Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najczęściej da się pokręcić wałem lub kołem pasowym przy zerwanym łańcuchu - ale nie zawsze, zależy czy łańcuch gdzieś się nie zaplątał.

 

W moim przypadku, tzn w aucie które kupiłem z uszkodzonym silnikiem, to poprzedni właściciel w DE gdyby wiedział że awaria nastąpiła przez złe przykręcenie śruby zębatki napędu pompy - na pewno by to zareklamował i dostał nowy silnik z bezpłatną wymianą. Warsztat mu powiedział że nastąpiła najprawdopodobniej awaria pompy olejowej i nastąpiło przytarcie na panewkach - ale silnik nie został rozebrany więc na 100% klient nie wiedział że to przez odkręcenie zębatki silnik stracił smarowanie.

Zaproponowano mu używany silnik z gwarancją i wymianą za ok 2,8 tyś euro i gość postanowił sprzedać auto.

 

Gwarancja na rozrząd pewnie była, no ale gdy nie zostało to dokładnie zbadane (klient pewnie bał się kosztów), więc odpuścił i był przekonany po diagnozie, że padła pompa olejowa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Najczęściej da się pokręcić wałem lub kołem pasowym przy zerwanym łańcuchu - ale nie zawsze, zależy czy łańcuch gdzieś się nie zaplątał.

 

W moim przypadku, tzn w aucie które kupiłem z uszkodzonym silnikiem, to poprzedni właściciel w DE gdyby wiedział że awaria nastąpiła przez złe przykręcenie śruby zębatki napędu pompy - na pewno by to zareklamował i dostał nowy silnik z bezpłatną wymianą. Warsztat mu powiedział że nastąpiła najprawdopodobniej awaria pompy olejowej i nastąpiło przytarcie na panewkach - ale silnik nie został rozebrany więc na 100% klient nie wiedział że to przez odkręcenie zębatki silnik stracił smarowanie.

Zaproponowano mu używany silnik z gwarancją i wymianą za ok 2,8 tyś euro i gość postanowił sprzedać auto.

 

Gwarancja na rozrząd pewnie była, no ale gdy nie zostało to dokładnie zbadane (klient pewnie bał się kosztów), więc odpuścił i był przekonany po diagnozie, że padła pompa olejowa.

Dzieki chris99 bardzo mi tym postem pomogles :) piona dla ciebie ,bo ta sama spiewke powiedzieli mi na temat tej pompy olejowej ze jak mechanik wypalał dpf to zbyt obciazyl pompe i ta sie uszkodzila i zerwala lancuch co sie wiaze z prawdopodobna usterka panewek lub panewki moze to ich stala bajera :) .Naszczescie ja mam troszke lepiej bo pomiedzy aso a mna jest jeszcze warsztat gdzie to sie stalo wiec tu powstaje pytanie czy warsztat bedzie chcial podjac ryzyko i zgodzic sie na diagnoze w aso i w razie aso uzna ze to wina warsztatu bo popelnili blad w wypalaniu bo zimny silnik za mocno krecony i powodem tego bylo roz.....ie pompy a co zatym idzie brak smarowania to wtedy warsztat musi pokryc wszsytkie oplaty oraz wymienic silnik ,czy oni podejma to ryzyko czy poprostu podejma sie wymiany silnika bo przeciez to tak czy siak to ubezpieczenie pokryje koszta .w kadym badz razie ja mam nadzieje ze to nic innego nie poszlo sie walic co by nie mialo wspolnego z tym co aso czy warsztat robil bo wtedy ja koszta bede pokrywal hmmmm a to bedzie grubo ponad 20 tys zl . Ale dziekuje jeszcze raz ci za wielka pomoc i obszerne wytlumaczenie sytuacji tak jak i pozostalym forumowicza kazdy podpowiedzial cos sesownego mam nadzieje ze moja bunia ozyje i bedzie nadal mi sluzyc :)

Opublikowano

Nie ma sprawy.

 

Ja kupując E81 118d N47 z uszkodzonym silnikiem, na początku nie wiedziałem jaka jest prawdziwa usterka. Sprzedający wspominał o prawdopodobnej awarii pompy olejowej, ale i to nie było pewne, bo silnik nie został nawet ruszony - nic nie było odkręcane w warsztacie w DE aby coś ustalić na 100% .

Kupując auto stawiałem na rozrząd oraz brałem pod uwagę wymianę silnika - cena za auto pozwalała na takie ryzyko.

Znalezienie usterki też zajęło mi trochę czasu. Na początku szukałem usterki przy rozrządzie, ale kolega wyczuł na słuch :shock: że słyszy luz na tłoku (na panewkach). Dopiero ściągnięcie głowicy pokazało problem - tłoki na 1 i 3 cylindrze miały luz ok 1.5mm. Można też było ściągnąć miskę olejową aby znaleźć usterkę.

 

U mnie rozrząd okazał się cały, właściciel powiedział że warsztat kilka miesięcy wcześniej go wymieniał. Nie wiem czy zrobił to w serwisie BMW, ale to całkiem możliwe bo kompletny rozrząd był z BMW oraz nowe sprzęgło też z serwisu Bmw (inny warsztat kupił by pewnie sporo taniej części poza serwisem Bmw).

 

Jak pisałem wcześniej: poprzedni właściciel nie podjął ryzyka i kosztów dokładnej diagnozy awarii ; on miałby wtedy z pewnością nowy silnik z wymianą bez żadnej łaski...a ja nie miał bym teraz tego egzemplarza Bmw E81 :wink:

 

Co ciekawe: śruba która się odkręciła od napędu zębatki pompy olejowej miała lewy gwint!!! Teoretycznie nic się nie powinno odkręcić, ale tak się stało...Podejrzewam że śruba nie została wymieniona na nową, a przede wszystkim nie została wyczyszczona z oleju jak również jej gniazdo. Gdy pomagałem w wymianie rozrządu w takim samym silniku (N47), to śruba i gniazdo zostały konkretnie odtłuszczone i daliśmy trochę kleju (niebieskiego) na gwint dla pewności.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Znalazlem filmik z kilku di przed awaria mojej buni robilem go pod falowanie obrotow i na szczescie tez nagralem jak silnik chodzi i wydaje mi sie ze cos tam za odglosy sa inne niz powinne czyzby to lancuch ????a moze ja juz z tego stresu wariuje i slysze to co chce slyszec :) :lol:

 

Opublikowano
Znalazlem filmik z kilku di przed awaria mojej buni robilem go pod falowanie obrotow i na szczescie tez nagralem jak silnik chodzi i wydaje mi sie ze cos tam za odglosy sa inne niz powinne czyzby to lancuch ????a moze ja juz z tego stresu wariuje i slysze to co chce slyszec :) :lol:

 

Słychać podobnie, jak szuranie łańcucha ale delikatniej. Tak na moje ucho.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.