Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam e60 z 2006 r z silnikiem M57N2 3.0d. Od samego poczatku mam problem z opozniona reakcja na pedal gazu podczas przyspieszania ale moze opisze doladnie o co chodzi.

Jade sobie 60 km/h za jakims mulem, nie wiem ktory bieg ale obroty ok 1500 nale nadarza sie okazja do wyprzedzenia wiec wciskam troche pedal gazu (nie do spodu ale wg mnie normalnie jak bym chcial w miare szybko wyprzedzic) a tu NIC jak bym nic nie wcisnal. Dopiero po ok 2 sek jest redukcja i autko wystrzeliwuje jak z procy. Wg mnie sytuacja wystepuje tylko przy obrotach ponizej 2000 i wtedy jak jest potrzeba redukcji biegu na nizszy. Przy jezdzie w trybie DS/M sytuacja nie wystepuje gdyz samochod zanim zmieni bieg to ciagnie co najmniej do 2500 obr/min wiec po wcisnieciu gazu ladnie zaczyna przyspieszac

Co moze byc przyczyna

Bledow na kompie brak

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem jest znany, czytałem o tym na niemieckim forum. Skarżą sie że przy wcisnieciu gazu nic się nie dzieje, przyspiesza bardzo powoli a po przekroczeniu mniej więcej 2200 obr./min jest mocny zryw i moc wraca. Dodatkowo opisują że problem pojawia się głównie przy szybkim wcisnieciu gazu do końca.

 

Bmw oświadcza że nie jest to błąd i normalne dla silników disla.

Niestety nikt nie rozwiązał problemu oprócz kilku pomysłów.

Przeplywomierz

Software update

Separator oleju

Wymiana oleju w automacie (to raczej nie pomoże)

Kasowanie adaptacji automatu, przeplywomierz można chyba też skasować.

Błąd w pedale gazu

 

Zostaje Ci chyba tylko nauczyć sie z tym jeździć.

Przy wyprzedzaniu zmiana na tryb M/S i dodawanie wolniej gazu przy wyprzedzania.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Problem jest znany, czytałem o tym na niemieckim forum. Skarżą sie że przy wcisnieciu gazu nic się nie dzieje, przyspiesza bardzo powoli a po przekroczeniu mniej więcej 2200 obr./min jest mocny zryw i moc wraca. Dodatkowo opisują że problem pojawia się głównie przy szybkim wcisnieciu gazu do końca.

 

Bmw oświadcza że nie jest to błąd i normalne dla silników disla.

Niestety nikt nie rozwiązał problemu oprócz kilku pomysłów.

Przeplywomierz

Software update

Separator oleju

Wymiana oleju w automacie (to raczej nie pomoże)

Kasowanie adaptacji automatu, przeplywomierz można chyba też skasować.

Błąd w pedale gazu

 

Zostaje Ci chyba tylko nauczyć sie z tym jeździć.

Przy wyprzedzaniu zmiana na tryb M/S i dodawanie wolniej gazu przy wyprzedzania.

 

Przeplywka sprawna

separator wymieniony na nowy

olej w automacie zmieniony

adaptacja skrzynia takze przeplywka nie

blad w pedale gazu?? nie wiem co to

 

Poki co to robie tak jak piszesz czyli przed wyprzedaniem zmieniam na DS

Myslalem ze cos nie tak z moim autkiem ale wychodzi ze tak ma byc

No szkoda trzeba sie przyzwyczaic

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pedał gazu jest elektryczny no i może jest zły odczyt albo cos w tym stylu podczas szybkiego wcisniecia do dechy. Taka tylko teoria :mrgreen:

 

Kolega Rivasi zamontował u siebie jakieś urządzenie poprawiające reakcję na naciśnięcie gazu. Może to pomoże.

 

Tu jest jego wątek, musisz poszukać.

viewtopic.php?f=158&t=244452

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Tak sobie mysle ze na reakcje moze miec wplyw jeszcze zawor EGR. Jezeli jedziemy np ze stala predkoscia 80 km/h, obroty oscyluja w granicach 1500 to zawor sie otwiera i jezeli ja w tym momencie wciskam gaz to silnik zamiast powietrza ma za duzo spali z w/w zaworu dlatego jest takie opoznienie zanim pociagnie sobie odpowiednia ilosc swierzego powietrza. Jak bede mial czas to sproboja odpiac wezyk od EGR i pojezdzic troche bez niego tylko czy oprocz checka silnik nie przejdzie w tryb awaryjny??

Co o tym myslicie??

 

PS

Czy ista D da sie wylaczyc EGR bo wiem ze DISem mozna ograniczyc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie sie zgadza i powinno pomoc.

Przez ista d jest to mozliwe. Jak bede w samochodzie to poszukam, moze znajde :mrgreen:

Jesli znajdziesz przedemna to daj znac i opisz czy pomoglo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Pewnie sie zgadza i powinno pomoc.

