Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, odebrałem tydzień temu autko, zrobiłem około 800km i mam kilka pytań, obaw:

- temperatura oleju - przy spokojnej jeździe jak to na dotarciu potrafi dobić do 110 stopni czy to nie za dużo? Czy wraz z dotarciem auta temperatura robocza oleju spadnie?

- działanie skrzyni automatycznej - naczytałem się na forum o jej aksamitnej pracy i troszkę się rozczarowałem, potrafi przy dojeździe na przykład do świateł lekko szarpnąć jak się już toczy auto czyli przy redukcji pewnie z 2 biegu na 1, generalnie według mnie trzyma trochę zbyt niskie obroty, nierzadko trzyma 1200-1300 obrotów zaś przy sporcie czuć już wyraźne szarpnięcia przy zmianie biegów, ale w tym trybie tak ma być? Na jeździe próbnej byłem, ale to zbyt krótko by wychwycić niuanse. Teraz pytanie czy to ja miałem zbyt wybujałe oczekiwania co do skrzyni czy jednak u was jej praca jest gładka jak stół?

- jak wyjeżdżałem dzisiaj z garażu to nie domknąłem drzwi, stwierdziłem, że domknę jak już wyjadę, wrzuciłem R na skrzyni i gdzieś po 3-4 metrach auto samo się zatrzymało z komunikatem o zabezpieczeniu przed stoczeniem, orientuje się ktoś w jaki sposób auto się zatrzymuje? Używa do tego hamulców czy cała siła idzie na tryby skrzyni, którą auto przestawiło automatycznie na P? Pytam bo przy tym zatrzymaniu był słyszalny zgrzyt i mam nadzieję, że już na starcie nie uszkodziłem skrzyni.

- połączenie bluetooth auta z telefonem - raz działa a raz nie, jak się nie połączy na starcie to później słychać co chwilę trzaski jakby z radia i nie da się wejść w ustawienia bluetooth, wyskakuje proszę czekać i nic się nie dzieje, nie da się wtedy też wejść np w instrukcję obsługi, wyskakuje też proszę czekać, telefon jest na liście kompatybilnych urządzeń. Widziałem temat

 

viewtopic.php?f=179&t=273917

 

ale nowe auto powinno chyba wyjechać z aktualnym oprogramowaniem? Zresztą na polskiej wersji strony bmw widnieje aktualizacja o numerze 3002, ta o numerze 7012 jest z angielskiej wersji strony czy będzie pasować do auta z polskim menu?

 

Jeśli chodzi o wrażenia:

- komfort jazdy na 19'' według mnie bardzo dobry, zupełnie nie ma się czego bać,

- ramki drzwi jednak szumią, na jeździe próbnej padał deszcz i nie zwróciłem na to uwagi, teraz po pierwszych kilometrach samemu jednak dają o sobie znać (a raczej ich brak),

- spalanie przy spokojnej, mieszanej jeździe miasto + trochę trasy na razie koło 10-10,5 litra,

- co bardzo by się przydało przy coupe i tych długich drzwiach to system domykania drzwi, trzeba nimi dość solidnie walnąć by się zamknęły, niestety brak takiej opcji przy tym modelu.

Opublikowano
Ja mam ten sam silnik tylko o mniejszej mocy bo 184km ,tez mam automat i u mnie czasami szarpnie ale z 3 na 2 ,miałem tą samą skrzynie w f30 gdzie był diesel i wydaje mi się że tam pracowała płynniej,w trybie sport masz czuć lekkie kopnięcie w plecy tak ma być,pojeździj jeszcze troche ,skrzynia podobno pierwsze 2000km się adoptuje.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szumiące szyby to porażka w bmw od kilku modeli serii 3 coupe obecnie 4 nie usunęli problemu a w serii 6 potrafią zrobic,że jest cicho to trochę porażka w aucie za nie małe pieniądze.
Opublikowano
boleknh -> z ciekawości jak u ciebie wygląda temperatura oleju? Skrzynia chyba faktycznie się adaptuje bo teraz po 1200km wydaje mi się, że jest lepiej albo to ja sobie wkręcam ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z 428i nie miałem do czynienia ale w m3 e46 110 stopni bylo przy bardzo ostrej jezdzie normalnie jadac 70-80 stopni i to samo mam w 650i tu do 110 chyba nigdy nie doszedlem ale 428 to r4 i turbo wiec moze tak ma byc.
Opublikowano

Co do skrzyni to daj jej czas na dotarcie. Co do temperatury w moim 428i jest różnie, ale przy ostrzejszej jeździe lub autostradowej to 110 stopni tez się juz pojawiło - przeważnie pokazuje okolice 95 stopni.

