Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem ze juz takich tematow bylo multum ale moj przypadek jest totalnie dziwny otoz z forum co udalo mi sie wyczytac ze przeplywka kolektor siwece sterownik wtryski wszystko wymiwnione na ori a problem nadal jest zero poprawy

Przy odpalaniu na zimnym mojej buni przez jakis czas co kilka sekund za trzesie silnikiem i obroty faluja delikatnie dzwiek silnika przy tych wtrzasach tak jak by purkal czy dlawil sie komp nie pokauje zadnych bledow jak wspomnialem wyzej nawet kolektor ssacy wymienilem na ori egr czysty niemam juz pojecia oco comon z tym autem i Jak przejade kilka metrow wszystko ustaje i dziala elegancko nie mam juz sily co to moze byc moze ktos mial taki problem

 

sonda lamda moze

Pozdro Maniacy kochanej buni :)

Opublikowano

Albo pompa paliwa umiera i nie dostarcza na tyle paliwa przy zimnym silniku ktory wtedy dziala na bogatej mieszance albo brudne system paliwowy... latwe do sprawdzenia.

 

Ja bym zaczal od czyszczenia calego ukladu przy uzyciu wyspecjalizowanej maszyny, eliminujesz w ten sposob wszystkie watpliwosci z tym zwiazane.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
przez jakis czas co kilka sekund za trzesie silnikiem i obroty faluja delikatnie dzwiek silnika przy tych wtrzasach tak jak by purkal czy dlawil sie

Jak dla mnie EGR się załącza - podłącz komputer i monitoruj, czy w momencie szarpanie nie włącza się EGR (cykliczne ON i OFF co kilka sekund)

Opublikowano
przez jakis czas co kilka sekund za trzesie silnikiem i obroty faluja delikatnie dzwiek silnika przy tych wtrzasach tak jak by purkal czy dlawil sie

Jak dla mnie EGR się załącza - podłącz komputer i monitoruj, czy w momencie szarpanie nie włącza się EGR (cykliczne ON i OFF co kilka sekund)

Może tak być, bo wpuszczając spaliny do silnika w ten sposób dogrzewa się go.

-------------------

Artur

Opublikowano
Dziekuje za podpowiedzi :) mam nadzieje ze to bedzie to co Panowie tu podpowiedzieli no pomijajac pompe paliwowa heh he egr dzis sprawdze pod kompem tylko jak sprawdzic system paliwowy czy jest drozny czy nie ? postaram sie zalaczyc filmik dzis 1 odpalenie po nocy :) :cool2:
Opublikowano

Witam padla diagnoza :( Separator oleju przytkany nawet nie zauwazylem ze z otworu bagnetu przydymialo i chlapalo olejem

Problemu by nie bylo gdyby nie maly szczegol otoz niby odma jest bezobslogowa i sie jej nie naprawia Tylko wymienia jak jest uszkodzona czyli z klapa glowicy bo to wszystko jedna calosc czyli minimum za czesc 1500 zl plus robocizna Diagnoza wydaje sie trafna bo ostatnio jakos szybko olej mi spierniczal a nie ma zadnego wycieku bunia ma 2000 tys na orginale :( Moze ktos cos wiecej wie na temat tego separatora oleju w mojim silniku n47 ?

Opublikowano

z tego co wiem to wymiana separaztora oleju w dizlu jest ultra tania koszt rzedu 200 zl za czesc bo jest pod pokrywa i nie stanowi calosci z pokrywa..., wystarczy zdjac pokrywe i jest, to dziecinie prosta wymiana, kto powiedzial ze trzeba wymieniac pokrywe i ze koszt to 1500 zl ? :

 

ponizej link do czesci :

http://sklep.auto-voll.pl/separator-oleju-bmw-e46-e60-x3-e90-318d-320d-520d-e87-120d-118d-11127799367-4.html

 

 

 

 

to w benzynie separator kosztuje fortune, w dizlu to formalnosc.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

