Skocz do zawartości

Koszty utrzymania diesel vs benzyna przez 150 tyś. km


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Założyłem taki temat, ponieważ ciągle jest dyskusja co wybrać diesla czy benzynę, jakie spalanie itd. Wniosek jaki się wysuwa z tych dyskusji jest taki, że koszty utrzymania diesla są większe poza paliwem. Chciałbym, żebyśmy to rozwinęli i poparli liczbami. Przyjmując, że benzyna pali ok 3 litry więcej od diesla to na dystansie 150 tys km zaoszczędzimy 22500 zł (średnio 5 zł za litr paliwa). Czy planowane koszty eksploatacji (bez awarii) są większe (o ile) dla diesla vs benzyna?

Jakie są koszty przeglądów (bez rabatów dla uproszczenia). Jak pamiętam pierwszy przegląd zapłaciłem ok 1000 zł, drugi ok. 2000 zł (przeglądy co 30 tys km).

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jesli kupujesz auto jako nowe to prawdopodobieństwo wystąpienia poważnej awarii jest bliskie zeru. Diesel ma wtedy sens.

Wielu jednak kupuje auto od emeryta z Niemiec, który jeździł tylko do kościoła i liczy na to, że diesel bedzie tani. Wtedy benzyna ma sens...są zdecydowanie mniej wyeksploatowane. W moim przypadku różnica w spalaniu pomiędzy 528xi i 525xd to prawie 5 l. więc oszczędności są spore.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 l ???? jakie masz spalania i w jakich warunkach w tych autach?
Opublikowano

W 528x było 15-16 a w 525x jest do 10 w mieście. 90 % mojej jazdy to miasto i krótkie trasy po kilka km.

Może to też wina xdrive i masy...może mojej lewej nogi :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi po Wrocławiu pali 12-13, ale mocno zwolniłem po mieście od kiedy zabierają prawko...
Opublikowano
Mi po Wrocławiu pali max.8 na klimie non stop i normalnej jeździe w trybie comfort +, bo taki ustawia mi się z automatu.
Opublikowano
W 528x było 15-16 a w 525x jest do 10 w mieście. 90 % mojej jazdy to miasto i krótkie trasy po kilka km.

Może to też wina xdrive i masy...może mojej lewej nogi :8)

Dziwne zeby 528 palilo wiecej niz x6 35i...

 

Co do porownania kosztow, tabletem sie mi ciezko szuka, ale widzialem ze 2 porownania kosztow naprawy diesel vs benzyna i w 90% przypadkow diesel byl droższy. Pozostsle 10% to rowne koszty, nigdy naprawa benzyny nie wychodzila drożej.

 

Trzeba tez pamiętać ze technologia sie zmienila. 184konne 320i pali przy oszczednej jezdzie 6-7l, a moje pierwsze 520i e34 przy 150km palilo 11l. Zalezy wiec od rocznika, bo stare TDSy wcale oszczedne nie były.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tutaj chyba są 2 sprawy

1. Koszty eksploatacji diesla będą mniejsze w przypadku planowanych prac eksploatacyjnych.

2. Koszty eksploatacji diesla będą wyższe w przypadku napraw awaryjnych.

 

TAK?

Opublikowano

Ja od 15-stu lat jeżdżę dieslami różnych marek i z różnymi przebiegami (max 270.000 km) i jedyną naprawę jaką wykonałem, to wymiana dwumasy w Skodzie Superb przy przebiegu ok 70.000 (to nie ładnie ze strony VW, że taki "prezent" mi zafundowali). Oczywiście chodzi o naprawę "typową" dla diesla.

Pozostałe auta nie miały żadnej awarii związanej z rodzajem paliwa jakim były napędzane - silnik, układ paliwowy bez zarzutu.

Może o usterkach diesel vs benzyna niech piszą Ci, którzy je mieli, a nie Ci, którzy o nich wyczytali w gazecie lub usłyszeli od zaprzyjaźnionego mechanika, bo inaczej dyskusja nie ma sensu.

Większość pisze, że naprawy diesla są droższe, tylko tak na prawdę ile WY mieliście tych napraw typowych dla diesla?

Opublikowano
Może o usterkach diesel vs benzyna niech piszą Ci, którzy je mieli, a nie Ci, którzy o nich wyczytali w gazecie lub usłyszeli od zaprzyjaźnionego mechanika, bo inaczej dyskusja nie ma sensu.

