Skocz do zawartości

320d problem z odpalaniem, nierówna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, nie znalazłem jak dotąd pomocnych informacji dotyczących mojego głównego problemu dlatego postanowiłem założyć nowy temat.

 

Sprawa dotyczy e46 320d 136km z wersji przed liftem.

Przebieg 167 tys, prawdziwy, auto kupione w salonie w PL.

 

Problem występuje przy odpalaniu samochodu po dłuższym postoju i nasila się kiedy jest zimno. Wszystko dokładnie widać na filmie poniżej, jednak przedstawia on łagodną wersję - kiedy temperatura na zewnątrz jest niska dławienie trwa nawet do kilku sekund lub trzeba próbować odpalić ponownie. Jak już załapie to następnych kilka sekund pracuje nierówno a po chwili już wszystko jest w porządku. Problem znika całkowicie kiedy silnik jest ciepły.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SZPl6NPnSXo

 

W serwisie gdzie przeprowadzam od lat wszystkie naprawy wymienili świece (brak poprawy) oraz sprawdzili kompresję, która wykazała że jeden cylinder ma obniżoną sprawność o około 30%, wszystkie pozostałe są ok. Oszacowali kwotę naprawy na kompletnie niewiadomą, bo trzeba rozebrać silnik i dopiero zobaczyć co będzie dalej jednak są to dosyć duże koszty. Zanim się na to zdecyduję chciałbym mieć pewność, że ich działanie jest słuszne bo na forum można przeczytać o podobnych problemach dotyczących np. sterownika świec, czujnika temperatury itd. których koszty wymiany są niższe i chciałbym je całkowicie wykluczyć przed rozbieraniem silnika. Macie jakieś doświadczenia związane z podobnymi problemami? Gdzie w okolicach Katowic najlepiej oddać samochód, żeby został jeszcze raz zdiagnozowany i naprawiony? Najlepsze jak dotąd opinie przeczytałem o M-auto, ale może doradzicie coś innego?

Opublikowano
Film jest prywatny, nie da się go otworzyć.. Sterownik świec nie ma nic wspólnego z nierównymi obrotami silnika. Może to być czujnik położenia wału rozrządu. Wysypuje silnik jakimiś błędami ?
Opublikowano

Jak serwisowałeś w ASO to na pewno Ci podpinali pod kompa i za darmo to nie było bo zazwyczaj doliczają ekstra albo jest w cenie innej usługi więc jak za to płacisz to powinieneś dostać pełny wydruk z komputera.

Jak nie masz to o to poproś i im powiedz że przed poważniejszą naprawą chcesz skonsultować innych specjalistów.

Taki wydruk to możesz tu zamieścić i ktoś to może ocenić.

Są tu na forum tacy co nawet na miejsce z kompem do Ciebie przyjadą.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego 167 tys to Ty masz nowy samochód :lol: , z tym przebiegiem to nie powinno byc problemów,

te silniki M47 wytrzymują po 500tyś, tylko pompy siadają VP-44 i objawy podobne

choć ja bym stawiał na sterownik świec, ale w dodatnich temp to i tak nie działa za bardzo,

tak naprawdę to w M47 to nie ma poza pompą vp-44 zbyt wiele do uszkodzenia aby występował ten problem

pompa w baku (może jakieś lewe powietrze dostaje się jak dłużej postoi do filtra lub pompy vp-44) i z tego to dławienie silnika

może pompa sie przyciera vp-44 się przyciera (tłoczek w pompie vp-44) i złe kąty zapłonu ustawia lub złą dawkę paliwa podaje a żadko pokazuje błędy w DDE jak pompa zaczyna się psuć, ja przy uszkodzeniu sterownia pompy to żadnego błędu nie miałem, ale twoje problemy to raczej mechaniczna część pompy vp-44

podjedź lub sam sobie kup interfejs do diagnostyki bmw (na allegro do m47 to koszt zaledwie 80zł) a inpe w klubie znajdziesz jak poszukasz

to lepsze niż z wróżenie z fusów i sam sobie zdiagnozujesz nie tylko błędy ale nawet na trasie

https://www.youtube.com/watch?v=kc-24N9Hzvw

 

https://www.youtube.com/watch?v=leVtCKHV6gk

Opublikowano

Film już powinien być dostępny publicznie, przepraszam za niedopatrzenie.

Ostatnio w ASO byłem 4 lata temu, ale po tym jak zawołali około 1000zł za przeprogramowanie wymienionego przepływomierza odpuściłem...

 

Komputer nie pokazuje żadnych standardowych błędów, wszystko tutaj jest w porządku więc trzeba sprawę przeanalizować dokładniej. Nie mam odpowiedniej wiedzy żeby zająć się tym we własnym zakresie stąd moje pytanie gdzie w okolicach Katowic można z takim problemem podjechać, żeby zminimalizować ryzyko przepłacenia lub nietrafnej diagnozy (jak w przypadku miejsca gdzie dotąd serwisowałem samochód). Chociaż z tego co widzę i tak szykuje się spory wydatek..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie to pompa vp44 lub zacinający się wtryskiwacz może powodować takie objawy tylko przy zapalaniu, masz stuki po odpaleniu ??

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b7a112f60ac3.jpg

A tak to ogólnie, to nie jeździ sie m47 z tak mała ilością paliwa, nie schodź poniżej 1/4 baku, pierwsze to cała pompa vp-44 jest chłodzona paliwem i mały obieg zwiększa temp paliwa i samej pompy, mimo chłodnicy paliwa na filtrze, drugie to przetłaczanie z jednej komory do drugiej w baku może być zakłócone i powodować że zaciągane są resztki paliwa z baku z komory zasysającej prawej , mimo że poziom paliwa pokazuje 1/4 baku to w komorze zasysającej paliwo może już brakować i ciągnąć resztki tym powietrze

Opublikowano

Nie ma stuków po odpaleniu, po kilku sekundach wszystko już wygląda wzorowo.

 

Dodam do tego, że przy odpalaniu na zimnym silniku kiedy występuje problem z wydechu wylatuje bardzo dużo białych spalin. Może to też Wam coś podpowie.

Czy wybór M-auto z Katowic do usunięcia tej usterki będzie rozsądny, czy jesteście w stanie zaproponować lepszy/tańszy serwis?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma stuków po odpaleniu, po kilku sekundach wszystko już wygląda wzorowo.

 

Dodam do tego, że przy odpalaniu na zimnym silniku kiedy występuje problem z wydechu wylatuje bardzo dużo białych spalin. Może to też Wam coś podpowie.

Czy wybór M-auto z Katowic do usunięcia tej usterki będzie rozsądny, czy jesteście w stanie zaproponować lepszy/tańszy serwis?

czytaj na końcu cytatu o M47 z książki, nie musi być stuków to tylko jeden z objawów chodzi mi o ostatni wpis, przerwa w pracy cylindrów, i wydobywanie białego dymu też może świadczyć o niedomaganiach wtryskiwaczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.