Skocz do zawartości

M57 330D , nierówna praca na wolnych obrotach, INPA,


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wydaje mi się , że przejrzałem już wszystko na forum , więc zwracam się z prośbą o pomoc.

 

 

Pacjent e46 , M57 2000r. , problemem są drgania silnika na wolnych obrotach , po dodaniu gazu , drgania się zmniejszają , po mocniejszej (ostrzejszejsza jazda) , drgań nie ma na wolnych obrotach. Podczas jazdy właściwie drgania nie odczuwalne. Drgania te nasilają się na drążek zmiany biegów , oraz wyczuwalne na fotelu kierowcy (całej karoseri) Samochód trochę podkapca na czarno przy mocniejszej jeździe , ale moc trzyma , nawet ponad przeciętna bym powiedział (możliwe , że poprzedni właściciel zmieniał program)

 

Wymieniłem trochę części które miały by w moim przekonaniu wpływ na te drgania.

 

-Koło pasowe (tłumik drgań)

-Świece

-Filtr odmy

-Poduszki silnika , skrzyni biegów

-Sprzęgło , dwumas

-Zregenerowane wszystkie 6 wtryskiwaczy

-Wymieniona pompa progowa

 

 

W programie INPA , zrobiłem na rozgrzanym silniku sprawdzenie wtryskiwaczy (zaznaczam , że są po regeneracji)

 

- Cylinder 1 (-2,28)

- Cylinder 2 (-0,48)

- Cylinder 3 (-2,66)

- Cylinder 4 ( 4,60)

- Cylinder 5 (-2,27)

- Cylinder 6 (-0,09)

 

Ponadto błąd 5651

 

 

Już jako laik widzę , że jest zbyt duża rozbieżność , stąd moje pytanie. Czy wtryski są do wywalenia ? Czy istnieje jakaś adaptacja wtryskiwaczy ? Jeśli tak , to jak to przeprowadzić? Czy po regeneracji wtryskiwaczy w moim M57 , powinno się przeprowadzić korektę wtryskiwaczy ? Może problem mój leży gdzie indziej ? Brak mi już pomysłu i koncepcji ... Prosił bym szanowne grono o pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś nie poszła ta regeneracja :roll: masz papier na to?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No niby gwarancję mam na to rok czasu , ale stawiam pytanie czy należy robić jakąś korektę wtrysków po ich regeneracji , ewentualną adaptację ?
Opublikowano

Niestety do tych samych wniosków doszedłem . M57 ma sterownik DDE 4.0 , w 4.0 nie ma możliwości przypisania kodów IMA .

 

 

 

Póki co , w czwartek jestem ustawiony z gościem od wtrysków , zobaczymy co mi powie. Prawdopodobnie jednak wtryski są wywalone.

 

 

Dzięki za wszelaką pomoc , pozdrawiam

Opublikowano

Duża korekta na plus oznacza zatarcie wtrysku, przedmuch powietrza lub najgorsze kłopoty z kompresją na tym cylindrze.

Ujemna korekta oznacza "lanie" wtrysku.

Opublikowano

Dla potomnych , winowajca 4 wtryskiwacz.

 

 

 

Wtryski uznane na gwarancji , więc usługa odbyła się bezproblemowo

 

 

 

Pozdrawiam serdecznie , i dzięki za pomoc :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:cool2: z ciekawości ile płaciłeś za regenerację i co zrobili?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :) (3k za 6).

Wymienili stare graty na nowe (podobno cały środek został złożony na nowych zamiennikach, razem z końcówkami). Przyznali się do błędu , że to z ich winy jeden wtryskiwacz się zepsuł, a mianowicie prawdopodobnie podczas montażu wtryskiwacza , wtryskiwacz nie chciał wejść do głowicy i starali się go na siłę włożyć. Tym sposobem uszkodzili końcówkę , a końcówka się "rozciągnęła" ( o ile dobrze zrozumiałem).

 

Takie tam fachmajstry :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie jest tak ze one własnie nadganiały ten wtrysk? Teraz pewni wszystkie sa zbliżone korektami do siebie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Korekty na 1, 3 i 5 też nie wyglądają zbyt dobrze jak na wtryski po regeneracji :?

 

 

Tak jak kolega wyżej się wypowiedział. Wtrysk 4 powodował , że silnik dostawał na jeden z cylindrów zbyt dużo paliwa/zbyt mało, a reszta nadganiała inną dawką , aby silnik "w miarę" równo pracował - chociaż nie koniecznie mu to wychodziło ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.