Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niedawno kupiłem bmw 318i e90 2005 rok i pojawił się problem:

- po nocy lub dlugim postoju auto zachowuje sie dziwnie a mianowicie przy ruszaniu na niskich obrotach na jedynce szarpie autem i jakby mial ciezko ruszać. Po dystansie ok 1-2 km auto zachowuje sie normalnie lub po ruszeniu z dwuch trzech skrzyżowań. Nie wiem o co chodzi czy to może być sprzęgło czy cos innego.

prosze o pomoc zanim zacznę odwiedzac różnych magików "znawców".

drugie spostrzeżenie to auto glownie na 3 biegu jakby przyspieszalo na raty po wcisnieciu pedalu gazu. Nie jest plynne tylko jakby falowal nie jest dla mnie problem ale nie spotkalem sie do tej pory z takim zachowaniem auta.

dzieki za pomoc.

Opublikowano

Co do do tego szarpania przy ruszaniu. Kiedy był wymieniany płyn hamulcowy?

Wysprzęglik pracuje na płynie hamulcowym. Jak płyn jest zużyty możesz mieć taki własnie efekt na zimnym motorze -jakby się sprzęgło ślizgało i trzęsło karoserią. Po rozgrzaniu auta i przejechaniu kilku kilometrów defekt nie występuje. Płyn do wymiany co 60 tyś lub co 2 lata.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano
Swiezy temat ale w e39 3.0d. Szarpało na zimnym cholernie ze mialo byc juz sprzeglo wymieniane. Ale okazalo sie ze oring na wysprzegliku ciekl i plyn dostawal sie na sprzeglo... Po paru km ustawalo.
Opublikowano

ja obstawiam coś z selenoidami zmiennych faz rozrządu

podepnij pod kompa, być może jakieś błędy wyskoczą

 

na jakim oleju jeździ samochód ? kiedy ostatnio był zmieniany?

Opublikowano
ja obstawiam coś z selenoidami zmiennych faz rozrządu

podepnij pod kompa, być może jakieś błędy wyskoczą

 

na jakim oleju jeździ samochód ? kiedy ostatnio był zmieniany?

 

 

Pod kompa już podpinałem i nic nawet jednego błędu.

Wg mechaników docisk sprzęgła ale nie jestem pewny. Płyn hamulcowy temp 160 oC kwalifikuje się do wymiany.

Olej dopiero co wymieniłem ale przez pomyłkę zalałem 10w30 a latał na 5w30 ale nie sądzę ,że ten fakt ma znaczenie

Opublikowano
no jak zalałeś 10W30 a raczej 10W40 to lepiej go zlej gdyż wykończysz układ zmiennych faz rozrządu

to może być przyczyna szarpnięć także

 

to Mam teraz kolejne pytanie

dziś podczas jazdy silnik zgasł i zapalił się check engin po wciśnięciu przycisku komputera wyskoczył kod dd 29 problem z silnikiem, ograniczenie mocy. Co to może być. Po odpaleniu pracuje normalnie tylko wciskam pedał gazu i widać że nie wkręca sie normalnie i podczas jazdy brak mocy ledwo jedzie . Czy mogą to byś świece czy coś innego. :cry: :oops: :evil:

Opublikowano

kod coś mi nie pasuje do BMW, podaj poprawny

ale jest to wręcz na pewno związane z silnikiem

jak najszybciej zmień ten olej na np. 5W30 tylko czasem nie GM Opel (nie jest to zły olej ale nie nadaje się do tyhc silników)

z tańszych polecam Shell, naprawdę jest niezły i optymalny cenowo

Opublikowano
kod coś mi nie pasuje do BMW, podaj poprawny

ale jest to wręcz na pewno związane z silnikiem

jak najszybciej zmień ten olej na np. 5W30 tylko czasem nie GM Opel (nie jest to zły olej ale nie nadaje się do tyhc silników)

z tańszych polecam Shell, naprawdę jest niezły i optymalny cenowo

 

Olej zalalem Castrol

a po wcusnieciu na ikonce silnika i przytrzymaniu dłużej przycisku BC wyskakuje IC-DD 29 na zagranicznych stronach wychodzi jako awaria silnika, reduce power czy cos takiego

Opublikowano
kod coś mi nie pasuje do BMW, podaj poprawny

ale jest to wręcz na pewno związane z silnikiem

jak najszybciej zmień ten olej na np. 5W30 tylko czasem nie GM Opel (nie jest to zły olej ale nie nadaje się do tyhc silników)

z tańszych polecam Shell, naprawdę jest niezły i optymalny cenowo

 

Olej zalalem Castrol

a po wcusnieciu na ikonce silnika i przytrzymaniu dłużej przycisku BC wyskakuje IC-DD 29 na zagranicznych stronach wychodzi jako awaria silnika, reduce power czy cos takiego

A dlaczego zalałeś 10w40, wycieki, brał olej?

-------------------

Artur

Opublikowano
kod coś mi nie pasuje do BMW, podaj poprawny

ale jest to wręcz na pewno związane z silnikiem

jak najszybciej zmień ten olej na np. 5W30 tylko czasem nie GM Opel (nie jest to zły olej ale nie nadaje się do tyhc silników)

z tańszych polecam Shell, naprawdę jest niezły i optymalny cenowo

 

Olej zalalem Castrol

a po wcusnieciu na ikonce silnika i przytrzymaniu dłużej przycisku BC wyskakuje IC-DD 29 na zagranicznych stronach wychodzi jako awaria silnika, reduce power czy cos takiego

A dlaczego zalałeś 10w40, wycieki, brał olej?

 

Przez pomyłkę z przyzwyczajenia ze starego samochodu coś mi się uje..o że 10W40 i tak podałem w warsztacie ale olej nie ma wpływu. Auto w trakcie jazdy zgasło po odpaleniu brak mocy, wolno wkreca się na obroty i nie ma mocy na biegasz. nie wiem filtry, cewki czy serwomotor ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego nikt nie powie co mu dolega. Poszukaj kogos z inpa czy ista a nie zaczynasz strzelac na oslep. Wszyscy ci pisza podlacz pod kompa a ty swoje.
Krzysztof
Opublikowano

Komputer nic nie wykazał jakieś pierdołki tylko typu klocki nic pozatym i jak padł Valvetronic.

Jeżeli chodzi o trzęsienie przy ruszaniu to na 100 zostaje albo płyn hamulcowy ale mechanicy stawiają na docisk sprzęgła.

W między czasie padł mi serwomotor Valvetronic :-( ale jest ok.

 

Kolego nikt nie powie co mu dolega. Poszukaj kogos z inpa czy ista a nie zaczynasz strzelac na oslep. Wszyscy ci pisza podlacz pod kompa a ty swoje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.