Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

 

Zauważyłem w swojej e91 (rocznik 2010, 161 tyś przebiegu), że podczas odpalania na zimnym silniku przez pierwsze 4-5 sekund po odpaleniu słychać metaliczny, brzydko brzmiący dzwięk, który po chwili ustaje.. Dzieje się tak tylko na zimnym silniku, kiedy auto stoi całą noc w garażu.

Kiedy silnik jest ciepły, lub stoi tylko 2-3 h, wówczas nie słychać tego dzwięku lub jest on znacznie krótszy i mniej syszalny. Słychać tylko z zewnątrz.

Starałem się uchwycić ten dzwięk teraz, ale silnik nie był do końca wychłodzony, także 'nie jest idealnie'. Poniżej filmik - grzechotanie ustaje pomiędzy 4 i 5 sekundą.

Ponowne odpalanie silnika (na ciepło) nie generuje już takich dzwięków.

Ale postaram się nagrać jeszcze raz rano na wychłodzonym silniku.

 

https://drive.google.com/file/d/0B_pJAjWAO8JVS054d3ZfeEVZYUU/view?usp=sharing

 

Generalnie przewaliłem forum i youtube doszukując się informacji i dosłuchując dzwięku szurającego rozrządu, ale u siebie tego nie słyszę.

Podejrzewam jeszcze koło pasowe albo rolki...

Jestem umówiony z mechanikiem na koniec tygodnia, ale chciałbym znać wstępną diagnozę z niezależnego źródła, bo wstępnie już przez telefon stwierdził że prawdopodobnie to rozrząd.

 

Poniżej zamieszczam jeszcze filmik z pracującym silnikiem:

 

https://drive.google.com/file/d/0B_pJAjWAO8JVYlRKcU93czZUSDg/view?usp=sharing

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,

 

Podrzucam jeszcze nagranie z dzisiejszego poranka:

 

https://drive.google.com/file/d/0B_pJAjWAO8JVSHM5SWwxODF2WW8/view?usp=sharing

 

Metaliczne klekotanie jest słyszalne do 10s nagrania po czym ustępuje. Obawiam się, że dzwięk dochodzi z okolic rozrządu, ale dziwne jest to, że tylko w pierwszych sekundach i na zimnym silniku.

Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?

 

Z góry dzięki,

Pozdr.

Opublikowano
Może coś ze smarowaniem nie tak, zanim olej pójdzie na wszystkie elementy, podobny dzwięk jest jak się spuszcza olej i odpala pierwszy raz, jaki olej zalany, jesteś pewny że wszystko z nim ok ?
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Hej,

 

olej zalany Castrol 5W30. Jeździ 16kkm - połowa na autostradzie, połowa w mieście. Kupiłem właśnie nowy olej i filtry także mechanik od razu mi wymieni i zobaczymy.

 

Pozdr.

Opublikowano
Mialem to samo, po wymianie oleju przez servis (castrol). Szlag mnie trafial, wymienilem olej na Motul razem z rozrzadem i jest cisza. Wiec stawiam na olej.
Opublikowano
16 tys to sporo nie mów mi że chcesz do 30tyś jeździć ;] jak tak to gratuluje pomysłu :P, motul to dobra propozycja, sam na nim jeźdżę i polecam.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Cześć Panowie,

 

Fakt, 16k to dużo, dlatego jestem umówiony z mechanikiem na wymianę. Zamówiłem Castrola Edge 5w30, bo taki był lany od nowości. Czy to dobry wybór czy celować raczej w Motula lub Millersa? Jest cały wątek dot. oleju i widzę że oba są polecane.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Osobiście w 530d mam Motul, w tej również. Znajomi maja także Millers'a i sobie chwalą. W/g mnie dużo zależy także od częstotliwości wymian. Ja wymieniam po 5000 mil, czy to za często... hmmm, zaszkodzić raczej nie zaszkodzi.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Rozmawiałem z moim mechanikiem. Wskazał również, na napinacz jako możliwą przyczynę. Dzisiaj zostawiłem samochód w warsztacie na wymianę właśnie napinacza i zobaczymy.
Opublikowano

Napinacz wymieniony. Jest trochę lepiej, tj. na zimnym silniku dalej hałasuje, ale jakby ciszej i krócej.

W każdym razie problem nie został wyeliminowany.

 

Pozdr.

Opublikowano
Skoro napinacz neiznacznie pomógł, a BMW sprawdza do tego jeszcze naciąg (rozciągnięcie łancucha) może to o to chodzi. Po drugie sprawdź może masz akcję serwisową na swój łańcuch.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

BMW 3 e92 320d 184 km 2011r. N47T

Od listopada mam problem z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się spod pokrywy silnika. Występuje to najczęściej na zimnym silniku, czasami po zrobieniu dłuższej trasy. Odgłosy wzmocniły się po wymianie oleju. Po przejechaniu 200-300 kilometrów wróciły do normalnej głośności. Odgłos przypomina metaliczne równomierne klepanie przyśpieszające wraz z zwiększaniem się obrotów (załączam filmik z yt, na którym słychać podobny dźwięk). W przeciwieństwie do tego co na filmiku - na luzie nie słychać klepania. Samochód nie traci mocy, nie kopci. Przez ostatni miesiąc na wolnych obrotach ( bieg 1, 2) samochód zaczyna szarpać, jakby tracił dopływ paliwa, po rozgrzaniu silnika już nic takiego się nie dzieje. Wtryski sprawdzone - wszystkie ok. Na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Sprawdzone również wszystkie parametry na komputerze i również są ok. Co robić?

 

Opublikowano
Sprawdź na forum "łancuch rozrządau". Jest nawet cały wątek o akcji serwisowej.

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

BMW 3 e92 320d 184 km 2011r. N47T

Od listopada mam problem z dziwnym dźwiękiem wydobywającym się spod pokrywy silnika. Występuje to najczęściej na zimnym silniku, czasami po zrobieniu dłuższej trasy. Odgłosy wzmocniły się po wymianie oleju. Po przejechaniu 200-300 kilometrów wróciły do normalnej głośności. Odgłos przypomina metaliczne równomierne klepanie przyśpieszające wraz z zwiększaniem się obrotów (załączam filmik z yt, na którym słychać podobny dźwięk). W przeciwieństwie do tego co na filmiku - na luzie nie słychać klepania. Samochód nie traci mocy, nie kopci. Przez ostatni miesiąc na wolnych obrotach ( bieg 1, 2) samochód zaczyna szarpać, jakby tracił dopływ paliwa, po rozgrzaniu silnika już nic takiego się nie dzieje. Wtryski sprawdzone - wszystkie ok. Na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Sprawdzone również wszystkie parametry na komputerze i również są ok. Co robić?

 

 

Może wtryski. Na początek czyszczenie chemiczne dodatkiem do paliwa. Ewentualnie sprawdzenie korekcji wtrysków.

Opublikowano
Czytalem, dzwonilem. Ta akcja nie dotyczy tego modelu silnika tylko 177km o innym kodzie. Wtryski wyjmowane i sprawdzone na maszynie - tak jak napisałem wszystkie ok. Jakieś inne pomysły co to może być?
Opublikowano
Czytalem, dzwonilem. Ta akcja nie dotyczy tego modelu silnika tylko 177km o innym kodzie. Wtryski wyjmowane i sprawdzone na maszynie - tak jak napisałem wszystkie ok. Jakieś inne pomysły co to może być?

Klepie jak łańcuch rozrządu ocierający o wnętrze silnika.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.