przy 100, 150 czy innej prędkości?

lub odwrotnie ile ma na liczniku przy 2000obr lub 3000obr?

 

Szczególnie interesuje mnie różnica miedzy tym najsłabszym a 163km?

Opublikowano

tu jest 163 KM stock:

 

 

sa jeszcze filmy z 177 KM ale silnik krecony pod czerowne pole:

 

 

122 KM to silnik 1.8. Ma niższą predkość maksymalna 204 km/h vs. 220 km/h @ 163 KM. Co moze świadczyc o krótszych przełożeniach..

Opublikowano
tu jest 163 KM stock:

 

Nie stock bo w opisie filmu masz napisane że jest box na 203KM i usunięty DPF

 

122 KM to silnik 1.8. Ma niższą predkość maksymalna 204 km/h vs. 220 km/h @ 163 KM. Co moze świadczyc o krótszych przełożeniach..

 

122KM to żaden silnik 1.8 tylko cały czas to jest pojemność 2.0.

 

320d M47 163KM w automacie po chipie na 200KM/400nm przy 160km/h ma 2750rpm z tego co pamiętam bo w F10 xdrive 535d przy tych samych obrotach wygląda to tak :mrgreen:

 

http://e-fotek.pl/images/34093664419969980818.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Silniki wieksze jak 2L to na pewno mają te obroty jeszcze niższe.

 

Mnie najbardziej interesuje czy na ostatnim biegu 163KM, 177KM i 122 KM mają takie same wyniki stąd pytanie jakie są u Was na 6b?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Odpuśc filmiki.

 

Znajdź przełożenia skrzyni biegow, tylnego mech. różnicowego (sa w katalogu) i rozmiar opon.

 

Wpisz np tutaj:

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

 

Skrzynie biegów są te same.

Przełożenie tylnego mech. róznicowego są inne.

Zalezą od:

-silnika

-wersji nadwozia

-czy jest napęd x-drive czy nie

Opublikowano

Dane te będzie mi trudno znaleźć bo takich katalogów nie posiadam.

 

Dostałem jednego maila że w 318 122KM przy 3 tysiącach jest równe 180 km/h a w 320d jest170 km/h , potwierdzicie to?

Opublikowano
Dane te będzie mi trudno znaleźć bo takich katalogów nie posiadam.

 

Dostałem jednego maila że w 318 122KM przy 3 tysiącach jest równe 180 km/h a w 320d jest170 km/h , potwierdzicie to?

Ktoś Ci głupoty wypisuje. W 318 122KM przy 3kkrpm jest ok 160km/h, a w 320d jest ok 180km/h.

-------------------

Artur

Opublikowano

Na stronie http://www.automobile-catalog.com/ sa szczegółowe dane przełożeń wraz z "overall gear ratio" co pozwala policzyc final ratio - te pogrubione i podkreslone wartości. Potem w kalkulatorze (ktos wyżej wklejał) faktycznie wychodzi ze 320 na wyższe obroty niz 318 na 6.. co mnie osobiscie bardzo dziwi :-)

 

BMW M47D20TU2 120 kW / 163 PS / 161 hp (ECE)

Transmission type:manual

Number of gears:6

 

Gear ratios (overall):

I 5.14 (13.16)

II 2.83 (7.24)

III 1.804 (4.62)

IV 1.257 (3.22)

V 1 (2.56)

VI 0.831 (2.13)

R 4.638

 

BMW M47D20TU2 90 kW / 122 PS / 121 hp (ECE)

Transmission type: manual

Number of gears: 6

Gear ratios (overall):

I 5.14 (12.7)

II 2.83 (6.99)

III 1.804 (4.46)

IV 1.257 (3.1)

V 1 (2.47)

VI 0.831 (2.05)

R 4.638

 

BMW N47D20 105 kW / 143 PS / 141 hp (ECE)

Transmission type: manual

Number of gears: 6

Gear ratios (overall):

I 4.002 (12.29)

II 2.108 (6.47)

III 1.38 (4.24)

IV 1 (3.07)

V 0.78 (2.39)

VI 0.645 (1.98)

R 3.187

 

BMW N47D20 130 kW / 177 PS / 174 hp (ECE)

Transmission type: manual

Number of gears: 6

Gear ratios (overall):

I 5.14 (13.16)

II 2.83 (7.24)

III 1.804 (4.62)

IV 1.257 (3.22)

V 1 (2.56)

VI 0.831 (2.13)

R 4.638

Opublikowano
E90 330xd manual ma na 6 biegu 3000rpm przy niecałych 180km/h (powiedzmy że 178 licznikowe)
Opublikowano
Poszperałem po YT trochę i wyniki są takie, że na 6 biegu przy 3krpm 318d ma ok 160km/h, a 320d ok 180km/h.

-------------------

Artur

Opublikowano
Chip nie ma znaczenia do obrotów.

Wartości ktore podałem wynikają z czystej matematyki.

Jeśli tak jest to dlaczego po chipie vmax jest większa?

Czy nie jest tak, że aby samochód mógł jechać załóżmy 160km/h to potrzebuje do tego jakąś moc np. 100KM i silnik po chipie 100KM ma przy niższych obrotach?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Te 100km to jest moc potrzebna do pokonania oporów przy tych 160km/h. Vmax skrzyni biegów zawsze jest duzo wyższy niz vmax całego auta. Obroty moze i beda niższe ale jakoś minimalnie gdzie to nie bedzie miało znaczenia
Opublikowano
Dokładnie tak, przełożenie mechaniczne pozostaje stałe, zmiana mocy nie ma znaczenia.

Co najwyżej szybciej osiągnie zadaną prędkość przy danych obrotach.

-------------------

Artur

Opublikowano
Dobra, dobra jak nikt się ni odezwie do czwartku to sprawdzę jak to się przedstawia i napisze, cierpliwości :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.