Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Stuki dochodzące z tylnej części podwozia, zwykle podczas wrzucania na luz i zwalniania. Dźwięk jest taki dziwny niezbyt metaliczny. Tak jakby kamień odbił się od podłogi samochodu. Amortyzatory wymontowane i sprawdzone na stanowisku testowym. Sprężyny całe. Luzów w zawieszeniu brak. Pomyślałem o przegubach ale osłony całe i suche także smar mają. Macie jakieś pomysły zanim zdemontuje całe podwozie i będę wymieniał wszystko co mi wpadnie w łapki? :D
Opublikowano
tyle tylko, ze skrzynka jest z przodu a stuki od czasu do czasu pojawiają się z tyłu. Wyjmę wał sprawdzę podpory przy okazji rozbierania wszystkiego może znajdę winowajcę. A jeśli to skrzynka trzeba będzie rozebrać i nauczyć się ją naprawiać.
Opublikowano
Witam spróbuj podnieść samochód z tyłu włącz bieg i obracaj kołem prawo-lewo wyczujesz czy przegub czy tylny most czy wał
Opublikowano
Witam spróbuj podnieść samochód z tyłu włącz bieg i obracaj kołem prawo-lewo wyczujesz czy przegub czy tylny most czy wał

 

a wiesz, że na to nie wpadłem, najprostsze rozwiązania są najlepsze, dzięki :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Skrzynka ATC też powoduje takie objawy jak nic nie znajdziesz innego to wyjmij wtyczkę z siłownika skrzyni i spróbuj tak pojeździć.
Opublikowano
Skrzynka ATC też powoduje takie objawy jak nic nie znajdziesz innego to wyjmij wtyczkę z siłownika skrzyni i spróbuj tak pojeździć.

 

rozumiem, że wtedy będę miał tylko napęd na tył?

Opublikowano
wczoraj sprawdziłem wał napędowy, trzyma się sztywno więc jego skreślam z listy podejrzanych. Może to jednak być któraś z tulei (i to może nie wyjść na szarpaku) bo w okolicy progu wahacz jest zabudowany i nie widać za bardzo czy guma się tam oddzieliła od metalu czy nie.
Opublikowano

Orientujecie się czy może tuleja wahacza tylnego wzdłużnego (po prawej stronie na zdjęciu) jest wymienna? To element najbardziej podatny na uszkodzenia i może właśnie on jest u mnie do wymiany a na szarpakach nie widać bo jest zabudowany.

 

allegro_4999148257.jpg

Opublikowano
obecnie mam już 209tyś km przebiegu także magiczna bariera przekroczona. Ale na szarpakach to by raczej wyszło. Orientujesz się, czy na aucie jest szansa żeby to wyjąć? W vectrze c zrobiłem sobie specjalny ściągacz do tego muszę przypasować czy średnicą podejdzie.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Na szarpakach nie wyjdzie no chyba że duży luz :)

Wyciśniesz bez problemu.

Opublikowano
zdemontowałem tylne zawieszenie w całości wszystko na drobne elementy, jestem zdumiony, wszystko fabryczne a stan nie wykazujący zużycia. Jedynie odboje amorków słabe mimo iż amortyzatory są dobre to je wymienię. Lekki nalot rudej na wsporniku zawieszenia tylne (czeka mnie jeszcze raz demontaż i piaskowanie tego żeby było idealnie) ale na razie nie mogę się tym zając z racji braku warunków lokalowych.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Moja Bunia ma 290tyś i od ponad 20tyś też mam takie sutki, może bardziej głośne (jak uderzenie młotem w tylny most) tylko podczas zmiany kierunku jazdy (szczególnie na rondzie - dużo kręcenia). Po odpięciu sterownika skrzynki ATC 400, jak ręką odjął, wniosek to uszkodzenie skrzynki daje taki rezultat (komputer rozłącza napęd na przód ale coś w niej nie wyrabia dlatego powstają durze naprężenia i taki dźwięk). Na razie czekam aż tą skrzynkę szlak trafi do końca to wtedy zabiorę się za wymianę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.