Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki przypadek, że automat zaczął lekko szarpać przy zmianie biegów od razu po wymianie oleju w skrzyni , zmieniłem olej na oryginalny plus miska Mann z filterm i tulejkę . Byłem w Aso popytać , sprawdzili poziom oleju , powiedzieli , ze jest dobry i , że nie ma żadnych błędów w sterowaniu skrzyni. Przed wymianą nie było żadnego szarpania , może lekkie tylko z 5 na 6ty bieg, teraz szarpie lekko przy przejsciu na każdy wyższy bieg , ale w miarę jak się olej rozgrzewa to po kilku km jazdy na zimno jakby zanika szarpanie. Szarpania nie ma w ogóle tylko wtedy , kiedy przyśpieszam z bardzo lekko wcisniętym gazem. Miał ktoś podobne doświadczenie ?
Opublikowano

Podaj typ skrzyni , klase oleju ktory do niej zalales i przebieg skrzyni.

Olej prawdopodobnie jest tego przyczyna.

Taki efekt uzyskujesz gdy olej jest z woda lub brudami lub bledna klasa oleju/stara receptura bez modyfikatorow tarcia lub niski ich poziom.

Natepnym razem zalewaj RAVENOL zamiast orginalnego to nie bedziesz mial takich problemow.

Skrzynie automatyczne to wciaz w polskich serwisach nowosc.

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Natepnym razem zalewaj RAVENOL zamiast orginalnego to nie bedziesz mial takich problemow.

Jak masz tak doradzac to nie pisz nic, zrob adaptacje skrzyni.

Opublikowano

Jesli po rozgrzaniu oleju biegi wchodza normalnie to nie problemem jest adaptacja a olej( czasami tez moze byc to filtr).

Zreszta podczas wymiany oleju zdejmuje sie kleme z akumulatora wiec nie narusza sie jej elektroniki w zaden sposob.

INPA to mozna grzebac w sterownikach a nie w mechanice i cisnieniach ktore zachodza podczas jej pracy.

Przykrycie problemu procesem powtornej adaptacji to nie jest dobre rozwiazanie.

Przyjdzie zima i niskie temeperatury a problem pozostanie.

 

PS.jacekmury1 ravenol zawiera modyfikatory tarcia ktore wspomagaja zuzyte skrzynie i obecnie nie ma lepszego oleju na rynku do skrzyn niemieckich niz ten.

wielokrotnie sie spotkalem z tym ze na oleju OEM skrzynia pracowala poprawnie a na ravenolu perfekcyjnie.

doradzanie na odleglosc bez mozliwosci inspekcji pacjenta mija sie z celem.

MADE IN PRL
Opublikowano
Olej zlany był zwykła metodą , nie dynamiczną . Przebieg auta i skrzyni to 118 tys km . Na misce oryginalnej był napis , use only BMW OIL #83220142516 oraz info , zeby zalewać olej przy temperaturze od 30 do 50 stopni. Wlany olej z beczki o tym samym numerze co na misce . Choć lekko szarpnie czasem i na ciepłym .
Opublikowano
Poszukam chyba warsztatu który zrobi to metodą dynamiczną , to ma chodzić idealnie . Tylko gdzie na pomorzu taki znaleźć , żeby to umiał zrobić .
Opublikowano

Nie wlewajcie nigdy olejow z beczki a korzystajcie z plastikowych baniakow.

To bardzo stara zasada ktora obowiazuje od lat.

W baniakach rzadko kiedy dochodzi do naruszenia norm producenta.

Jesli przy starym oleju nie bylo szarpniec to ewidentna wina nowego oleju.

Najpierw sam kup nowy olej i zlec proces wymiany.

Zanim jednak tego dokonasz zrob kolejne 3 tys km w celu wyplukania ukladu.

Nie musisz robic wymiany dynamicznej bo ten olej co masz wypluka zakamarki.

Zwykla statyczna powinna wystarczyc.

MADE IN PRL
Opublikowano
Zmienić olej powtórnie to dobry pomysł , bo faktycznie może to zastąpić w pewnym sensie wymianę dynamiczną , po ten zalany 2 tygodnie temu przepłucze skrzynię . Miskę z filtrem i tuleją myślicie , że można pozostawić tą , która zamontowali teraz ? Byłoby ok 900 pln taniej w sumie . A jak wygląda ta adaptacja skrzyni ? To mój pierwszy automat ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba bogaty jesteś bo zeby 2 razy wymieniac olej,trzeb bylo odrazu dynamicznie wymieniac.Sproboj zrobic adaptacje tak jak pisalem wczesnie jesli nie pomoze to przegladnac mechatronike bedzie trzeba .Zrob to w polecanym warsztacie. :cool2:
Opublikowano

Wymiana dynamiczna ma za zadanie wyplukac olej z konwertera i to jedyna jej zaleta.

Podwojna wymiana oleju statyczna jest bardziej dokladna niz dynamiczna bo przebiega zazwyczaj po 1000-3000km co "czysci" uklad bardziej dokladnie z drobin opilkow metalowych.

Zazwyczaj podwojna statyczna sie robi jak sie stwierdza wyciek na laczeniach czy kostkach miski po odbytej niedawno wymianie.

Nie jest to nic dziwnego i sie czasem zdarza rowniez w duzo lepszych pojazdach niz bmw serii 3.

Miske mozna zostawic ta sama tyle ze trzeba ja ponownie wyczyscic z pozostalosci oleju.

Adaptacji sie nie robi gdy sie do wymiany odlancza kleme z akumulatora.

Takie przygody w rownym stopniu dotykaja bogatych czy biednych badz srednich i nie maja nic wspolnego z ich stanem posiadania.

 

PS.W twoim przypadku olej z beczki jest podejrzany wiec nie uzywalbym go ponownie.

Jesli olej ASB byl dobrej jakosci(wlany niedawno) i problemem byl wyciek to mozna go przefiltrowac z zabrudzen stosujac podwojny filtr do kawy na lejku ktory splywa do czystej banki.

Recycling swiezego oleju domowym sposobem pozwala na ochrone srodowiska.

MADE IN PRL
Opublikowano
Olej orginalny ZF jest jak najbardziej ok, olej ravenol rownierz. Nie wiem co leje BMW ale zgadzam sie ze olej do skrzyni z beczki moze byc po prostu stary istracil na wlasciwosciach bo to nie jest powszechna wymiana, jest wrecz nie wykonywana przez BMW.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
tak naprawde kasowanie adaptacji skrzyni w tym modelu robisz przez kompa BMW, radze sie udac do dobrego bimmera (taniej) albo do ASO.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Byłem w ASO , powiedzieli , że żadnych błędów w sterowaniu skrzynią nie ma i w ogóle w całym aucie nie ma . Ale ta adaptacja to chyba jeszcze coś innego niż błędy w sterowaniu skrzynią , nie wiem , słowa o adaptacji nie wspomnieli .
Opublikowano
bo czesto w ASO nie sa na poziomie w sprawach elektroniki (mechaniki rownierz zreszta). Jezeli mieszkasz w okolicy warszawy polecam ci przejazdzke do prmaxa (i moze do Mautoczesci jak chodzi o problemy ze skrzynia), jezeli na slasku do Dziqsek. Oboje to partnerzy BMW i sa na forum.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Trójmiasto niestety . Mamy tu miejsce co się automatami zajmuje od lat , pojadę tam chyba, coś przez telefon o adaptacji wspomnieli jak pamiętam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.