Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie.

Dziwny objaw zaczął się pojawiać od pewnego zdarzenia.

Może od początku.

Na obwodnicy 3City miałem zdarzenie, że gość Partnerem nie wyhamował i wpasował się w mój tył. Szkody wizualnie nie były duże, gdyż wsunął się pod tylny zderzak. Miałem z tyłu masywny hak stąd uszkodzenia nie były wielkie. Dolna część klapy tylnej, zderzak i pod zderzakiem plastyki, tłumik tylny, drążek reakcyjny i tylna izolacja. To by było wsio. Powymieniane, klapa tylna bez malowania , dostałem w oryginalnym kolorze. Ale teraz jest taki objaw. Wiadomo zanim ubezpieczalnie weźmie się za robotę to trochę czasu minie. Człowiek jeździł dalej, powoli i z uwagą, bo wiedziałem że mam pęknięty drążek. Drgania i buczenia bo tłumik końcowy podgięty i tarabani o karocę. No i teraz Panowie taki jakiś objaw. Rozpędzam samochód , wkręca się w okolice 1500 obrotów i czuć lekkie drgania pod nogami. Potem po przekroczeniu tej magicznej liczby ustają wibracje ale zaczyna być słyszalne lekkie buczenie. Utrzymuję prędkość nap. 80km/h zdejmuję nogę z gazu do min. aby nie było słuchać z końcowego tłumika, i słychać właśnie lekkie buczenie. Na dyfrze nie widać śladów uszkodzenia ani na tylnym wózku, tylko z lewej strony dostał drążek reakcyjny przez dopchnięty tłumik. Olej świeżo wymieniony przy naprawie tyłu. Zaczęło się już tak dziać jak dostałem strzała w tył. Ale wtedy jeszcze był dźwięk tłumika o budę, a teraz zostało tylko to. Czy to może być podpora wału? Skończyła się jej żywotność, czy dostało się jej po tym strzale. Ostatnio zrobiłem ponad 2000 km i wszystko było ok. Przebieg 210000 km.

Opublikowano
Byłem na warsztacie, przewiozłem mechanika z przodu i z tyłu. Okazało się że to nie dyfer ani podpora. Padło na łożysko koła tylnego. Tylko teraz trzeba zlokalizować które, więc trzeba trochę pojeździć aby bardziej zaczęło wyć a że kręcę się w koło komina to trochę potrwa. Przyczyna... wiele, jedna z nich to dystanse jakie mam założone po 50mm na stronę. Więc następny wydatek będzie zmiana kół letnich z 19 na 21.
Opublikowano
Wymien oba lozyska. Jesli nie ma znanej przyczyny to sie poprostu zuzylo. Nawet jak wymienisz jedno, ktore juz tak daje znac to drugie jest na 100% podjechane i zaraz tez padnie...
Opublikowano

No właśnie zabieram się za wymianę.

Trochę muszę jeszcze przyzwyczaić się do dźwięku z tylnego tłumika. Po kolizji wymieniłem końcowy na diesla i teraz ten basowy pomruk jest zajefajny :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i po problemie.

Wymienione oba łożyska. Już było widać ślady na bieżni łożysk. Jedno dostało po strzale w tył i na tym właśnie było mocno widać odciśnięcie na bieżni łożyska i buczenie. Drugie to już chwila kiedy by się odezwało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.