:mad2:

 

 

Servis bo to co pokazujesz nie jest do modelu n47 w n47 odma to tak naprawde sam plastik i jest polaczona z pokrywa glowicy niestety juz sprawdzalem jest obcja wyczyszczenia membrany ktora znajduje sie kolo wlewu oleju lecz jezeli jest peknieta trzeba wymienic calosc nie mozna kupic tylko membrany :( to jest link do tej odmy

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX31&mospid=50464&btnr=11_4083&hg=11&fg=15 to jest caly separator oleju w tym modelu

Opublikowano
faktycznie zle przeczytalem to do M47, to masz pecha bo juz w 3 litrowym dizlu jest tak jak w M47.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Odma w N47 jest niestety zintegrowana z pokrywą :-(

Mam na sprzedaż pokrywę z odmą z N47 w bardzo dobrym stanie, wyczyszczoną i gotową do założenia. Odma oczywiście sprawna, sprawdzona i wyczyszczona.

Ja wymieniałem kompletny silnik.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/289/2968045_DSC_0704.JPG

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No juz nie potrzebuje raczej tego :( oddalem rano auto do wymiany tej odmy i przy okazji przepalic dpf i po kiku godzinach dostalem telefon ze na jezdzie probnej silnik sie zatrzymal i wiadomosc lancuszek rozrzadu pekl chyba bo to diagnoza na szybko otuz 2 miechy temu bylem na akcji serwisowej rozrzadu i zostal wymieniony komplet jest gwarancja tylko teraz problem bo jestem za granica i polskie aso powiedzialo ze nie ma obcji ze to lancuch pekl wiec trza auto do aso dac oni sprawdza i jak bedzie to lancuch wymienia silnik ale jak nie to place za wszsytko warsztat co sie to stalo powiedzial ze to lancuch i nie oddadza auta bo aso cos pokobinuje zeby zwalic wine na nich a znowu jak warsztat zacznie grzebac to strace gwarancje wiec niewiem co robic jestem w du...e niewiem jak sprawdzic samemu bez rozkrecania niczego czy to byl lancuch czy nie czy panewka itd dodam ze nie bylo zadnych obiawow czy to lancucha czy panewki czy czegokolwiek auto przy odpaleniu na warsztacie bylo calkiem ok nawet zadzwonili i tekst bunia jak strzala a za kilka chwil tel i [BAD] auto ma 200 tys olej byl w normie co 15 tys wymieniany niewiem co zrobic bo jak lancuch pekl to bmw winne a jak cos innego to [BAD] ja oczywiscie auto oddalem sprawne wiec tak czy inaczej bede walczyl ze chce auto w takim samym stanie jakim go oddalem co sprawdzic zeby choc troche miec jasnosci ? kolo pasowe zablokowane ciezko bardzo ciezko go obkrecic a jak cos delikatnie ruszy to slychac jakis metaliczn dzwiek ????? pomocy :(
Opublikowano
Odma w N47 jest niestety zintegrowana z pokrywą :-(

Mam na sprzedaż pokrywę z odmą z N47 w bardzo dobrym stanie, wyczyszczoną i gotową do założenia. Odma oczywiście sprawna, sprawdzona i wyczyszczona.

Ja wymieniałem kompletny silnik.

