Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z BMW e39 540i, motor m62b44tu. Samochód przy teraźniejszych upałach grzeje się na postoju, wystarczy ruszyć i jechać z prędkością min. 20km/h i od razu temperatura sprada do pionu. Przy chłodniejszych pogodach było wszystko w porządku. Wentylator chodzi bardzo głośno, ale działa na wszystkich biegach, wiskoza nowa, ale maxgear.

 

Co dalej mogę sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy jakiej temperaturze dokładnie zaczyna być słychać wiskoze?

Maxgear to trochę kiepskawa firma, ich wyroby nie są raczej trwałe i pewne.

Termostat masz ori z grzałką czy coś kombinowane (z M60, z e31 M62?)?

Opublikowano
Termostat jest ori, auto jest zapowietrzone najprawdopodobniej, odpowietrzam dzisiaj, zobaczymy co dalej. Niedawno wymienialem płyn ale mało jeździlem.
Opublikowano
niestety problem powrócił. Przy tych upałach w korkach temperaura rośnie gdy auto stoi, natomiast gdy przytrzymam chwile gaz na 3,5tys obrotow to po chwili spada do normalnego poziomu, gdy puszcze pedał gazu zaraz wzrasta. Czy to objawy pompy czy może być coś jeszcze uszkodzone ?
Opublikowano

Podpinam się, bo mam bardzo podobny problem ze swoim 530d. Na postoju wyje jak szalony jeśli jest klima włączona. Bez włączonej klimy wyje trochę mniej.

 

Dodatkowo wczoraj w trasie przy 2000 obrotów również było straszne wycie i również z włączoną klimą. Wycie zaczyna się przy 1500 obrotach. Myślałem na początku że to wina skrzyni, ale przy zrzuceniu automatu na luz jest dokładnie to samo i zależy tylko od obrotów silnika podczas jazdy. Po wyłączeniu klimy niby przestaje wyć, ale zastanawiam się czy niski poziom czynnika może wpływać na coś takiego. Na co powinienem zwrócić uwagę? Czy jakoś da się to sprawdzić z poziomu INPY? Wskazówka temperatury silnika była po środku.

Opublikowano

Możesz mieć padnięty wentylator klimatyzacji - kręci się w ogóle?

A przy obecnych temperaturach to wisko może być mocno sprzęgnięte praktycznie non-stop.

Opublikowano

Pompa wyjeta wyglada ze jest ok, ale zakladam nowa, kupilem termostat mechaniczny z 740d, ale co ciekawe okazalo sie ze ktos u mnie wyjal w ogole termostat.....

 

U mnie wlaczona klima auto w korkach, na swiatlach zaczyna rosnac temp...

Opublikowano
Witam, mam bardzo podobny problem z moja 2.8. Bardzo ciepłe dni (bez klimy) - grzeje sie, włączona klima (nawet w chlodniejsze dni) - grzeje sie, ostrzejsza jazda i rowniez problem wraca. Podczas normalnej, spokojnej jazdy wszystko jest w porzadku. Jakis czas temu poluzowal sie i spadl mi przewod od chlodnicy od tamtej pory zaczely sie przeboje. Myslicie ze moze to byc problem z dalszym zapowietrzeniem ukladu? Co jeszcze moze byc tego przyczyna? Pozdrawiam :)
Opublikowano
Zalalem plyn do zbiorniczka nastepnie odpalilem samochod i odpowietrzalem pierwszym odpowietrznikiem tym przy zbiorniczku wyrownawczym do momentu az zacznie wyplywac plyn jak i rowniez drugim na wysokosci chlodnicy, ale w dalszym ciagu mialem zimny przewod z lewej strony chlodnicy wiec poprzez uciskanie przewodu na wysokosci chlodnicy po lewej stronie odpowietrznika (na poluzowanym odpowietrzniku) oraz ''dmuchanie'' w zbiorniczek wyrownawczy pchalem plyn dalej (po kazdym dmuchnieciu zakrecajac odpowietrznik zeby uklad zassal plyn) co chwile go uzupelniajac az do momentu kiedy wszystkie przewody rowniez od gazu LPG byly cieple co powinno oznaczac odpowietrzenie ukladu. Probowalem rowniez na uniesionym przodzie jak i na prostej nawierzchni lecz mimo roznych prob samochod w dalszym ciagu sie grzeje.
Opublikowano
Zalej płynu pod sam korek ile wlezie. Nie odpalaj auta. Włącz temp na 32st odkrec odpowietrzniki i dolewaj płynu pod sam korek do momentu aż nie będą leciały bąbelki z płynem. Zakrec odpowietrzniki, Nadmiar odessij. Odpal auto sprawdź czy jest przelew i poczekaj aż się rozgrzeje (włącz test nr 7) i obserwuj czy otwiera się termostat. Jak masz LPG zrób zdjęcie reduktora i pokaż.
Opublikowano
Po za tym wygląda ze masz uwalony termostat jak masz lewy przewód zimny. O ile budowa ich w v8 jest podobna. Zawsze możesz dotknąć chłodnice. Powinna przy przegrzaniu a nawet ok 100 nie dać się dotknąć. Jak będzie zimna lub lekko, ciepła to termostat. Jak gorąca to sprawdź wentylator czy się zapinana
Opublikowano
Jestem teraz za granicą wiec ciężko że zdjęciem. Robilem też podobnie jak mowisz i lewy przewód po kilku próbach był ciepły ale chłodnica ciągle zimna więc wychodzi na to że wina termostatu. Dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.