Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytam i mam pytanie.


Mam kabel VAG K+CAN (specjalnie kupiłem do DDT2000 do Laguny 3 - by móc zrobić więcej niż oryginalnym CLIPem) ale nie w tym rzecz.



Czy ten kabel K+CAN zadziała mi z INPA i NCS dla E90 z poczatku 2007 roku i kolegi z 2006 roku ?

 

tez sie zastanawialem kiedys czy wrzucenie wsadu z kabla d can Bmw do d can Vag spowoduje ze podziala z Bmw.Ale nie sprawdzalem.


a co DDt2000 to swietnie z tym chodzi kkl Bmw tylko wsad trzeba zmienic pod Renie :) z d can ten program nie wspolpracuje

Kabel od VAGa czy Renault K+L działa z BMW E61 LCI 2007 rok (M47 silnik) oraz z BMW E91 2006 rok również M47 silnik.

Z 530d z 03.2008 już nie chciał i musiałem mieć kabel D+CAN

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czyli w sumie wystarczy pin7 w obd przepiąć na pin6, i pociągnąć przewód o pinu 17 z jbbf do pinu 14 w obd i powinno być gitara. W ten sam sposób mogę też spiąć jbbf z frm2? W sensie can h do can h i l do l?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli w sumie wystarczy pin7 w obd przepiąć na pin6, i pociągnąć przewód o pinu 17 z jbbf do pinu 14 w obd i powinno być gitara. W ten sam sposób mogę też spiąć jbbf z frm2? W sensie can h do can h i l do l?

nie czytasz dokładnie DCAN to podwójna skrętka a nie zwykły kabel , zapobiega to odbiciom elektromagnetycznym, ma być jak ori


VAG kabl vas5054a działa z DCAN ale tylko za pośrednictwem EDIABAS lub passthru

Opublikowano

Zrozumiałem, że musi być podwójan skrętka. Z przepinamiem pinu 7 na 6 w obd to była tylko moja teoria. Co jeszcze z połączeniem jbbf -> frm2? Wystarczy can h do h i l do l czy raczej tak to nie działa?

Podsumuwując zakupiłem w aso piny, lecz są one z kawałkami kabli. Radzisz żeby je obciąć i montować jak najbliżej nich skrętkę czy dopinać się do tych kabelków?


U mnie w kostce x14271 nic sie nie zgadza... Tzn pin 17 zajęty, pin 33 zajęty

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich w Nowym Roku.Mam pytanie czy kabelkiem K+DCAN z przełącznikiem można dokonać konfiguracji E60 lub E70 z CIC programem Ncs Expert bez problemu tak samo jak w autach z systemem professional lub business? a jeżeli tak to czy przełącznik w tym przypadku również ma znaczenie?
Opublikowano

Witam

Czy kabel o oznaczeniu VAG KKL kupiony u viakena zadziała z BMW e91 pierwsza rejestracja 05.2007 ??

Vagi bardzo ładnie na nim działaja najmłodszy to 2006 rok testowałem

Układ scalony to EFTDI FT232RL

A jesli nie to jakie zródlo polecanie zeby nie kupic szajsu ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Czy kabel o oznaczeniu VAG KKL kupiony u viakena zadziała z BMW e91 pierwsza rejestracja 05.2007 ??

??

Jak sam nazwa pokazuje KKL to dwie linie K (w VAG pin 7 i pin 2 lub 10 nie pamiętam dokładnie i linia L (pin 15)

a bmw e9X po 2007/03 (to DCAN czyli pin 6-high speed can i pin 14-low speed can ) przed 2007/03 była linia K dlatego kkl działał

(z wyjątkami do 2007/08 jeśli zamontowany stary silnik , jeśli stary silnik 2007/05 np. M47 to kkl może zadziałać ,

na pewno zadziała VAS5054A na dcan

Kolego CIC w E-serii nie diagnozuje, nie koduje, nie programuje się przez ENET ,

ethernet dla E serii tylko transportu danych na dysk typu mapy w fabryce

ENET tylko dla serii F i G, I

Opublikowano

Mam stary silnik M47

Czyli co jak to ogrnąć zainstalowac inpe i powinno działać ??

