Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam u mnie w F11 530xd jest wyciek na amortyzatorze tylnim lewym. W Niemczech serwis BMW klasyfikuje tą część do wymiany w PL to samo. Dzwoniłem do ASO wołają 2200 zł za szt.! Czy zna ktoś jakąś strone gdzie kupie te 2 tylnie elektryczne amortyzatory ?. Mogę podać nr części jeśli będzie potrzebny. Auto z 2011r .
Opublikowano

Tylko aso, niestety nie ma zamienników, w dodatku wypadałoby wymienić parami. Jaki przebieg masz?

Możesz też założyć 4 szt bez regulacji, za ori zapłacisz coś około 2400zł ale za 4szt. (zamienniki jeszcze taniej). Wtedy trzeba wyłączyć programowo EDC żeby nie było błędów.

Opublikowano
auto ma nalatane dokładnie 188 tys km. Dodam że cały czas na autobanie latam. Byłem dzisiaj w serwisie, amorki mają 17 % zużycia ale się jeden bardzo poci. koszt 1 szt to 2243 zł. Dodatkowo się dowiedziałem że mam padniętą poduszkę samopoziomującą zawieszenie (pneumatyka ) :duh: I teraz nasuwa się pytanie. Gdzie BMW zmierza jak mają takie usterki .. Moją starszą e39 to przy przebiegu 180 tys dopiero docierało się silnik :D To były auta nie do zajeqania ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW zmierza do tego, żebyś w przyszłym roku kupił nowy model :D
Opublikowano
jeszcze z 10 lat temu normy wytrzymałościowe na czesci byly na poziomie 500tys km, w chwili obecnej to 150tys km, wiec sobie sam mozesz odpowiedziec na pytanie czy lapiesz sie juz na powolna wymiane wszystkiego :roll:
Opublikowano
Witam u mnie w F11 530xd jest wyciek na amortyzatorze tylnim lewym. W Niemczech serwis BMW klasyfikuje tą część do wymiany w PL to samo. Dzwoniłem do ASO wołają 2200 zł za szt.! Czy zna ktoś jakąś strone gdzie kupie te 2 tylnie elektryczne amortyzatory ?. Mogę podać nr części jeśli będzie potrzebny. Auto z 2011r .

 

Możesz zregenerować amory.

Opublikowano

Amorki naprawia się od lat.

W przypadku normalnych to może nieopłacalne, ale z edc... No i skoro koledze cena nówki nie pasuje...

 

No ale naprawa amorów jest rzeźbą - to przekładni, pompy,silnika i polerka lakieru pewnie też. Czyli zamiast naprawiać podzespoły najlepiej wymienić cały samochód.

No i wymiana oleju u Ciebie a nie w aso to też rzeźba? W szczególności w skrzyni biegów bo BMW nie zaleca :mrgreen:

Myślisz, że producent nie regeneruje części?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
daj przykłady konkretne kto regenerował amorki EDC i jest zadowolony, chętnie poznam takie osoby, co regeneracji nie fabrycznej zawsze mam mieszane uczucia, można powiedzieć że wieczne problemy
Opublikowano

Nie mam zamiaru nikogo namawiać na taką usługę, ani reklamować zakładów wykonujących takie usługi. Tym bardziej że sam nie korzystałem. Choć pamiętam z lat 70/80, że był warsztat w Katowicach na 1-go maja, albo warszawskiej i chyba nadal się tym zajmuje.

Skoro palnąłeś - to Ty się tłumacz :mrgreen: nie mylmy rzeźby z druciarstwem :wink:

 

Ja tylko zauważam, że jest taka możliwość. Podobnie jak np. Wymiana regulatora napięcia , czy łożysk zamiast całego alternatora - też nazywane regeneracją, uszczelnień, czy nawet listwy przekładni kierowniczej, regeneracja turbiny - mało kto to dobrze zrobi, ale się da!

Podobnie tutaj - jest to do zrobienia, mało tego - są firmy wyspecjalizowane, które z tego żyją. Na forum nawet jest parę postów. Nawet z mechanikiem, znanym na forum, poruszałem temat - korzystał z takiej opcji z powodzeniem.

No a czasy mamy takie, że obecni " fachowcy" wszystko potrafią spier..... Nawet całe auto :norty:

 

Nie demonizuj więc napraw, które można technologicznie wykonać. Tymbardziej, że jakość nowych, fabrycznych, nawet na pierwszy montaż podzespołów jest niezadowalająca. Nawet wątpliwa. Kupując nowy samochód ile ludzie mają usterek :mad2:

 

Warto też zaznaczyć, że ceny wielu części zamiennych są absurdalnie wysokie x10 i do potęgi. Co za tym idzie - producenci starają się jak mogą utrudnić wszelkie naprawy podzespołów, jak i całego samochodu. Ludzie nie zdają sobie z tego sprawy, są technicznymi analfabetami, albo ignorantami - trzeba uświadamiać!