Przez ista d jest to mozliwe. Jak bede w samochodzie to poszukam, moze znajde :mrgreen:

Jesli znajdziesz przedemna to daj znac i opisz czy pomoglo.

Z ista dopiero zaczynam zabawe wiec mysle ze wczesniej znajdzies to niz ja :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadko siadam z kompem w samochodzie, moze jutro dam rade a jesli nie to juz znalazlem instrukcje :mrgreen:

 

tätigkeiten--> servicefunktionen-->Antrieb-->Dieselelektronik-->Abgleichprogramme-->Abgasrückführung nacisnac suchen

 

Nacisnac na ABL Abgleich Abgasrückführung i kierowac sie instrukcjami

 

Nacisnac na 1, wpisac nowa wartosc i zapisac. Pozniej chyba 3 Speichern i wylaczyc i wlaczyc zaplon.

 

W silnikach M wpisujemy wartosc +40 lub tylko 40

W silnijach N dopuszczalna wartosc to od 0.1 do 0.7

Odpowiada to wartosci 40 mg/Hub swiezego powietrza

 

 

A Tal w dis 57

 

DDE - Service Programme - Abgleich - Abgasrückführung.

 

Po nacisnieciu "Weiter" znajdziemy sie w Menü: 1 = Wert ändern, 2 = Wert auf 0 setzen, 3 = Änderung speichern und

4 = ohne Änderung.

 

Po nacisnieciub 1 wyskoczy pole do wpisania.

 

Zapisac, 3 speichern, wyskoczy informacja ze zeby wylaczc zaplon. Odczekuhemy chwile i wlaczamy zaplon.

 

 

Wyskoczy informacja: Wert geändert.

 

Tez to zaptogramuje, dla zdrowia silnika :cool2:

 

PS. O 6:30 siedzialem juz w samochodzie i zakodowalem ustawienie.

Bylo napisane ze moge uzyc wartosci Od 0.0 do 1.0 ale jedynki nie przyjelo wiedz juz sie nie bawilem tylko ustawilem na 0.7.

Zmiany czuc, przedewszystkim na postoju nie trzesie (czulem to opierajac glowe o podglowek, takie lekkie winracje)

Przy przyspieszeniu nie czuje zmian ale tez wczesniej nie nazekalem. Moze jest minimalnie lepiej.

 

Jedyne co trzeba zrobic przed programowaniem to zczytac bledy. Inaczej nie da sie zaznaczyc ABL.

 

PS.2

Przy nowszej wersji rheingold-a pisza o wartosciach do 1.5

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Ok sprawdze jak bede mial czas tzn samochod bo zona zabiera jak jedzie na po poludnie do pracy

Ma sie rozumiec ze 40 lub 1 to zawor bedzie wylaczony lub prawie wylaczony

dzieki mam nadzieje ze pomoze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Im nowsza wersja rheingolda tym wyzej mozna manipulowac wartosc.

 

W wolnym czasie czytam ten temat:

http://www.motor-talk.de/forum/agr-rate-n57-das-unbekannte-wesen-t5056933.html

 

Pisza w nim ze od wersji v49.x (chyba 3.49.30 ) jest mozliwe podwyzszenie wartosci do 1.5 (czytaj moj poprzedi post, silniki Nxx) I do wartosci 84 czy 86 (silniki Mxx) ale to w zaleznosci od silnika.

 

Nie jest to wylaczenie wentyla tylko zmniejszenie ilosci spalin a zwiekszenie czystego powietrza.

Wylaczenie wentyla AGR prowadzilo by do zapalenia sie kontrolki silnika i rheingoldem tego nie zrobisz.

Bylo by to mozliwe chyba tylko przepisujac program w DDE

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zadko siadam z kompem w samochodzie, moze jutro dam rade a jesli nie to juz znalazlem instrukcje :mrgreen:

 

tätigkeiten--> servicefunktionen-->Antrieb-->Dieselelektronik-->Abgleichprogramme-->Abgasrückführung nacisnac suchen

 

Nacisnac na ABL Abgleich Abgasrückführung i kierowac sie instrukcjami

 

Nacisnac na 1, wpisac nowa wartosc i zapisac. Pozniej chyba 3 Speichern i wylaczyc i wlaczyc zaplon.