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/289/2968045_DSC_0704.JPG

a co sie stalo ze wymieniles silnik ? jaki koszt byl

Opublikowano
o kurna ale pech............., ale rozrząd raczej nowy być nie może

Rozrzad nowy 6 tys przejechane na nim kompletny wymieniony ;( och pech pech

Opublikowano
No juz nie potrzebuje raczej tego :( Oddalem rano auto do wymiany tej odmy i przy okazji przepalic dpf. Po kiku godzinach dostalem telefon, ze na jezdzie probnej silnik sie zatrzymał. Wiadomosc - lancuszek rozrzadu pekl. Chyba, bo to diagnoza na szybko. Otóz 2 miechy temu bylem na akcji serwisowej rozrzadu i zostal wymieniony komplet. Jest gwarancja, tylko teraz problem, bo jestem za granica i polskie aso powiedzialo, ze nie ma opcji zeby to lancuch pekl. Wiec trza auto do aso dac, oni sprawdza i jak bedzie to lancuch to wymienią silnik, ale jak nie, to place za wszsytko. Warsztat gdzie sie to stalo powiedzial, ze to lancuch i nie oddadza auta bo aso cos pokobinuje zeby zwalic wine na nich. A znowu jak warsztat zacznie grzebac to strace gwarancję. Wiec niewiem co robic, jestem w du...e. Niewiem jak sprawdzic samemu bez rozkrecania niczego czy to byl lancuch czy panewka itd. Dodam, ze nie bylo zadnych objawow czy to lancucha, czy panewki, czy czegokolwiek. Auto przy odpaleniu na warsztacie bylo calkiem ok, nawet zadzwonili i tekst: "bunia jak strzala", a za kilka chwil tel i [bAD]. Auto ma 200 tys, olej byl w normie co 15 tys wymieniany. Niewiem co zrobic, bo jak lancuch pekl to bmw winne a jak cos innego to [bAD]. Ja oczywiscie auto oddalem sprawne, wiec tak czy inaczej bede walczyl ze chce auto w takim samym stanie w jakim go oddalem. Co sprawdzic zeby choc troche miec jasnosci ? Kolo pasowe zablokowane, ciezko bardzo ciezko go obkrecic, a jak cos delikatnie ruszy to slychac jakis metaliczn dzwiek ????? Pomocy :(

 

Poprawiłem tego posta bo nie dało się tego przeczytać.

 

Najrozsądniej było by, aby wziąć lawetę i zawieźć samochód do ASO. Tłumaczenie waesztatu jest mętne - "nie oddadza auta bo aso cos pokobinuje zeby zwalic wine na nich". CO to ma być? Nie zdziwiłbym się jakby warsztat do którego oddałeś auto coś schrzanił i boją się oddać do ASO bo tam by taki błąd wyszedł. Jak zostawisz to w rękach warsztatu w którym się to stało, to nie zdziw się później że wymienisz sobie silnik na swój koszt.

Opublikowano
No juz nie potrzebuje raczej tego :( Oddalem rano auto do wymiany tej odmy i przy okazji przepalic dpf. Po kiku godzinach dostalem telefon, ze na jezdzie probnej silnik sie zatrzymał. Wiadomosc - lancuszek rozrzadu pekl. Chyba, bo to diagnoza na szybko. Otóz 2 miechy temu bylem na akcji serwisowej rozrzadu i zostal wymieniony komplet. Jest gwarancja, tylko teraz problem, bo jestem za granica i polskie aso powiedzialo, ze nie ma opcji zeby to lancuch pekl. Wiec trza auto do aso dac, oni sprawdza i jak bedzie to lancuch to wymienią silnik, ale jak nie, to place za wszsytko. Warsztat gdzie sie to stalo powiedzial, ze to lancuch i nie oddadza auta bo aso cos pokobinuje zeby zwalic wine na nich. A znowu jak warsztat zacznie grzebac to strace gwarancję. Wiec niewiem co robic, jestem w du...e. Niewiem jak sprawdzic samemu bez rozkrecania niczego czy to byl lancuch czy panewka itd. Dodam, ze nie bylo zadnych objawow czy to lancucha, czy panewki, czy czegokolwiek. Auto przy odpaleniu na warsztacie bylo calkiem ok, nawet zadzwonili i tekst: "bunia jak strzala", a za kilka chwil tel i [bAD]. Auto ma 200 tys, olej byl w normie co 15 tys wymieniany. Niewiem co zrobic, bo jak lancuch pekl to bmw winne a jak cos innego to [bAD]. Ja oczywiscie auto oddalem sprawne, wiec tak czy inaczej bede walczyl ze chce auto w takim samym stanie w jakim go oddalem. Co sprawdzic zeby choc troche miec jasnosci ? Kolo pasowe zablokowane, ciezko bardzo ciezko go obkrecic, a jak cos delikatnie ruszy to slychac jakis metaliczn dzwiek ????? Pomocy :(

 

Poprawiłem tego posta bo nie dało się tego przeczytać.