( np. Te 17% zużycia )

W przeciwnym wypadku można sobie wyobrazić, że samochód jest jednorazowy i kosztuje kilka razy więcej niż obecnie.

No i jeszcze jedno - coraz częściej udaje się kupić towar wadliwy - nowy, a zepsuty. Telewizor, czajnik - każdy się zorientuje. Ale amorów sam nie sprawdzisz. Nie sądzę żebyś leciał z nówkami z ASO na stanowisko pomiarowe, którego łatwo się nie znajdzie i trzeba zapłacić, a na aucie to już po ptokach. No i jak to zareklamować - przecież uprzejmy doradca natychmiast Ci wyjaśni, że na pewno przywaliłeś w krawężnik :idea:

 

Ze względu na powyższe są szanse, że regeneracja może przynieść taki sam skutek jak zakup nowego amortyzatora. A może nawet lepszy. W końcu firma regenerująca (podobno) każdą sztukę testuje, a przy masowej produkcji - nie!

Jeśli sam kiedyś skorzystam - poinformuję Cię o skutkach. A ze względu na powyższe napewno poważnie rozważę czy kupić nówkę, czy regenerować.

...ale się rozpisałem - przepraszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok, dobrze piszesz że się da, bo da się wszystko jeżeli mocno chcesz, ale w regeneracji 99% sukcesu to części, a jeżeli producent nie udostępnia listew zębatych do maglownicy i ktoś nadkłada na zęby spawu a później to szlifuje to co co jest?, to samo z turbinami np. Garett nie udostępnia części do regeneracji, więc nie jest to łatwo zrobić i tak jest ze wszystkim
Opublikowano

Dla mnie regeneracja amortyzatorów to też straszna rzeźba.

Natomiast wymiana na ori standard lub m-pakiet zapewni wiele lat bezproblemowej jazdy. Programowo zmienia się tylko specyfikację samochodu, dalej jest tak jak z fabryki tyle, że w innej wersji. Przy m-pakiecie trzeba oczywiście wymienić sprężyny i el. gumowe, ale i tak się zamykamy w 5000zł za kompletnie nowe, ori zawieszenie. Wg mnie lepsze niż EDC.

Opublikowano

Regeneracja faktycznie źle się kojarzy. Lepiej brzmi naprawa. Jeżeli amortyzator jest rozbieralny i wymienia się w nim olej i zużyte elementy - uszczelnienia - to w czym problem. Co do przekładni to jest w kraju firma, która chwali się, że ma części, w tym listwy, od zf.

Co do napawania listew - słyszałem, że tego się nie praktykuje - dlaczego - nie wiem, pewnie kwestia materiału.

Panowie - skoro piszecie, że to rzeźba - podajcie argumenty. Inaczej dyskusja nie ma sensu! Może znacie konkretne przypadki nieudanej naprawy - piszcie! Może uda się ustalić kto robi to źle, a kto dobrze.

A najlepiej to poszukajcie w Google jak zbudowany jest amortyzator i na czym polega regeneracja bo takie gadanie, że komuś się coś wydaje...

A lagi w motorach - wymiana uszczelniaczy - rzeźba, czy normalna naprawa?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tego co widziałem to listew nie napawają tylko szlifują na niższy wymiar i prowadzenie tulejują na ten sam wymiar.

Jeśli chodzi o regenerację amorków z EDC to firma Nagengast z 3City robi i nawet jest obecna na naszym forum, wiem że robią np. do F25.

Czy regeneracja jest słuszna? Zależy od gustu a te jak wiadomo są różne więc nie spierajmy się o to bo to jałowy spór.

Opublikowano

Argumenty? Wytrzymałość materiałowa i procesy technologiczne. Jeśli na etapie projektowania producent nie przewidział rozbierania jakiegoś elementu to po jego rozebraniu i złożeniu będzie mniej wytrzymały lub będzie miał inne właściwości. Dodatkowo wszystkie amory są produkowane seryjnie w identycznych warunkach, natomiast regeneracja to robota rzemieślnicza, w związku z tym każdy może mieć trochę inne właściwości.

 

Oczywiście na wszystkim da się pojechać, fora są pełne patentów które są podobno lepsze od fabryki, a to amortyzatory kombinowane, a to wahacz zamiennik zamiast alu, a to opony używane itp itd. A potem znalezienie rozsądnej beemki +5 lat w PL graniczy z cudem, każdy radzi na tym samym forum: jedź sam do DE po wóz :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Znów przypomina mi się słynny artykuł o panu Sławku z E60 :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zawsze będą zwolennicy i przeciwnicy regeneracji, największa rzesza zwolenników jest wśród handlarzy :mrgreen:
Opublikowano

Monogramus - wytrzymałość materiałowa i procesy technologiczne? A Ty myślisz, że amorki BMW zamawia w NASA? Jeżeli za rzemieślnika wyobrażasz sobie kowala - to tak - masz rację. Rzeczywistość wygląda inaczej! Nie wiesz, że najlepsze produkty nie pochodzą z produkcji seryjnej, a już na pewno nie masowej.