 

Ogólnie jeździ sie super i ja jestem bardzo zadowolony z auta, silnika i napędu mimo, ze mam tego "niebeemkowego" 4x4 ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.....mam informacje o temperaturze oleju i wody chłodzącej na kierownicy ( wyświetlacz ) - temperatura robocza auta i to czy mam spokojna czy agresywną jazdę to temperatura jest od 95-110 st. C . Często jest okoloło 105st.C i przy 110 włącza się chłodzenie i temperatura spada nawet do 90st.C

...więc twoja temperatura silnika(olej/woda) jest ok

Opublikowano
Szumiące szyby to porażka w bmw od kilku modeli serii 3 coupe obecnie 4 nie usunęli problemu a w serii 6 potrafią zrobic,że jest cicho to trochę porażka w aucie za nie małe pieniądze.

Kolego wy macie wszyscy jakis czeski film z tymi szybami,ja jade 140 i jest ciuchutko w aucie,niestety oplywy powietrza i zawirowania muszą być a bezramkowe drzwi daje znac i to nie tylko w bmw bo przejezdz sie subaru i tam powyzej 150km.h juz nie da się rozmawiac w kabinie.Jak chcesz mieć cicho kupujesz f10 jak chcesz miec bardzo cicho kupujesz siódemke,jakby w piątce bylo tak cicho jak w siódemce nikt by do siódemki 120 tysięcy nie dokładał ;) Ja jechałem ostatnio e90 i moim zdaniem na autostradzie przy 150 jest duzo głośniej niz w f30 którym jezdziłem 1.5 roku a o niebo ciszej jest w mojej F36.Oczywiście jadąc f10 wydaje ci się ze seria 4 jest słabiej wyciszona ale różnica w cenie 40 tyś.zł nie bierze się z niczego.Zawsze mozesz wyciszyć drzwi słupki oraz dach i będziesz miał cicho jak w serii 5.

Ja mam za to inny problem po stronie pasażera ale z tyłu od strony tylnego słupka mam świerszcza od samego początku ,już składałem kanape ,rozbierałem półki itp.wydaje mi się że pochodzi od zwijacza pasa.Zgłosze to na przeglądzie,ale juz wiem ze uslysze ten typ tak ma :D

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Ja mam porównanie do volkswagena cc, który też ma bezramkowe drzwi i tam jest wyraźnie lepiej. Jasne, że tragedii nie ma i już zaczynam się przyzwyczajać, ale to nie znaczy, że tego człowiek oczekuje za taką kasę tym bardziej, że inne marki cały czas gonią i dostarczają pod tym względem lepsze wrażenia słuchowe za 2/3 ceny bmw.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

koledzy to ze komuś jest ciszej lub głośniej w kabinie przekonałem się sam na modelu 428i i na porównaniu modelu 535 f10 - jakość wykończenia i spasowania auta mimo tego samego modelu się różniła - przykład również twojego świerszcza to spasowanie materiałów- mój przyjaciel pracował w fabryce BMW AG i opowiadał jak jest

1) podwykonawcy elementów do BMW różnią się mimo dużej kontroli

2) czynnik ludzki: arab przykłada się po to aby mieć prace za sobą, polak pracuje i przykłada się aby pracy nie stracić .......

Opublikowano

Witam

 

Również jestem posiadaczem od niedawna 428 ix. Ja zauważyłem inny problem, niedogodność. Kiedy auto jest mokre, stoją na nim krople wody, otwarcie klapy bagażnika powoduje wlanie części wody do wewnątrz. Trochę dziwne i przykre w aucie tej marki.

 

Temperatura oleju u mnie również koło 110.

Opublikowano

Z nowych rzeczy to zauważyłem ostatnio, że nie mam numeru nadwozia w tym wycięciu na dole przedniej szyby od strony kierowcy, tak ma być?

 

Problem również z uruchomieniem launch control, auto już dotarte, instrukcję na ten temat czytałem, przeprowadziłem 3 próby i nie chciało zaskoczyć, mam sportową wersję skrzyni więc chyba mam launch control, jakieś rady?

 

edit. Jeszcze się miałem spytać o wskazanie przeglądu przy włączaniu auta. Na starcie było 30 tys albo po 2 latach. Teraz po 2300km pokazuje mi następny przegląd już za 21 tys. Nie pojawiło się to od razu tylko co chwilę pokazywało o 1 tys mniej. Nie za szybko to leci?

