Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem ze podczas ostrego hamowania - od 100 do 0 km/h zaczyna mi strasznie dudnić w aucie, pedał hamulca wraz z kierownicą wibruje. Czy to oznacza ze tarcze są krzywe? Ost sprawdzałem klocki, jest jeszcze ich dość sporo, wyglądają na świeże. Niestety nie mam możliwości aby sprawdzić czy tarcze mają bicie. Czy ewidentnie to wina tarcz czy może coś jeszcze byc zużyte i to jest przyczyna? Jezeli tarcze do wymiany to tylko one same, czy zestaw tarcze + klocki? I jakie polecacie? Tarcze 300x22 czy 286x22 co kolwiek to znaczy? Stawiam na średnią półke, max 350-400zł za komplet. Kupie coś sensownego na czym jakiś czas pośmigam? Widziałem na allegro zestawy po 150zł komplet ale to chyba jakiś badziew. Prosze o wyrozumiałość i pomoc :) pozdro Edytowane przez poli1990
http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
Opublikowano
objawy takie może dawać rownież któraś tuleja wahacza przedniego.. wibracje kierownicy podczas ostrego hamowania.Ja mam ale jutro jadę na zmianę tulei na meyle hd :norty: febi wytrzymały 6tys
Opublikowano
uuu to febi słabo... jak tuleja padła pedał też Ci podskakuje/wibruje ? czy tylko kierownica?
http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
Opublikowano
pedał raczej nie ale kierownica jak w 60stce :D no ale mechanik od 2 tygodni zajety ale wreszcie zrobi mi to i zbieżność przodu
Opublikowano
eee to ja takiego bicia nie mam, delikatna wibracja i dudnienie w całej budzie... wiec to chyba tylko tarcze nie tuleje ;p
http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź najpierw tuleje wahaczy przednich, możesz też zrobić pomiar bicia tarcz, piasty mogą mieć bicie. Jak będziesz wymieniał tarcze to z klockami. Ja mam z przodu tarcze jurid i klocki texar, mam je chyba dobrze ponad rok i brak bicia, co jest częstym problemem w e46.

Masz tu odpowiednie tarcze:

http://czescidobmw.pl/kategorie/318i-z-silnikiem-n46,11353.html

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zauważyłem tylko lekkie drgania, choć czasami lekko ucieknie w lewo, ale nie ma reguły(może wina drogi).

Przy lekkim hamowaniu jest wszystko ok, lekko dudni w buDzie. Pedal lekko drży tylko przy dohamowywaniu z wyzszej prędkości.

http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
Opublikowano
Mam podobny problem natomiast u mnie drga tylko kierownica. Pół roku temu tuleje przednie wymienione na lemfordery, dwa miesiące temu zmienione tarcze plus hamulce cały komplet przód, tył oraz ręczny. Drganie kierownicy występuje najbardziej gdy lekko dotknę pedał hamulca oraz z tego co zauważyłem nie występuje na zimnych hamulcach. Po zmierzeniu bicia tarczy po 2 miesiącach wyszło bodajże 0,2 piasty od początku były dobre, zmierzone. Czasem występują chwile gdy kierownica nie drga wcale a czasem jak oszalała. Będę w Polsce to dokładnie zbadam temat i chyba będzie trzeba oddać na gwarancje cały zestaw Textara. Czy jest możliwość, że to przez tuleje przednie drga ta kierownica natomiast pedał hamulca ani nie drgnie ?
Opublikowano
Zauważyłem tylko lekkie drgania, choć czasami lekko ucieknie w lewo, ale nie ma reguły(może wina drogi).

Przy lekkim hamowaniu jest wszystko ok, lekko dudni w buDzie. Pedal lekko drży tylko przy dohamowywaniu z wyzszej prędkości.