 

Najrozsądniej było by, aby wziąć lawetę i zawieźć samochód do ASO. Tłumaczenie waesztatu jest mętne - "nie oddadza auta bo aso cos pokobinuje zeby zwalic wine na nich". CO to ma być? Nie zdziwiłbym się jakby warsztat do którego oddałeś auto coś schrzanił i boją się oddać do ASO bo tam by taki błąd wyszedł. Jak zostawisz to w rękach warsztatu w którym się to stało, to nie zdziw się później że wymienisz sobie silnik na swój koszt.

Dokladnie. Dodatkowo jednak masz alternatywną diagnozę awarii silnika i więcej informacji do podjęcia właściwej decyzji.

-------------------

Artur

Opublikowano

Warsztat ktory robil jazde probna jest odpowiedzialny za to zdarzenie.

Tak przepalali DPF ze silnik wszedl na obroty i juz z nich nie wyszedl…

Trzeba rozbierac silnik w ASO i ustalic co jest przyczyna.

Jesli ASO podczas akcji serwisowej nie wymienilo lancucha a sam napinacz to data czesci na lancuchu bedzie widoczna.

Kazdy warsztat ma wykupiona polise wiec twoja sytuacja nie jest beznadziejna.

Powiedz farfoclom od "jazdy probnej" by w miedzyczasie wykupili polise lub sprawdzili waznosc swojej :)

 

PS.To jest przestroga dla wszystkich ludzi by nie zostawiac aut w podrzednych serwisach.

KIlka razy mi sie to rowniez zdarzylo lecz dopilnowalem by naprawiali to we wlasnym zakresie z czego oczywiscie nie byli zadowoleni.

MAx akcje jaka przezylem to bylo gdy sie spalil moj samochod w kabinie lakierniczej a dowiedzialem sie o tym z gazety codziennej na stacji benzynowej :)

Wrazenia bezcenne.

Cytuje tlumaczenie - "podkrecili my temperature i pojechali na 5 minut dobrac kolor do sklepu,wracam a tu sie hajcuje"

Nie musze przypominac ze sami sie do tego nie przyznali...

MADE IN PRL
Opublikowano

Tak i zrobie dzieki chlopaki za pomoc w kazdym wpisie ,w poniedzialek lub wtorek bede wiedzial wszystko .

Jezeli o warsztat to oni nie powiedzieli ze nie dadza auta wogole ale oni tez chca sprawdzic auto nawet w obecnosci osobnika ASO bo nie ufaja im i powiem szczerze tez im nie ufam ,otoz jak zadzwonilem do aso w pl ci odrazu bez zadnych szczegulow obwinili warsztat najpierw ze pompa wtryskowa przy wypalaniu poszla i temu zerwalo lancuch ,kilka minut potem dzwonil i mowili ze na bank panewka sie obkrecila :) Jak tlumaczylem im ze nie bylo niczego zadnych obiawow do zerwania lancucha czy panewki to ci odrazu ze tlok wypalony wiec sa tez malo wiarygodni widac ze na sile chca odrazu zwalic wine na innych .

A warsztat powiedzial ze oddalem auto sprawne i takie dostane tylko ze oni sa pewni ze to aso bedzie za wszystko pokrywac koszta Szwecja to kraj raczej dbajacy o swoja opinie tym bardziej ze warsztat jest naprawde znanny w tym kraju to nie dziura zabita dechami ,takze jak widzicie sa watpliwosci co do tego co zrobic .Oczywiscie nie pozwole rozebac niczego bez Aso gwarancja ale szef tego warsztatu bedzie gadal z aso i albo bedzie jakis asowicz z nimi przy kontroli albo pozwola im tylko spradzic nic wiecej :)

Opublikowano

Nie doczytalem ze to za granica miales przygode :)

Sytuacja prosta jak drut!

