Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja użyłem kabla bez przełącznika, nie chce tu robić offtopa problem z btool opisałem w temacie o aplikacji, ale nie mogę wysłać PW tylko wisi do wysłania....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam wszystkich na Forum Jestem tutaj nowy i postanowiłem poszukać u was pomocy. Po wielu postach które przeczytałem Wiem już że kolega nerwus ma niemałe pojęcie o programie inpa oraz o różnych interfejsach ale prośba moja skierowana jest do wszystkich którzy mogą coś podpowiedzieć.Bardzo cenię sobie lekcje i ponieważ sam jestem nauczycielem wiem co to znaczy słuchać ze zrozumieniem l. Ale do rzeczy ściągnąłem program inpa w wersji 5 i posiadam od viakena jeden interfejs kkl na układzie max232 bez wtyczki OBD tylko wyjściem czterech kabelków zasilanie linia K i żółta linia l oraz drugi już we wtyczce k can comander. Pierwszy z nich próbowałem laczyc z mbw e38 siostrzenca za pomocą portu rs232 ale poprzez PCIMCA w starym laptopie na XP ale wyskakiwac blad jak potem doczytałem interfejsu. I teraz pytania czy jak połączę PIN 7 i 8 w tym kablu Commander oraz podłączę go poprzez złącze przejściówkę do BMW na 20 PIN będzie to komunikował o się w programie inpa? Konkretnie chodzi mi o dokonanie synchronizacji EWS w tym przypadku ews 3 z niewiadomych powodów rozkodował to wszystko jakoś bo przy łączeniu tym pierwszym interfejsem kkl carsoft dde wywala błąd właśnie immobilizera. W karsie nie mogłem dokonać synchronizacji Ale wiem że na forum tak wszyscy radzili żeby robić to programem inpa proszę o wszelkie wskazówki bo raz bardzo chciałbym mu pomóc a 2 jestem bardzo uparty i dociekliwy i lubię dowiedzieć się jaka jest faktyczna przyczyna braku połączenia ostatecznie Jaka jest przyczyna tego że auto w ogóle nie chce zapalić po przekręceniu stacyjki nie startuje nawet rozrusznik oczywiście na krótko sprawdzony działa.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

najlepiej jak byś kupił sobie interfejs ADS odrazu złącze 20pin (lub sam zrobił na rezystorach i tranzystorach prosty ADS jest instrukcja w sieci ,

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3573488.html

ale ze starymi poniżej 95roku on nie działa z niektórymi modułami

ale w twoim przypadku powinieneś zainstalować inpa na std:obd na tym twoim interfejsie port com 1 (ediabas /bin obd.ini ustawione na

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

na pewno na ADS nie będzie działać chociaż możesz próbować (pamiętaj aby uruchomić ADSSETUP po zmianie interfejsu na ADS)

możesz bezpośrednio podłączyć do wtyczki 20 pin

obd 2 -----------------------------> OBD 20pin

pin 1 KL15 zapłon -----------------> 16

pin 4 - 5 GND KL31 ---------------> pin 19

pin 7 K-line -------------------------> pin 17 i pin 20 połączone razem ( pin 8 w obd 2 jest zbędny do 20pin )

pin 15 L-line ------------------------> pin 15 (ale w tym interfejsem nie będzie działać )

pin 16 +12V KL30 -------------------> pin 14

instrukcje budowy interfejsu masz w INPA old 3 w EDIABAS/Hardware/ ADS/ ADS_doku

tak samo ja OBD (obs_doku) masz instrukcje budowy intefejsu obd

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Kolega Robertoz ma rację oryginalny kabel kdcan bez przełącznika nie ma w ogóle podłączonego pinu 8 więc będzie działać z fserią, chociaż enet sto razy lepszy do fserii

 

Co to znaczy oryginalny? Mam kabel k+dcan USB interface (INPA compatybile) kiedyś kupiłem za 120zl i jest bez przełącznika i nie chce połączyć seri F20 2012rok. Seri e87 2010rok tez nie łączy. Ale łączy bdb e60, e65... w czym zatem problem ze nie chce połączyć e87 2010rok?


Do seri F kupiłem dziś ten kabel :


Zobacz ofertę: INTERFEJS BMW E-SYS ENET SERIA F G ISTA KABEL F30 https://allegro.pl/oferta/interfejs-bmw-e-sys-enet-seria-f-g-ista-kabel-f30-10463814992


Ale co z moim e87 2010? :mad2:

Opublikowano
Prawda jest taka, że kupiłeś śmiecia i nie ma linii DCAN , pin 6 can H i pin 14 Can_L ,

jest tylko linia K do 2007/03 roku ,

więc nie jest to K-dcan tylko K :D, chociaż jest napisane K-dcan

 

Podeslij w takim razie coś sprawdzonego aby połączyć to e87 2010rok :8)


A czy ten kabel do serii F który już zamówiłem będzie dobry czy tez śmieć?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pozwolę sobie podpiąć się pod wątek. Przesiadłem się z e60 na e84 i mam problem z podłączeniem z jakimkolwiek programem na Androidzie. Wiem że to zabawka ale chodzi mi o zakodowanie parę rzeczy przez bimmercode i ewentualnie uruchomienie wypalania DPF. Kupiłem icar pro 4.0. Kostka łączy się z telefonem ale nie łączy się z autem. W czym może tkwić problem? Jeżeli kupię kabel viaken k+dcan i połącze go z telefonem to powinno się udać? Jezu to ma znaczenie auto jest z CIC
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To forum umiera ..

Nie , to specyficzne forum, większość tylko tu zagląda jak ma problem, jest tu nie wielu specjalistów którzy się udzielają , a reszta tylko czyta, i pyta ...

Nie udostępnię linku do K-dcan (może poza http://www.interfejsads.ugu.pl/sklep_k+dcan.html)

nie testuję ich , chociaż mam dwa , to od dawna nie używam kabla do diagnostyki , mam dwa icom , w tym icom oryginał next z wifi to o wiele lepsza opcja

niż każdy kabel ,

Do androida najlepszy jest elm323 , tylko musisz sterowniki zainstalować poprawnie , zresztą do kdcan z kablem też FDTI na androida ,

ale to tak samo jak kdcan , nie wszystkie które się kupuje na allegro są sprawne , jak ma się pecha to niestety trzeba reklamować lub kupić inny .

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przepraszam, że trochę nie na temat BMW, ale może ktoś wie jaki interfejs się nada do Mini Countryman R60 (2010)?

Większość Mini z takich roczników współpracuje z interfejsem K+DCAN, jak ten: https://ccy.pl/pl/sklep/interfejs-obd2-bmw-inpa-2k-dcan-switch-usb-detail, czyli jak BMW serii E - ale nie ten.

Mini R60 (countryman 1 gen.) ani R61 (paceman 1 gen.) są jakieś inne i żaden ze sprzedawców ekonomicznych / amatorskich interfejsów nie ma nic do zaproponowania.

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Mam e60 n47 2008r LCI i mam zagwostkę, bo mam kabel starszej daty. W środku widziałem że piny 7 i 8 są zlutowane razem. Ale jak zaglądam w złącze w aucie to w ogóle nie mam tam kabelków w pinach 7 i 8.

W czy w modelach po 2008r po prostu tak ma być?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.