Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupuję auto i mam dylemat (żeby tylko takie mieć ;):

- nowe F30 330i, koniecznie Mpakiet (zawieszenie)

- używane F10 535i, koniecznie Mpakiet (ewentualnie 530d, bo tego więcej jest do wyboru i może się okazać jedyny możliwym)

 

Wiem, że trudno porównać te samochody, ale zaciąłem się i nie wiem co zrobić. Miałem w przeszłości zarówno serie 3 jak i 5. Mój punkt widzenia:

 

330i

Zalety: jest nowe, skonfigurowane pod siebie, lekkie, świetnie się prowadzi, przy tej masie silnik radzi sobie dobrze z autem.

Wątpliwości: czy z czasem nie zacznę narzekać na brak miejsca (rodzina 2+1), czy z czasem nie będę marudził że 4 gary to nie jest prawdziwe BMW (wcześniej miałem rzędowe 6)

 

535i

Zalety: kupa miejsca, wygoda, 6 cylindrów, lepsza jakość wykończenia?

Wątpliwości: będzie miało w momencie kupna minimum 70 tys km, a ja robię rocznie jakieś 35 - 40 tys. auto kupuję na 3-4 lata. jak się prowadzi F10 ze sportowym zawieszeniem?

 

Co myślicie? Jakieś luźne przemyślenia? ;)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

musisz określić swoje priorytety jakie cenisz wtedy pomożemy przy wyborze:):

 

f10 jest już na wylocie za około 8 m-cy nowy model ale za to masz 6 cylindrów i można dostać niezły rabat na nowy samochód ale ty kupujesz używany.....

Ilość miejsca czy to f30 czy f10 jest prawie taka sama no może przód w f10 jes więcej. F10 bije komfortem f30 i to znacząco.....

 

6 cylindrów w f10 nie wykorzystasz tak jak w F30 no chyba że przyspieszenia autostradowe bo zwinności w f10 nie zaznasz tak jak w f30 .......

 

Robisz dużo km to może ci spasować f10 - zależy jakie dystanse jeśli są to max do 300km to wole f30

Opublikowano
dystanse najczęściej po kilkaset km (300-400), ale są też co jakiś czas długie trasy, po 1000 km. No nic, muszę więcej czasu jeszcze poświęcić na testy na żywo ;)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Opublikowano

Ja bym F10 brał. Znaczny spadek wartości będziesz miał już za sobą, 6 garów robi swoje, wykończenie jest zdecydowanie lepsze. No i to 5, a nie 3 ;)

 

PS. Jeśli masz latać w trasach, to tym bardziej bym brał 5. Trójka to dobre auto do miasta i sporadycznie na trasy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolega wyżej opisał twoje priorytety są za serią 5 - warto kupić używaną z rozszerzoną gwarancją.
Opublikowano

Dzisiaj jeździłem dokładnie taką konfiguracją jaka mnie interesuje: 328i (330i jeszcze nie mieli), mPak, koła 19", zawieszenie sport standard, skrzynia sport automat. Prowadzi się świetnie, na ilość miejsca nie ma co narzekać, jest SPORO WIĘCEJ niż w e90. Silnik wystarczający (5,7 do setki), choć jednak czuć że to wysilona mała pojemność. Tak czy inaczej: nowe, z gwarancją, skonfigurowane pod siebie, pachnące ;)

Chyba jednak na tym zostanie. Ale daję sobie jeszcze kilka dni do namysłu.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Merc A klasa ma z 2 litrów 380 kM, więc nie wiem czemu uważasz, że BMW jest wysilony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nowe to nowe masz racie nikt ci w stołek nie pierdział:) - miałeś okazje przejechać się 535i? powinni mieć w PL salonie - warto to zrobić przed podjęciem decyzji - zawsze będziesz miał to z głowy i nie miał myśli a mogłem.......
Opublikowano
Merc A klasa ma z 2 litrów 380 kM, więc nie wiem czemu uważasz, że BMW jest wysilony.

Silnik z A45 jest seryjnie zakuty, więc ciężko porównywać go z innymi, nazwijmy to, "seryjnymi" jednostkami.

Opublikowano

Ja już nie mam wątpliwości czy nowe auto czy klasę wyżej używane.

 

Ludzie potrafią zajeździć samochód momentalnie. Wszyscy moi koledzy, którzy kupili auta w ramach PS mieli / mają przeróżne, nieustające problemy z nimi. Ja wybrałem auto nowe i nie mam żadnych problemów. Kolejne auto tez kupuję nowe.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
Nowe to nowe ale bierz pod uwagę że serią 5 jeździ się dużo wygodniej,jest dużo cichsza od f30 ,lepiej wybiera dziury,a patrzyłeś na F36? to takie pomiędzy 3 a 5 :) Ja przesiadłem się z 3 do 4 i jest troszkę więcej miejsca ,lepiej mi sie jeździ,trójka jakaś maława była może dlatego że mam 185cm wzrostu i przesiadłem się z piątki E61 do trójki.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Pod koniec roku chcę zmienić auto i mam podobny dylemat. Obcuję z tymi samochodami na codzień, bo je nagłaśniam. F10 miałem już sporo, a F31 trafiło się dopiero w ostatnim czasie. W mojej ocenie różnica klas jest bardzo widoczna. W F10 czuje się, że jest to duże, komfortowe auto. W F31 było mniej miejsca niż w mojej C klasie. Takie miałem odczucie. W 5tce jakość wykonania elementów wnętrza jest sporo lepsza. Wszystko jest jakoś lepiej spasowane, solidniejsze. Rozbierając wnętrze w F31 miałem wrażenie, że te elementy są z jakiegoś taniego plastiku, mniej trwałe i łatwiej na nich o uszkodzenia, zadrapania. Komfort jazdy też zupełnie inny, na korzyść serii 5. W moim przypadku wybieram serię 5.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.