 

Wg tego co piszesz wychodzi, że tarcze z tyłu mogą być krzywe. Też z tym walczyłem, u mnie drgania całego auta występowały w zakresie prędkości 80-110 km/h. Pojechałem do warsztatu, który toczy na aucie, zapłaciłem 90 zł i po problemie. Tył zrobi jeszcze 20-30 km a potem wymiana na nowy zestaw (przed wymianą musowo pomiar bicia piast). Myślałem nad wymianą tarcz z tyłu na nowe ale nie byłem pewien na 100%, że to one są przyczyną. Zaryzykować 400 zł i nie trafić to niefajna opcja.

Opublikowano
Jakia gruboścgrubość tarczy to minimum z przodu i z tyłu? Bo nie wiem czy będę miał jeszcze z czego przetoczyc? Może juz są za cienkie...
http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Ostatnio zdjąłem koło, wiec tak tarcze przód z bmw max do 20,4mm mają być, zmierzyłem i mają około 20mm wiec do wymiany,

natomiast mam pytanie czy tuleje wahacza też do wymiany? załączam foto:

 

http://i61.tinypic.com/50goyd.jpg

 

Tylne tarcze raczej też do wymiany bo nie ścina mi ich całą powierzchnia tylko pół tarczy mam lśniące a reszta zaśniedziała?

http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
Opublikowano

Generalnie to po wymianie tulei niema konieczności ustawianie geometrii ale jak są gumy wybite i na tym ktoś ustawiał zbieżność to po wymianie gum to należy ustawić zbieżność.

Inna sprawa że jak dawno nie była ustawiana geometria to nie zaszkodzi to zrobić

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
a czy jak najpierw wymienię tarcze przód a tuleje za jakiś czas to czy będzie to negatywnie wpływało na tarcze itd? Zeby sie nie okazało ze przez zaniechanie i nie wymiane tulej pokrzywi tarcze lub bedzie szybsze zużycie?
http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymien najpierw tarcze bo sam pisałeś ze kwalifikują sie do wymiany. Co do gum na wahaczu to jestes pewien ze jest wybita? Nie wiem jak kolega oglądając to zdjecie stwierdził ze jest do wymiany skoro one zrywają się w "środku" Moga być faktycznie zerwane tak samo moga być w dobrym stanie ale na tym zdjeciu tego nie widać. Do czego zmierzam , wymień najpierw to za co jesteś pewien. Czyli tarcze jeśli bedzie poprawa temat rozwiązany.

Tuleje na wahaczy sprawdz łapiąc wahacz przy tej tulei i zobacz czy ma luzy. Minimalny luz bedzie bo jest to guma która pracuje

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
tak robiłem jak auto było na lewarku, szarpałem za wahacz w okolicy tulei i raczej wiekszych luzów nie widziałem, wydawało sie ok, tym bardziej ze niedawno auto było na przeglądzie i diagnosta stwierdził ze wszystko w porządku. Wiec na razie zrobie jak Ty piszesz, wymienie same tarcze i klocki.... polecasz któreś z tych co podałem? Czy to szmelc?
http://i57.tinypic.com/55eyye.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, kup tarcze i klocki za 160,- :duh:

Jurid, texar, zimmermann, mikoda, ate, trw..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie wiem jak kolega oglądając to zdjecie stwierdził ze jest do wymiany skoro one zrywają się w "środku" Moga być faktycznie zerwane tak samo moga być w dobrym stanie ale na tym zdjeciu tego nie widać.

 

Także moim zdaniem ze zdjęcia nie da się wywnioskować czy tuleja jest sprawna. Załączam filmik, może pomoże:

 

 

W mojego doświadczenia wynika, że tuleje najpierw stukają przy hamowaniu a jak są już totalnie zerwane to auto żyje swoim życiem, na koleinach nie da się jechać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli mogę polecić jakieś tarcze to tylko zimmerman sport bo na takich jeżdżę i to dość długo nic se z nimi nie dzieje a klocki mam z Jurida.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.