Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W poprzednim temacie pytałem o dwumas w 320d 150 KM i kolega hadman udzielił mi satysfakcjonujących odpowiedzi ale mam jeszcze kilka pytań innych, więc postanowiłem że nie będę tamtego wątku zaśmiecać tylko w tym zadam:

 

1. Jak to jest z tymi klapkami w kolektorze. Jest temat w którym jedni piszą, że usunąć ale kupić zaślepki. Inni zaś twierdzą że lepiej wymienić na nowe albo i z całym nowym kolektorem - kiedy się zużyją.

Więc jak to najlepiej jest? Z tego co czytam usunięcie ich nie wpływa negatywnie na pracę silnika, a wręcz wyklucza ryzyko że zniszczone klapki wpadną do cylindra i doprowadzą do sporych zniszczeń. Ale też usunięcie ich z tego co czytałem może się przyczynić do większego spalania na niskich obrotach - czy to prawda?

 

2. Turbina - w jaki sposób sprawdzić w jakiej kondycji jest turbina w owym silniku N47 - czy po prostu można to jakoś przetestować wkręcając auto na wyższe obroty i obserwując pracę silnika, czy nie ma problemów z przyśpieszeniem, czy pracuje równo itp. Czy może w jakiś inny bardziej fachowy sposób? Czy mechanik na stacji diagnostycznej może mieć odpowiednie narzędzia do sprawdzenia turbiny bez wymontowywania jej ?

 

3. W jednym artykule przeczytałem o owym silniku coś takiego: "Najbardziej bulwersujące okazują się jednak przypadki pęknięcia wału korbowego - wady technologiczne." Czy to prawda czy może autor artykułu wyolbrzymia ?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi :)

Opublikowano

ad1 klapki spokojnie usuń , kup zaślepki lub da się je tak poucinać żeby było szczelnie , ja tak zrobiłem i przez cały czas eksploatacji nie mam najmniejszych problemów

 

ad2 turbo? najlepiej się do niego dostać i sprawdzić luzy na wirniku , a bez rozbierania ?? auto ma się ładnie zbierać ,dość płynnie od 1700-1800 rpm i bez nadmiernego kopcenia badź live data inpą

 

ad3 Najbardziej bulwersujący okazał się autor tego artykułu , jak dbasz tak masz oczywiście były wyjątki ale większość przypadków to przedliftowy motor m47 a przeciąganie jazdy z zużytą dwumasą lub kołem pasowym

 

a jeszcze jedno piszesz w dziale e46 pytasz o diesla 2.0d 150km a silnikowy model "n47" one nie istniały w tych modelach silnik jaki siedzi w poliftowym e46 320d to M47N

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Poucinać zaślepki czy klapki ? A z tymi zaślepkami auto nie jest bardziej zmulone od dołu?

 

Co do turbo to auto nie ma najmniejszego problemu ze zbieraniem się i nie kopci ;) także chyba jest ok

 

A co do tego oznaczenia silnika, to fakt - mój bład - chodziło o M47N :)

 

Dzięki bardzo za odpowiedzi

 

Ale jeżeli ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć np na temat tych klapek to śmiało zachęcam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywaliłem klapki miesiąc temu. Same nity trzymały się dobrze ale były luzy całego trzpienia. Jest o niebo lepiej niż było ale ja miałem przy okazji wywalania klapek robioną nieszczelność kanału powietrznego do turbiny. A zamiast klapek kupiłem za 120zł profesjonalne zaślepki aluminiowe z kompletem bardzo dobrych uszczelek na kolektor, które śmiało polecam, bo myślę, że warto je też wymienić przy okazji zdjętego dolotu. I czyszczenie samego dolotu obowiązkowo.
Opublikowano
Witam ponownie. Ok zatem klapki wywalę. Ale na bmw-sport forum jest temat jednego użytkownika, który pozbył się klapek kolektora, katalizatora i jeszcze zrobił dziurkę w przepływomierzu - i to wszystko dało mu +13 KM do zdrowej serii - łącznie 163 KM. Czy dobrze zrobił ? Można owy katalizator po prostu wywalić?
Opublikowano

Od zaślepek nie przybywa mocy , dziurka w dobrej przepływce i dobrze działającym silniku nie wiele zmienia na lepiej, chociaż to sprawa dyskusyjna.

Katalizator trochę ogranicza moc bo się zapycha ale to ekologia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ale czy po usunięciu katalizatora nie będzie za mocno dymił? I pewnie głośniej chodzić silnik będzie... czy jeszcze jakieś skutki uboczne wiążą się z usunięciem katalizatora?
Opublikowano

Ci co jeżdżą na torze to się nie liczą z emisją spalin ale dla normalnego użytkownika to lepiej fabryki nie poprawiać tylko dbać o dobry stan silnika.

No chyba że cię ciągle Golf ściga i chcesz mu pokazać gdzie jest jego miejsce ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Nie no, nie jest to coś co koniecznie chcę czy muszę zrobić, po prostu pytam z ciekawości ;) Zrozumiałe że skoro taki element jest zainstalowany to nie od czapy tylko jakąś funkcję spełnia ;)..

 

Póki co wystarcza mi moc seryjna i zadowala, więc z czasem jak zacznie trochę brakować to może skuszę się na lekki chip :)

Opublikowano
Tak trzymaj ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.