Opublikowano

Z LC nie pomogę, bo mam manual, ale co do przeglądu to przebieg pozostały z czasem się ustabilizuje.

Ja w tej chwili mam 21400km i pokazuje, że za 2000km przegląd. I tak mniej więcej pokazywało od dłuższego czasu, bo pamiętam, że przy 12000km zmieniałem olej, a to była wtedy dokładnie połowa przebiegu, który został do przeglądu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z LC nie pomogę, bo mam manual, ale co do przeglądu to przebieg pozostały z czasem się ustabilizuje.

Ja w tej chwili mam 21400km i pokazuje, że za 2000km przegląd. I tak mniej więcej pokazywało od dłuższego czasu, bo pamiętam, że przy 12000km zmieniałem olej, a to była wtedy dokładnie połowa przebiegu, który został do przeglądu.

 

Fajnie że jeszcze ktoś wymienia olej co 10-15tyś a nie co bzdurne 25- 30tyś.

Ciężko kupić używane tak serwisowane bmw brawo.

Opublikowano

Co do LC.

 

1. Rozgrzany silnik

2. Tryb sport plus

3. Galka biegów w lewo

4. Hamulec, lewą nogą na maksa i trzymamy...

5. Gaz prawa ;) aż pojawi sie flaga na zegarach, lewa noga z hamulca i poszło :)

 

Btw mialem tez testowe BMW 428xi i LC nie działało - miało przebiegu 3kkm.

 

U mnie zadziałało za pierwszym razem, ale testowałem dopiero po 5kkm.

 

Olej tez wymieniłem razem z filtrem przy 3kkm w ASO ze wpisem do książki elektronicznej (bez kasowania inspekcji tak by biegła ta wskazana przez BMW), a przy przebiegu 8kkm pokazuje mi serwis za 15kkm. Na pewno za kilka tys. km wymienię znowu. Stosunkowo niewielki koszt, a mam spokój - ten psychiczny :)

 

Z bagażnikiem przeciekającym do środka (kiedy otwarty) aż przetestuje dzisiaj po nocnej myjce :)

 

Co do numeru VIN na szybie to nie ma i tak ma być :)

Opublikowano
pieron82 -> dzięki za informacje, co do LC to robiłem dokładnie tak jak napisałeś i flaga się nie pojawiała, przebieg 2300km także może faktycznie trzeba jeszcze poczekać, ale w instrukcji na ten temat jest tylko by nie korzystać z lc przy docieraniu silnika.
Opublikowano
Na forach w US piszą, że aby odpalić LC trzeba na prawdę mocno wcisnąć hamulec, a później pedał gazu (lekkie naciśnięcie nic nie daje). Oczywiście wcześniej cała procedura.
Opublikowano
Zarówno pedał hamulca jak i gazu deptałem naprawdę mocno, dopchnąłem pedał gazu ;) Będę próbował przy wyższym przebiegu.
Opublikowano
Panowie 420i przy 140km.h na tempomacie podczas ciągłej jazdy na autostradzie temperatura oleju 110-115 stopni,tak ma być?coś wydaje mi się za wysoko

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Tak jak pisałem w pierwszym poście u mnie temperatura z reguły w okolicach 100-110 stopni, przestałem ostatnio zwracać już na to uwagę bo ponoć wszystko jest ok, autostradą dłużej nie jechałem więc nie powiem jak wtedy wygląda temperatura oleju, ale co ciekawe te 100-110 stopni jest niezależnie czy jadę szybko czy wolno. Trzyma po prostu taki przedział temperatur u mnie.
Opublikowano
Panowie 420i przy 140km.h na tempomacie podczas ciągłej jazdy na autostradzie temperatura oleju 110-115 stopni,tak ma być?coś wydaje mi się za wysoko

 

temp. oleju jest u Ciebie ok..to robocza temp oleju w silniku N20.

Opublikowano

Olej tez wymieniłem razem z filtrem przy 3kkm w ASO ze wpisem do książki elektronicznej (bez kasowania inspekcji tak by biegła ta wskazana przez BMW), a przy przebiegu 8kkm pokazuje mi serwis za 15kkm. Na pewno za kilka tys. km wymienię znowu.

Też planuję zmienić olej po dotarciu, a po co ten wpis do książki elektronicznej, jeśli mogę zapytać?

Opublikowano
Robiłem to w ASO (mój olej + filtr) i chyba z defaultu wpisują to do komputera. Możesz wtedy sprawdzić sobie przeglądy w "status pojazdu" tzn przebieg i co było robione. Daje to tyle, ze masz historie takze w aucie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.