Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w aucie mam skrzynie 6 biegową i będę wymieniał dwumasę+sprzęgło na dobrą używkę też do skrzyni 6biegowej

 

Czy jeśli ja mam powiedzmy skrzynie 6 biegów i dwumas o numerach np xx1 a kupię dwumas też do skrzyni 6biegowej od m47n 150km ale o numerze np x2x to czy to się zgra ze skrzynią? czy to musi być taki sam dwumas bo np może nie wejdzie? i pytanie mam odnośnie łożyska oporowego po podobno luk ani sachs nie sprzedają osobno tylko razem ze sprzęgłem tzn łapa a w niej łozysko

 

ale patrząc na alledrogo są takie łozyska po około 150zł i też z sachs to jak to jest? pytam bo nie chce wyciulać się że mechanik rozbierze auto kupię łozysko a tu wyjdzie,że nie pasuje i takie cyrki będą

 

dodam łapa została by stara w skrzyni tylko łozysko nowe do łapy kupić..a wyjac się z niej da bo widac na zdjęciach ori sprzęgła nowego LUK że się wpina w łapę łozysko

 

Prosze o pilną pomoc

Opublikowano

Teoretycznie to jak są inne numery dwumasy to bez rzeźbienia nie podejdzie ,generalnie jak ten sam podzespół pasuje do różnych modeli to on ma ten sam nr.

Jak byś podał te nr to by Ci ktoś doradził.

Odnośnie łożyska to się wymienia jako całość bo przeważnie tam już jest wszystko zniszczone i nowe łożysko by tam biało luz , pomijam kwestię wyjęcia tego łożyska.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam prosze o pilną pomoc

 

rozmawiałem z mechanikiem na temat koła dwumasowego będzie zakładane sprawne koło do mojej tarczy sprzęgła czyli używka dwumasa z innej bmki do mojej na moje sprzęgło.Powiedziałem mechanikowi,że podobno trzeba mieć jakiś klucz SAC do ustawienia.. ale on mówil tutaj nie potrzeba.. to w nowszej wersji..zresztą chodz by nawet to i tak nikt nie ma tutaj w pobliżu takiego klucza co ewnetualnie może się dziać jak normalnie skręci dwumase z moim sprzęgłem? bo dodam jak coś nie tak będzie to bedzie poprawiał nie ma przeproś..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podejżewam ze chodzi o to zeby wszystko ustawić w osi bo inaczej nie wsadzi skrzyni w sprzegło tzn tego wałka który z niej wychodzi

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez tego klucza nie założysz dobrze używanego sprzęgła w bmw e46 320d i to nie ważne czy wersja 136KM czy nowszy 150KM jak założy i skręci to już długo sprzęgło nie pochodzi trzeba napiąć sprzęgło i cofnąć samo-regulacje dopiero można skręcić sprzęgło ...

lepiej kup nowe sprzęgło i załóż mniej kosztuje niż ten klucz, a nowe jest specjalnie zablokowane i dopiero po skręceniu do dwumasy usuwa się napinacz z nowego sprzęgła

ta samoregulacja jest po to aby zużywające się sprzęgło działało zawsze w tej samej pozycji, a nie jak w starszych modelach w miarę zużywania sprzęgło brało na samym końcu, a tu jest zawsze tak samo, jak rozkręci sprzęgło bez klucza SAC to tak jak by tarcza już cała się zużyła i samoregulacja powędruje na sam koniec jak dokręcisz sprzęgło to już nie cofnie się ponieważ jest tak zaprojektowane .

Opublikowano

I caly misterny plan poszedl wpizdu....

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

podobno da się ustawić na prasie... ja to wszystko MECHANIKOWI powiedziałem... on mówi WIEM O CO CI CHODZI i nie bój się.. najpierw wyjmie się sprzegło i zobaczy jakie jest

 

hmm bo tak łozysko oporowe muszę luzem OE bmw kupić a to koszt 290zł.. a sprzęgło kompletne 700zł luka... to hmm szarpnąc się o te 400zł? ale czy wtedy.. montaż takiego nowego sprzęgła do używanej dwumasy przejdzie? czy też trzeba ustawiać coś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A miały być ringi..no i klops.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
podobno da się ustawić na prasie... ja to wszystko MECHANIKOWI powiedziałem... on mówi WIEM O CO CI CHODZI i nie bój się.. najpierw wyjmie się sprzegło i zobaczy jakie jest

 

hmm bo tak łozysko oporowe muszę luzem OE bmw kupić a to koszt 290zł.. a sprzęgło kompletne 700zł luka... to hmm szarpnąc się o te 400zł? ale czy wtedy.. montaż takiego nowego sprzęgła do używanej dwumasy przejdzie? czy też trzeba ustawiać coś?

 

 

Sprzedajesz to auto czy zamierzasz tym jeździć ? przecież wkładając używane sprzęgło czy dwumase tak naprawdę nie wierz ile to pojeździ ... i może się okazać , że za pół roku trzeba będzie znowu wymieniać .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uuu nowe oblicze Stanisława.. :cry2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Póki co wymieniam sprzęgło nowe Luk.. a dwumasa używka lecz dwumasa w stanie perfekcyjnym jest... luz ciut ciut większy niż na nowym kole LUK.Ja samochodem robię malo km więc mnie inwestycja w nowy dwumas nie opłaca się bo jeszcze mam innych wydatków na zimę.. fele opony a nie wszystko na sprzęgło wydam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podobno da się ustawić na prasie... ja to wszystko MECHANIKOWI powiedziałem... on mówi WIEM O CO CI CHODZI i nie bój się.. najpierw wyjmie się sprzegło i zobaczy jakie jest

 

hmm bo tak łozysko oporowe muszę luzem OE bmw kupić a to koszt 290zł.. a sprzęgło kompletne 700zł luka... to hmm szarpnąc się o te 400zł? ale czy wtedy.. montaż takiego nowego sprzęgła do używanej dwumasy przejdzie? czy też trzeba ustawiać coś?

 

Może da się na prasie napięć sprzęgło i cofać samoregulacje tak jak na filmie , ale trzeba mieć klucz (blokadę) od nowego sprzęgła aby zablokować docisk

w pozycji naprężonej przed przykręceniem , a po dokręceniu zwolnić blokadę, ale to jest straszna rzeźba ponieważ łatwo w ten sposób uszkodzić sprężyny w docisku, nawet nie wolno odkręcać starego sprzęgła w dowolny sposób, tylko po od 1 do 1,5 obrotu śruby każdej ze śrub po kolei tak jest w opisach odnośnie montażu i demontażu sprzęgła SAC, więc lepiej kup nowe sprzęgło, ponieważ nie wiadomo jak ze starym sprzęgłem obchodził się poprzedni właściciel i w jaki sposób je demontował .

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.