 

Kruk! Właśnie nie chciałbym o gustach bo to przekupy na targu mogą pogadać o kieckach - tylko na faktach, a nie bujnej wyobraźni.

Technologia jest taka, że naprawa jest możliwa. A materiały? No wszyscy już wiedzą, że BMW od zakupów u Chińczyka nie stroni, więc dlaczego Polski rzemieślnik z góry jest uznawany za gorszego.

Tak, czy siak każdy tutaj wyraża opnie, a większość nie ma bladego pojęcia o czym pisze - to jednak dyskusja o gustach - czyli nie ma sensu. Zatem cały temat też.

A liczyłem, że ktoś doświadczony w temacie się odezwie i napisze, że ta firma robi dobrze, a tamta źle, albo wszystkie do bani.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Akurat Nagengast ma dość dobra opinię również u nas na forum :)
Opublikowano

NASA nie, ale akurat amory mają sporo pracy i pod sporym obciążeniem, co sprawia, że jest to skomplikowana część, zwłaszcza ten z regulacją. Wyprodukowanie jej wymaga wielu testów, wiedzy i specjalistycznych narzędzi. BMW się dobrze prowadzi bo co? Akurat trafili z twardością i wagą elementów zawieszenia? A np Dacia nie miała tego szczęścia?

Cenię takich rzemieślników jak krawcy, szewcy, stolarze czy wspomniany kowal - np jak potrzebuje porządną bramę. Natomiast wolę mieć amortyzator z logo dużego producenta bo ma doświadczenie, możliwości i bierze odpowiedzialność której mały warsztat nie może wziąć na siebie.

Forum jest od dyskutowania, myślę, że temat ma sens ;)

Opublikowano

Nie zgadzam się, amortyzator nie jest zbyt skomplikowany. Wyprodukowanie może nie jest aż takie proste, ale z powodzeniem robią to małe firmy. Ich produkty sa lepsze i droższe od tych masowo produkowanych. Czy te potrzebne narzędzia są takie specjalistyczne? Chyba nie. Może w casto wszystkiego nie kupimy ale... do zdobycia. Naprawa/regeneracja to już coś innego - nie produkujemy amortyzatora, tylko wymieniamy zużyte, uszkodzone części. Te części da się kupić, lub dorobić na normalnych obrabiarkach. Natomiast charakterystyka tłumienia amortyzatora wynika z zastosowanych zaworków, a te wcale nie muszą być inne po regeneracji.

Rzemieślnicy, nawet w Polsce nie rzadko dysponują obrabiarkami tak samo, albo nawet bardziej precyzyjnymi niż producenci.

Kiedyś nawet trafiłem do małej firmy, która się pochwaliła wykonaniem elementów do prototypowych amortyzatorów do ferrari. Ja miałem widać trudniejszy temat, choć moim zdaniem prosty. Oni polegli.

 

Taka ciekawostka - cytuję za bilstein.pl :

 

" Naprawa amortyzatorów

 

Nie w każdym przypadku musimy od razu inwestować w nowe amortyzatory, wydając przy tym duże pieniądze. Czasami wystarczy po prostu naprawa amortyzatorów, a i tym sama poprawa jakości i komfortu jazdy naprawa /regeneracja/ polega na wymianie oleju, gazu , uszczełnień wewnętrznych - ewenyualnie wymianie tłoczysk, modułów na nowe. Nasi pracownicy, szybko diagnozują problem, szukają najlepszych rozwiązań i dobierają najlepszą z możliwych technikę naprawy. Kilka chwil, a stare amortyzatory mogą działać jak nowe."

 

Kruk - też na tą firmę w googlach trafiłem - wygląda nieźle.

Opublikowano
Przejrzałem stronę Nagengast, wygląda faktycznie nieźle, na filmie widać jak wymieniają wiele części, ciekawe skąd biorą np. sprężynki. Tylko jest jedno "ale": regeneracja jednego amortyzatora EDC kosztuje 1200zł., a regenerowany amortyzator 2000zł (cena do e65, f10 nie ma w cenniku). Przy cenie ori 2400zł minus zniżka (15-20%) jak ktoś ma, to opłacalność jest dyskusyjna :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...................A potem znalezienie rozsądnej beemki +5 lat w PL graniczy z cudem........... jak dla mnie to zdanie zamyka temat, dla mnie najwyższa wartość ma regeneracja fabryczna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.