Większość pisze, że naprawy diesla są droższe, tylko tak na prawdę ile WY mieliście tych napraw typowych dla diesla?

Ja mialem e39 530d w stanie tak dobrym, ze mechanicy w ASO przecierali oczy ze zdumienia. Kupilem je jako 8 letnie chyba. Po 2.5 roku sprzedalem je za 19tys, dolaczajac do niego rachunki od mechanika za 22tys. Boje sie ile bym wydal na e39 w gorszym stanie. Oczywiscie mozna z autem chodzic do pana miecia i montowac czesci z allegro....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słamomir oczywiste jest, że naprawa diesla dla aut z przebiegami powyżej 150 tys zł będzie zdroższa. Mi chodzi tutaj o auta do 150 tys km. Na razie nie widzę żadnego potwierdzenia, że diesel będzie droższy w utrzymaniu od nowości do 150 tyś km.
Opublikowano
Nowe auta sa projektowane na 200tys przebiegu (potwierdzone info) wiec dziwne zeby sie psuly do tego czasu jakos znacząco. Roznice sa od 200tys, dla aut uzywanych raczej. Nowe maja i tak gwarancje, wiec jak chcesz mowic o kosztach napraw? Poza tym wiekszosc jednak bierze uzywki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Założyłem ten temat ponieważ wiele osób twierdzi, że utrzymanie diesla jest droższe niż benzyny.

"na 100% koszt utrzymania diesla jest wiekszy poza paliwem"-Sławomir to Twój tekst :D .

Myslę, że nie ma się co dalej rozwodzić i wnioski są takie jak już napisałem:

1. Koszty eksploatacji diesla będą mniejsze w przypadku planowanych prac eksploatacyjnych.

2. Koszty eksploatacji diesla będą wyższe w przypadku napraw awaryjnych (po gwarancji)

 

Gwarancja jest tylko na 2 lata, ale przy przedłużeniu nie ma obaw o koszty napraw, a części eksploatacyjne zapewne będą podobne kosztowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz konkretnie rozważać to trzeba uściślić: gdzie i w jakim kraju auto będzie jeździć, na jaki okres i jakie przebiegu, auto nowe czy używane, itd, itp.

Samo stwierdzenie że utrzymanie diesla jest droższe od benzyny jest równie prawdziwe co stwierdzenie że utrzymanie benzyny jest droższe od diesla...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
auto w PL, od nowości do 150 tyś km, porównanie podobnych mocowo aut
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. Koszty eksploatacji diesla będą mniejsze w przypadku planowanych prac eksploatacyjnych.

 

A ten wniosek to został wyciągnięty na podstawie czego ?

 

zakladam, że koszty części eksploatacyjnych (przeglądów) są podobne cenowo, a koszty paliwa niższe o 22500 zł dla diesla (przez 150 tyś km)

Opublikowano

A jeśli liczysz w to paliwo to tak. Nie wiedziałem że lanie paliwa można zaliczyć do "planowanych prac eksploatacyjnych".

 

Ja kupiłem benzynę bo:

- stwierdziłem że już mnie stać przy tych marnych przebiegach (12 tyś / rok) które robię

- już mi się dźwięk klekota nie podoba

 

Gdy wcześniej robiłem 1500 km po autostradach systematycznie co weekend to benzyna przez myśl mi nawet nie przeszła - $$$.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sapero przeczytaj dokładnie :D oczywiście paliwo to nie prace eksploatacyjne, dobrze napisałem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O drogich naprawach diesla piszą ci którzy kupili auto z licznikiem 150+ a z przebiegiem pewnie 300+. Wtedy ma prawo coś się popsuć. Przy nowych autach to kwestie eksploatacji ew. napraw gwarancyjnych
Opublikowano

Ja mialem e39 530d w stanie tak dobrym, ze mechanicy w ASO przecierali oczy ze zdumienia. Kupilem je jako 8 letnie chyba. Po 2.5 roku sprzedalem je za 19tys, dolaczajac do niego rachunki od mechanika za 22tys. Boje sie ile bym wydal na e39 w gorszym stanie. Oczywiscie mozna z autem chodzic do pana miecia i montowac czesci z allegro....

Rozumiem, że wszystkie koszty jakie poniosłeś były spowodowane rodzajem paliwa, jakbyś miał benzynę to tych kosztów byś nie poniósł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.