Najbardziej mi zalezy czy cos moge popsuć tym kablem czy poprostu nie zadziała albo zadziała

A nawet jak zadziałą to czy bedzie róznca w działaniu między nim a D-can??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na linia K to ta sama komunikacja, nie ma różnicy od tego z bmw na linia K

nie będziesz tylko miał aktywnego zapłonu i battery w menu inpa

ale dla inpa 5.0x nie ma znaczenia to tylko informacja dla ciebie

oczywiście k-dcan jest lepszy ale dla modeli po 2007/03 z nowymi silnikami na DCAN

instalacja inpa na interface= STD:OBD

port ma być taki na jakim jest zainstalowany interfejs (od COM 1 do COM9 )

ustawienia interfejsu (opóźnienie na 1)

jak na moim filmie

Opublikowano

Witam

Dzięki działa kropki od battery nie reaguja ale działa . Fajnie bo jaden kabel mam na dwa auta a nawet 3 bo podobno renówke też działa ale tam nie mam po co podłanczać

pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Dzięki działa kropki od battery nie reaguja ale działa . Fajnie bo jaden kabel mam na dwa auta a nawet 3 bo podobno renówke też działa ale tam nie mam po co podłanczać

pozdr

Nissana, Dacie i wiele innych...

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

fajny wątek, ale trochę się pogubiłem. Mam interfejs VIAKENa KKLine: https://www.viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-piny.html

Z E39 działa bez zarzutu pod INPĄ i NCS. ale z E70 już nie działa. Dobrze rozumiem, ze podwójna linia K już nie jest kompatybilna z nowszymi modelami BMW? Mam do zdiagnozowania E70 z benzynowym silnikiem N52. Potrzebuje interfejs z linią D?

W jakim celu linia K jest podwójna? Czy interfejs K+D obsłuży zarówno e70(2009) jak i E39 (2003, MS43)?

Waham sie jaki interfejs kupić. Czy coś z VIAKENA polecacie ?

pozdr!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dla e70 potrzebujesz D-can to całkowicie inny protokół diagnostyczny CAN na podwójnej linii CAN_H na pinie 6 i CAN_L na pinie 14 w obd

w starszych modelach jest linia K to o wiele mniejsza prędkość odczytu i przesyłu danych mimo że jest w niektórych podwójna linia K to całkiem inaczej niż

w CAN (DCAN) tu moduły sa podzielone część jest na pinie 7 (silnik , skrzynie DSC) a reszta jest na pinie 8 w obd (EWS, ZEGARY, GM, LCM itp ) dlatego łączy się je razem w interfejsie dla pełnej diagnostyki interfejsu, a w obd są oddzielne .

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Temat dostosowywania OBD do komunikacji D-Can

Zatem Pin 6 OBD powinien dostać sygnał z pin 17 JBE a pin 14 OBD z pinu 33 JBE, obydwa z niebieskiej wtyczki X14271. Natomiast ktoś napisał, że piny 17 i 33 w niebieskiej wtyczce JBE są już zajęte - nie sprawdzałem tego, ale przypuszczam, że u mnie będzie to samo. Pytanie - czy wpinać się dodatkowym kablem w każdym z tych pinów (do poprowadzenia potem do OBD)?

Pytanie co to jest ta podwójna skrętka - czy to jest to https://allegro.pl/oferta/przewod-kabel-flry-b-0-35mm2-skretka-can-szary-10m-9097607955

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Podpowie ktoś? Co to jest ta podwójna skrętka i czy jak już piny 17 i 33 w JBE zajęte to czy się wpinać dodatkowymi kablami do pociàgnięcia do OBD? Chciałbym sprawę zamknać w ten weekend.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

To co na napisałeś jest OK. Mam na stole podpięte w ten sposób JBBF szyną Can.

Ta skrętka będzie OK.

Pin 33 będzie zajęty bo w startym JBBF do tego pinu podpięta jest linia K z gniazda OBD. Upewnij się, że miernikiem że pin 33 idzie do pinu 7 w złączu OBD i odłącz go od X14271. Nie będzie ci już potrzebny, a poza tym mógłby powodować zakłócenia.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jaki interfejs kupić i z jakim oprogramowaniem by to w miarę działało do 530d G31 z 18 roku?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Do serii f mam użyć kabla K+DCAN czy K+D-CAN?

Bo teraz oglądam dokładnie i użyłem tego pierwszego ale Btool wywalał mi brak odpowiedzi ECU...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.