 

W silnikach M wpisujemy wartosc +40 lub tylko 40

W silnijach N dopuszczalna wartosc to od 0.1 do 0.7

Odpowiada to wartosci 40 mg/Hub swiezego powietrza

 

Dzis siedzialem w samochodzie ale nie moge znalesc tego egr w ista tzn napisales mi instrukcie po niemiecku wiec przetlumaczylem sobie za pomoca translatora na angielski i wyszlo mi

 

activities - > Drive - - > Diesel Electronics - > balance programs - nacisnac Search > Exhaust gas recirculation > Service functions

 

i wszystko bylo by ok tylko nie moeg odnalesc opcji "balance programs". Podejrzewam ze tlumacz cos mi zle przetlumaczyl a nie moge siedziec i szukac opcji na chybil trafil bo rozwale akumulator (a nie mam prostownika)

Jezeli mozesz to podaj mi ta kolejnosc po angielski bede bardzo wdzieczny

PS

w ktorej zakladce w activities mam tego szuakac, pytam bo jak pisalem dopiero zaczyam zabawe z tym programem

ps2

jak odczytac kody bledow w w/w programie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrób podczas identyfikacji, identyfikację z odczytam błędów to zrobi to automatycznie.

Jeśli nie masz błędu w dde to i zakładka ABL będzie podswietlona a nie siwa.

Teraz nie mam kompa wiedz najprościej będzie jak rheingold-a na niemiecki zmienisz :)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
najprościej będzie jak rheingold-a na niemiecki zmienisz :)

pousuwalem inne jezyki poza angielskim zeby zwolnic miejsce na hdd :(

 

EDIT

Juz znalazlem i przestawilem na 40mg i powiem tak: wydaje mi sie jak by reakcja na pedal gazu byla troche szybsza ale to wszystko okaze sie jak troche pojezdze

Dzieki za wszelka pomoc

pozdr

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja angielski usunalem :D

Mam tylko polsko/angielskie

 

Czynnosci ---> Funkcje Serwisowe --->

01 Engine ---> Diesel fuel electronics ---> adaptations ---> Air mass flow sensor --->

naciskamy Rozpocznij wyszukiwanie --->

Wybieramy ABL Mass meter

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

dzieki za odpowiedz ale

opcje ktora mi podales mam w troche innym menu a mianowicie

 

01 drive - diesel fuel electronics - adaptations - air mass flow sensor

 

po wcisnieciu search mam ABL Mass meter jednak po wejsciu w niego moge wybrac

1. Reset adaptation

2. end without programing

Nie ma opcji wpisania niczego

 

Opcje zmiany EGR znalazlem w innej zakladce

 

01 drive - diesel fuel electronics - Adjustment function - Exhaust-gas recirculation

 

po wcisnieciu search dostje ABL Exhaust-gas recirculation

i tam mam do wyboru

 

1. enter new value for EGR matching (nadal nie moge dac wiecej niz 40 mg/sreoke air)

2. Reset EGR matching to 0

3. End with programming

4. End without programming

Opublikowano

wydaje mi sie ze BMW 530d dobrze raguje na gaz w automacie przeciez to audi rs6 albo m5 w benzynie...nie bez kozery jest ten tryb ds..

wczesniej jedzilem s80 z 2008 roku 2.4d i tam to byla wolna reakcja na gaz dopiero.

Opublikowano
wydaje mi sie ze BMW 530d dobrze raguje na gaz w automacie przeciez to audi rs6 albo m5 w benzynie...nie bez kozery jest ten tryb ds..

wczesniej jedzilem s80 z 2008 roku 2.4d i tam to byla wolna reakcja na gaz dopiero.

NIe chodzi mi o to ze za kazdym razem jak wcisne gaz to reaguje za 2 sek tylko czasami jak jade wolno za jakims mulem i nagle chce wyprzedzic to zanim autko zmieni bieg to od wcisniecia gazu mija 1-2 sek (w tym czasie slychac cos jak zasysanie powietrza). W trybie DS lub manualnym opoznienie to nie wystepuje. Chyba pozostaje mi sie do tego przyzwyczaic i jak bede mial zamiar wyprzedzac przelaczyc skrzynie w DS lub M

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na swiatlach mozna rozwiazac problem kodujac, wylaczajac funkcje NIC czyli wrzucania luzu na swiatlach

 

Modul EGS

 

NIC

nicht_aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
tylko czasami jak jade wolno za jakims mulem i nagle chce wyprzedzic to zanim autko zmieni bieg to od wcisniecia gazu mija 1-2 sek [...] W trybie DS lub manualnym opoznienie to nie wystepuje
Wiesz, że komputer adaptuje sposób zarządzania zespołem silnik-skrzynia do trybu jazdy kierowcy? Jeśli przez jakiś czas jedziesz "komfortowo" (czy tez anemicznie) może również reagować z większym opóźnieniem.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
czy ta zmiana moze mi usunac program ktory mam wgrany po usunieciu filtra dpf? auto mi muli na wolnych obrotach i dluzej kreci przy odpalaniu. Wezyk od EGR caly czas zasysa powietrze. Nie robi tego pulsacyjnie... wyglada to tak jak by egr byl caly czas otwarty. bede wymienial ten zawor podcisnienia i moze to w czyms pomoze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.