Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem Bmw E46 z silnikiem 1.9 105 km. Po kupnie zaczęły pojawiać się problemy z olejem, mianowicie chodzi o to że rano jak odpalam samochód silnik głośniej chodzi (klekocze) i świeci się czerwona kontrolka od oleju. Po jakiejś minucie i dodaniu gazu kontrolka znika i silnik zaczyna pracować równo i cicho.

Olej wymieniłem na Shell Helix 10w40 wraz z filtrem i filtrem powietrza ale nic to nie dało, rozrządu nie ruszałem ponieważ mechanik mówił ze silnik ładnie chodzi i nie ma takiej potrzeby ( o tej usterce mu nie mówiłem)

Problem pojawia się najczęściej rano lub jak dłużnej postoji . Jak jest już rozgrzany problem się nie pojawia.

Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym robić.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to co podpiąć pod komputer z INPĄ, a nie czekać na wróżby. Może jakiś czujnik zdechł. Czekaj dalej w końcu to tylko smarowanie silnika - mało ważna rzecz :duh:
Opublikowano

Z pobieżnego opisu to by wynikało że po nocnym postoju cały olej Ci ucieka do miski i zanim system się zapełni to klekocze bo pracuje na sucho.

Ten temat był już wałkowany, poszukaj.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
...rano jak odpalam samochód silnik głośniej chodzi (klekocze) i świeci się czerwona kontrolka od oleju. Po jakiejś minucie i dodaniu gazu kontrolka znika i silnik zaczyna pracować równo i cicho.

Komputer nic nie pokaże jak usterka jest mechaniczna, z opisu wynika ewidentnie brak ciśnienia oleju, a minuta nim pompa "nabije" ciśnienie to stanowczo za dużo.

 

Hałas silnika wynika z braku ciśnienia oleju klekocze ponieważ klepią "puste" hydropopychacze, film olejowy z panewek szybko zostaje przerwany - a z braku ciśnienia wzrasta temperatura zestawienia panewka - czop, a czym to pachnie nie muszę chyba pisać, to samo z wałkiem rozrządu, gdyby kolega miał turbo to aż strach pomyśleć co by się stało.

 

Dobrze by było zmierzyć ciśnienie oleju, przy rozruchu aby potwierdzić przypuszczenia.

 

Miałem kiedyś podobnie w 320d z tym że kontrolka po rozruchu świeciła się max. 2 -3 sekundy w moim przypadku winna była podstawa filtra oleju.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Chlopacy no co wy, przeciez wszem i wobec wiadomo, ze dodawanie gazu to magiczna czynnosc naprawcza. Nie ma smarowania? Gazu! Szklanki stukaja? Gazu w opor!

 

:D.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
najlepiej same hejty. Ja chce opisac najdokladniej usterke. Jak by mi nie zalezalo to nie zawracal bym wam glowy i nie jezdzil od mechanika. Bylem u mechanika, powiedzial ze do czyszczenia smog, to taka rura z filtrem co ciagnie olej z miski. Koszt roboty 250 zl bo trzeba zawieszenie sciagac i kolyske
Opublikowano
smog, to taka rura z filtrem co ciagnie olej z miski.
nawet przy dużej dawce wyobrazni

smog nie zamieni się w to co masz na myśli-czyli SMOKA.

Drugi raz Tobie piszę : po polskiemu masz napisane co zrobić.Jeśli ta wersja Tobie nie odpowiada-nie zawracaj .......czegoś tam, :mrgreen:

Opublikowano
najlepiej same hejty. Ja chce opisac najdokladniej usterke. Jak by mi nie zalezalo to nie zawracal bym wam glowy i nie jezdzil od mechanika. Bylem u mechanika, powiedzial ze do czyszczenia smog, to taka rura z filtrem co ciagnie olej z miski. Koszt roboty 250 zl bo trzeba zawieszenie sciagac i kolyske

 

Faliszewice wskazał prawdopodobną przyczynę. Na schemacie masz pokazaną podstawę filtra http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AL11-EUR-06-2000-E46-BMW-316i_19&diagId=11_1568. Smok raczej odpada bo gdyby był zapchany nie miałbyś ciśnienia także na ciepłym silniku.

Opublikowano
Witam własnie odebrałem auto od mechanika. Proponował się się ze pierw wyczyści smoka bo i tak uszczelka pod miska jest w kiepskim stanie to sie przy okazji wymieni. Gdy ściągnął miskę powiedział ze było "Najebane opiłków " prawdopodobnie panewki ... . Jestem załamany nie wiem co dalej robić czy szukać nowego silnika czy naprawiać te panewki.
Opublikowano

Opiłki w misce mogą świadczyć o wytarciu panewek jeżeli mają miedziano / złoty kolor.

Do weryfikacji czopy główne i korbowodowe wału, pompa oleju, czopy i gniazda wałka rozrządu + czyszczenie układu olejowego.

 

Niestety kolego remont silnika nieunikniony ew. wymiana silnika ze sprawdzonego źródła.

Z doświadczenia wiem że decydując się na remont wyjdzie jeszcze kilka niespodzianek np: w kolegi przypadku rozrząd.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.