Zabierasz auto z warsztatu laweta do najblizszego ASO bmw w szwecji.

Bierzesz auto zastepcze jesli takowe potrzebujesz.

Otwieraja silnik i stawiaja diagnoze.

Placi polisa warsztatu od"jazdy probnej" lub polisa ASO bmw jesli padly czesci wymienione podczas ostatniej akcji serwisowej( w tym przypadku pokrywasz koszty diagnozy gotowka i po przyjezdzie do kraju skladasz roszczenie do ubezpieczyciela polskiego warsztatu ASO)

Pozniej jak bedzie ustalony winny to naprawiasz silnik tam gdzie uznasz to za stosowne.

Polisa warsztatu sprawcy zdarzenia pokrywa pelne koszty naprawy lub w czesci odpowiadajacych ich winie.

Tak czy siak trzeba rozebrac silnik i musi to byc wykonane u autoryzowanego dealera z punktu widzenia prawdopodobnego wykorzystania polisy ubezpieczneniowej,sadu itd.

Szarpaniny troche bedzie ale nic na to sie nie poradzi.

 

PS.Wina polskiego aso moze byc tylko w przypadku jak nie zostal wymieniony lancuch podczas akcji serwisowej lub przerwal sie nowy lancuch (na obu tych czesciach jest data produkcji).

Panewka to wina "jazdy probnej" na wysokich obrotach przy nie rozgrzanym silniku.

Inne przypadki moga byc wina wspolna warsztatu i uzytkownika czy zuzytego materialu czesci zamiennych(uzytkownika koszty rowniez)…

 

PS" Jesli sie okaze ze to wina zuzytego silnika to bedziesz musial pokryc koszty sam a to znaczy ze diagnoza w szwedzkim ASO bedzie kosztowac tyle co transport do kraju tego auta na naprawe promem do gdyni?

Koszt naprawy w polandii bedzie pewnie oscylowal jakies 35-38% tego co w szwecji bys musial zaplacic.

Nie znam twojego auta ale to sa wszystkie przypadki jakie moga ciebie spotkac w tej sytuacji.

MADE IN PRL
Opublikowano (edytowane)
a co sie stalo ze wymieniles silnik ? jaki koszt byl

 

Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Przyczyna: błąd przy wymianie rozrządu w Niemczech (chyba nawet w serwisie Bmw); po 15 tyś km odkręciła się śruba zębatki napędu pompy olejowej; przytarcie na panewkach.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

dlatego trzeba rozebrac silnik by stwierdzic gdzie lezy problem.

 

PS.chris wkleilem foty do watku z rolkami caffaro.

MADE IN PRL
Opublikowano
a co sie stalo ze wymieniles silnik ? jaki koszt byl

 

Kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem. Przyczyna: błąd przy wymianie rozrządu w Niemczech (chyba nawet w serwisie Bmw); po 15 tyś km odkręciła się śruba zębatki napędu pompy olejowej; przytarcie na panewkach.

To gwarancja na rozrzad byla ? 15 tys szalu niema no ja tez wiecej nie zrobilem niestety :( Teraz jak wracam pamiecia z przed wydazen piatkowych czasem to przy odpaleniu slyszalem jakies szyranie ale nie zwracalem uwagi przeiez nowy lancuch :) .Wkazdym bodz razie mam nadzieje ze to rozrzad sie posypal :) ale to by bylo zbyt piekne aby bylo prawdziwe musze czekac do poniedzialku lub wtorku na diagnoze a dopiero sobota (: ,chyba stres mnie wykonczy :) zastanawiam sie czy przy zerwanym lancuchu da sie pokrecic walem przes pasowe czy nie ? wiecie cos na ten temat ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.