Skocz do zawartości

BMW E60 525d drgania wibracje


wojtekpl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Z tematem drgan w samchodzie walczę już pol roku :). Problem pojawia się najczescie przy predkosciach okolo 100km/h wzwyz.Wibracje sa odczuwalne na calej karoserii, czasem na kierownicy. Do tej pory wymienilem:

-nowe opony drugi komplet

-zakupilem inne felgi bmw styling 122 (są proste)

- wywazanie

- geometria

- nowe tarcze textar + klocki przod

- sprawdzone zawieszenie - brak luzow

- nowa podpora walu febi

-lacznik elastyczny walu lemforder

- sprawdzone pduszki i sa OK

 

wczoraj jadac do rodziny nie moglem odczytac godziny z zegarka i poprostu nie wytrzymalem, podnioslem caly tyl i jazda na kanale 140. Drgania byly odczuwalne na calej budzie od 120km/h. Tutaj zawieszenie i amrtyzatory wykluczam poniewaz wszystko bylo usztywnione. Kobylki ustawilem na sankach tak aby wyeliminowac tuleje, zreszta kilka tygodni wczesniej usztywnilem sanki domowym sposobem podkladajac pod i nad nie gumowe krazki (pomysl zapozyczony z forum e39). Dwumase tez moznaby chyba wykluczyc bo jadac 160 wciskam sprzeglo i dalej drgania sa, daje na luz i tez nic nie pomaga, nawet gasilem silnik zero efektu. jazda na roznych biegach tez nie pomaga. I teraz najlepsze okazalo sie ze drgania znikaja jak odkrece kola lub przynajmniej jedno , wtedy jest OK :) no ale bez kol raczej nie pojade tym niemieckim wibratorem. Teraz podejzewuje wal , dyfer lub polosie. Tylko czy odkrecajac kola dalej drgalby wal ??? Moze moznaby go tez wyeliminowac jako przyczyne???? lapalem polosie i nie maja one jakichkolwiek luzow, wal tez jest sztywny, moze jest zle wywazony??? moze dyferencjal powoduje te drgania a sciagniecie kol poprostu powoduje dla niego mniejszy opor??? w poniedzielk jade jeszcze na wywazanie tylnych kol na samochodzie, gdyby to byly piasty to moze operator wywazarki cos wylapie ;), bardzo prosze o jakies porady. Wiem ze najlepiej do dobrego mechanika ale w moich okolicach kazdy che wymienic dwumase turbo i wtryski bo to przeciez diesel :) lub zwieszenie a najlepiej wywazyc kola tylko ze ja juz znam wszytkich wulkanizatorow i nie chce juz dalej wspierac producentow odwaznikow do kol :(........... :mad2: BMW - bedziesz mial wibracje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie kiedyś podczas przekraczania 120 km/h były wibracje.Okazało się,że minimalnie krzywe były przednie felgi.Po prostowaniu jest ok.Ale piszesz,że u Ciebie felgi są ok.Spróbuj zamienić koła tył na przód,podnieść auto i zobaczyć czy bedą wibracje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć,

 

Odkopuje temat, rozwiązałem temat drgań, być może moj przypadek komuś się przyda :)

Drgania zmniejszyły się po zabawach z felgami, oponami, poosiami i wałem ale ciągle były, okazało się że miał tutaj również wpływ poziom oleju w skrzyni manualnej. Był za niski 1.4 l a poziwnno byc MIN 1.7l. Wymieniłem na nowy i tym samym zniknęły drgania. Może to juzkoniec skrzyni ale cóż :):) póki co nie to auto :)

 

dziękuję wszystkim za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.