Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

dzisiaj po południu po pracy wsiadłem do auta i po odpaleniu paliła sie kontrolka od akumulatora ale jak dodałem gazu zgasła wiec sie nie przejełem, później wieczorem po odpaleniu taka sama sytuacja ale po przejechaniu 10km zapaliły sie kontrolki abs i kontroli trakcji ale czasami gasły i zapałały sie na nowo to mrugały itp wiec sie zatrzymałem i jak auto zgasiłem to juz nie mogłem odpalić silnik nie kręcił tylko coś cykało podajże rozrusznik tylko cykał i tyle ...... wiec zapchałem auto z górki i odpaliła wracając do domu wszystko mi zgasło pierw radio pozniej zegary nawet gaz mi wyłączało i jak juz dojechałem nic sie nie paliło dodam jeszcze ze podczas jazdy auto jak by tracilo moc ale znowu łapało i tak pare razy ........ z góry przepraszam jesli jest juz taki temat ja nie moglem znaleźć i dzieki za odpowiedzi bmw e39 528i 96r.

Edytowane przez pesum1992
Opublikowano

Nie przejmuj się mi też auto potrzebne a akurat wywala mi bezpiecznik i muszę też ogarnąć :D I coś dojść nie mogę do ładu. Daj aku pod prostownik naładuj podłącz powinien odpalić. Sprawdź ładowanie powinno być minimum 13,7V

 

Napięcie po odpaleniu - 13,95V

Po zwiększenia obrotów napięcie wynosi od 14,05 do 14,2 max

Po załączeniu świateł drogowych - 13,8V

 

takie powinny parametry przynajmniej ja takie mam :)

Opublikowano
mam totalną lipe bo prostownik nie ładuje i nie wiem dlaczego a po drugie jak przekręcam kluczyk to mam prąd bo wszystko chodzi zegary swiatła radio ale na odpalenie pewnie jest go za mało czy powinno wystarczyc? bo dalej tylko cyka
Opublikowano
także jutro będę walczył.... jeśli to alternator to co mogło sie zepsuć regeneracja wystarczy czy raczej juz nowy trzeba i jakie to są koszta tych dwóch opcji ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie skończyły się szczotki a wraz z nimi komutator.

 

JAk masz alternator boscha i trochę pojęcia to naprawisz sam.

 

Jak chcesz to mam taki alternator na zbyciu za gorsze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
ja mam podobny problem w e39, probowalem kablami rozruchowymi ale nie odpalił, tylko 2 kliknięcia słychać i nie kręci, po odłączeniu kabli rozruchowych brak prądu. tylko że ją zapomnialem zgasić światła i po godzinie przy odpaleniu wszystko zgaslo i dalej nic. co to może być?
Opublikowano
Alternatory są wymienne-bez podziału na producenta.Prąd ładowania(odpalony silnik)powinien być ppwyżej 14v.Idealnie jest 14.4V.Pp włączeniu obciążenia(drogowych,grzania szyby,foteli itp.)może spaść napięcie na momencik.Gdy spada i nie wraca to wysrany jest regulator napięcia..W spoczynku akku winno mieć ok 12,5 v.To takie suche dane,bez komentarza odnośnie porad udzielanych wcześniej.Akumulatory nie firmowe mają tą wadę,że trzymają napięcie ale brak im siły do rozruchu.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Opublikowano
Alternatory są wymienne-bez podziału na producenta.

Można polemizować ;) Były 120 i 150A. Jaki wpływ może mieć podmiana w konkretnej sztuce ciężko powiedzieć.

 

Prąd ładowania(odpalony silnik)powinien być ppwyżej 14v.Idealnie jest 14.4V.

Po rozruchu ładowanie powinno być powyżej 14V. Ideał 14.4V jest praktycznie nieosiągalny - napięcie w E39 jest zrzucane przy 14.2V. Jak komuś pokazuje 14.4V to albo ma "dobry" miernik, albo grzebane przy alternatorze.

 

Akumulatory nie firmowe mają tą wadę,że trzymają napięcie ale brak im siły do rozruchu.

Pisz dokładniej, bo jeszcze ktoś nowy pomyśli, że akumulatory inne niż Bosch, Centra nie posiadają żadnego prądu rozruchowego.

Tak naprawdę, to kilkanaście lat temu rozpoczęła się produkcja akumulatorów z podwyższonym prądem. Są one droższe, jednak potrafią uratować tyłek przy słabym prądzie.

Opublikowano

Polemizować to można nad interpretacją wierszy Broniewskiego a nie jak posiada się wiedzę i doświadczenie na merytoryczny temat.Alternatory są też 80,90,,140A jak już sypiesz danymi.Tylko,że ja nie pisalem o mocy a o podziale na producenta.Problemy ze zrozumieniem textu?Zamieniałem Valeo na Boscha-wo o cz piszę i nie jest mi ciężko powiedzieć.Za wszystko odpowiada regulator i 140A Boscha zastąpi 80A Valeo.Wtyczka plug and play długość paska bez zmian.Plusem są tańsze części do Boscha i opcja podłączenia dodatkowych odbiorników prądu bez konsekwencji strat napięcia.

Osiągniesz ideał(u innych standard)wymieniając szczotki,regulator,pasek ewentualnie łożyska.Nie pomoże to sprawdz straty na przewodach(masz pewnie taki"dobry miernik",ktory to ogarnie?

Co do akumulatorów to garażowe marki mają tą wadę,że po krótkim czasie użytkowania(parę m-cy)napięcie jest odwrotnie proporcjonalne do siły rozruchu.I piszę to z doświadczenia zawodowego..

A takie odpisywanie na zarzuty nic nie wnoszące do tematu bywa męczące.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czasem spore straty powstaja na złaczach przewodu łaczącego akumulator z rozrusznikiem i alternatorem.

W miejscu gdzie przewód wychodzi ze środka auta do komory silnika potrafi skutecznie zaśniedzieć. Wtedy zarównoa ładowanie jest słabsze < ale mierzone na klemach akumulatora a nie na alternatorze > Jak i prąd rozruchu .

 

I

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.